کد خبر: ۱۵۳۹۶۷
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲
يك كارشناس اقتصادي:

نرخ بيكاري امسال در 30 سال گذشته بي‌سابقه خواهد بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: يك كارشناس اقتصادي گفت: افزايش تعداد بيمه شدگان سازمان تامين اجتماعي بيانگر آن است كه دولت 300 هزار فرصت شغلي هم طي يك سال گذشته ايجاد نكرده است.

حسين راغفر ضمن پيش‌بيني افزايش بي‌سابقه نرخ بيكاري در سال جاري نسبت به 30 سال گذشته، ياد آور شد: به علت عدم ارائه آمارهاي صحيح با شاخص‌هاي كنترلي فاصله زيادي داريم.

او ادامه داد: در صورت تصويب بودجه فاز دوم هدفمندي و افزايش پرداخت يارانه‌ها، غالب واحدهاي توليدي ورشكست خواهند شد.

اين كارشناس اقتصادي آمار اشتغالزايي دولت را تكذيب كرد و گفت: افزايش تعداد بيمه شدگان سازمان تامين اجتماعي بيانگر آن است كه دولت 300 هزار فرصت شغلي هم طي يك سال گذشته ايجاد نكرده است.

راغفر از اخراج و بيكاري صدها هزار كارگر طي يك سال گذشته خبر داد و گفت: واردات بي وريه كالا و ورشكستگي واحدهاي توليدي كشور آمارهاي دولت را در خصوص ايجاد اشتغال رد مي‌كند.

او با اشاره به رشد روز افزون تورم در کشور تصريح كرد: پیش از این دولت وعده داده بود که با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تنها یک جهش تورمی کوتاه خواهيم داشت و پس از آن تورم مهار خواهد شد اما شاهد هستیم که پس از اجرای ناصحیح این قانون تورم به سرعت و در شیب تند صعودی قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا،راغفر با بيان اين كه افزایش قیمت کالا نیز منجر به کاهش قدرت خرید مردم می‌شود،تصريح كرد: راهکار دولت در این مواقع افزایش دستمزد‌ها است،اما افزایش دستمزد‌ها هم منجر به افزایش نقدینگی در جامعه می‌شود و مهم‌ترین پیامد افزایش نقدینگی تورم است. بر این اساس باید گفت که جامعه دچار یک مارپیچ تورمی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
0
0
تورو خدا برید و ببینید این آمارهای بیکاری برچه اساسی است.
من شنیدم کار داران که هیچ بیکارانی هم که به دنبال شغل می گردند جز این آمار بیکار حساب نمی شوند و این آمار فقط برای آقایون می باشد و خانم های ایرانی هیچ.
علناً این آمار یعنی دروغ و با ید ضرب در3یا4 شود شاید هم بیشتر
ایشالا خدا جوابتون رو بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
0
0
با سلام

نظر و پیش بینی ایشان درست است هدفمندی یارانه ها باعث افزایش بیکاری و کاهش توانمندیهای شرکت ها برای ایجاد شغل شده است!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
0
0
مطلب خوبی بود.
بغیر خودم، نزدیک 20-30 تا از دوستام مدرک کارشناسی ارشد گرفتند اما هیچ کدوم کار درست و حسابی ندارند. یا کارشون با رشته شون نمیخونه یا حقوقشون به اندازۀ یک کارگر هم نیست یا اینکه بیش تر از نصفشون که به کل کار پیدا نکردند و همش دارند واسه دکترا میخونند که شاید فرجی بشه اما ....
خلاصه بگم که فشار خیلی زیادی روی همه ما هست و همیشه میگم .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
0
0
باسلام . با پرداخت یارانه تعداد زیادی از افراد ازجمله خودم که بیکار هستم حق بیمه پرداخت میکنم فکر میکنم اگر ملاک اشتغال پرداخت بیمه باشد اشتباه است تعداد بیکاران بیشتراز این است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
0
0
این دولت صنعت - اشتغال و اقتصاد رو نابود کرد بی چاره دولت های بعدی که باید از زیر صفر شروع کنند ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
0
0
قابل توجه همه کاربران
از آفتاب نیوز میخواهم نظر منو که یکی از مخاطبین همیشگی این سایت هستم پخش کنن:
من بعد از اینکه مدرک فوق دیپلم الکترونیک رو گرفتم به سربازی رفتم و بعد 2 سال برگشتم و تصمیم گرفتم که برم سر کار باور کنین باور کنین 9 ماه دنبال کار بودم ولی کار پیدا نکردم و بعدش از روی بیکاری تصمیم گرفتم کارشناسی الکترونیک بگیرم در حالی که هیچ علاقه ای به ادامه تحصیل نداشتم. الآن هم از بابام خجالت میکشم 24 سال سن دارم ,نه بیمه ای دارم نه پس اندازی و نه امیدی به آینده .این در حالیه که تو رشته تخصصی ام بسیار ماهر و کار بلدم ولی هرجا از تخصصم به کارفرما ها میگفتم هیج توجهی نمیکردن و بعدا فهمیدم که (((روابط جای ضوابط))) تو کار گیر آوردن دخیله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
0
0
آقای فوق دیپلم الکترونیک سلام حاضری بیایی اهواز کار کنی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
0
0
دوستان بیکار در حال حاضر نرخ بیکاری در اروپا مهمتر از کشور ماست که اینقدر بهش اشاره می شه پس تحمل کنید چون اول اون رو باید درست کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
0
0
كارشناسي ارشد جامعه شناسيم با معدل 19. با ما چه كردند؟ چرا سال ها درسي خونديم كه نه كاربردي داه نه سرانجامي و نه تخصصي؟ فقط سال ها تو يه توهم زيبا بوديم. فكر كن رشته اي ميخوني كه تو جهان سوم يه توهمه. حالا تو 27 سالگي وقتي هنوز عاشقشي،نه ميتوني مسير عوض كني نه برگردي نه بري. با يه دنيا فقط خاطره زيبا يا ميتوني منشي بشي يا از خجالت خودكشي كني يا هر دو. دوستام هم مثل منن. اه استاد عزيزم كجاي كه ببيني شاگرد اولت دانشجوي كه ميگفتي ثمره زندگيته منشي شده. تا كي مي تونه دووم بياره؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین