کد خبر: ۹۳۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۳
در مراسم ثبت میراث معنوی چادر و حجاب اقوام ایرانی

تقوی:روسری دختران پایه های غرب را می‌لرزاند

بحث پوشش بحث همیشگی انسان بوده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس سیاسی: رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به این مطلب که ما از طریق پوشش یك جامعه فرهنگ یك جامعه را تا حدودی شناسایی می‌كنیم گفت: یك روسری دختر مسلمان گاهی پایه‌های نظام غرب را می‌لرزاند چرا كه این روسری پیام و معنا دارد. 

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی در مراسم ثبت میراث معنوی چادر و حجاب اقوام ایرانی در محل سالن اجلاس سران كه با حضور محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور برگزار شد ضمن تقدیر از میراث فرهنگی به دلیل اینكه فصل جدیدی را در حوزه میراث معنوی بویژه در ارتباط با ثبت چادر و حجاب گشوده است، اظهار داشت: بحث پوشش بحث همیشگی انسان بوده است و مسئله روز نیست از آن هنگامی كه بشر پا به عرصه وجود نهاد گویی كشش و گرایش درونی انسان را به این سمت و سو هدایت كرد كه باید خود را بپوشاند و این خواست درونی و فطری انسان است. 

وی ادامه داد: پس بحث پوشش در حقیقت ارتباط با درون و فطرت انسان پیدا می‌كند و در طول تاریخ هم یك موضوع همیشگی بوده است همیشه همه مكتب‌ها چه الهی و چه مادی برای پیروان خودشان توصیه‌ها و تكالیفی در ارتباط با پوشش داشته‌اند و دارند. البته هر مكتبی بر مبنای اعتقادات خودش حد و حدود پوشش را برای پیروانش مشخص كرده است.پوشش همیشه نمایانگر بخشی از فرهنگ جامعه بوده است همیشه انسان‌ها با انتخاب نوع لباسشان، رنگ و قالب آن سعی كرده‌اند بخشی از فرهنگ خودشان را به دیگران القا كنند. 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینكه ما از طریق پوشش یك جامعه فرهنگ یك جامعه را تا حدودی شناسایی می‌كنیم، گفت: انسان لازم نیست همه مسائل را با زبان به دیگران القا كند گاهی با رفتار جهت‌دار و معنادار به مراتب از گفتار و سخن تأثیرگذاتر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۷
0
0
(۱)گویی آقای سید رضا تقوی چشم بسته غیب گفته‌اند

(۲)گویی نوع پوشش ایشان نیز از زمان پیدایش انسان این گونه بوده است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین