کد خبر: ۴۶۰۳۶
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۵ - ۱۱:۴۳

نامه احمدی نژاد به جورج بوش

واکنش سریع رسانه ها جهان به نامه احمدی نژاد
آفتاب‌‌نیوز :

این خبر امروز در حاشیه بازید احمدی نژاد از نمایشگاه مطبوعات درز کرد. در عین حال رییس جمهور را در گپی که با خبرنگاران داشت خبر داد که امروز (دوشنبه) يك خبر مهم را اعلام مي‌كنم.
محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري امروز به همراه "محمد حسين صفارهرندي" وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و "غلامحسين الهام" سخنگوي دولت به طور سر زده از نمايشگاه مطبوعات بازديد كرد.

واکنش سریع رسانه ها جهان به نامه احمدی نژاد
محمد صادق امینی:انتشار اخباری مبنی بر ارسال نامه ای از سوی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران به جورج بوش همتای آمریکائیش بلافاصله پس از اعلام این خبر از سوی سخنگوی دولت ایران بازتاب گسترده ای در شبکه های تلویزیونی و روزنامه های مهم بین المللی جهان داشته است. هر چند که هنوز هیچ جزئیاتی در خصوص محتوای نامه مذکور منتشر نشده است ولی بنا به اعلام حمید رضا آصفی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران رئیس جمهور ایران نامه مهمی به به همتای آمریکائی اش فرستاده که از طریق سفارت سوییس به وی ارایه خواهد شد.

بنا بر اخباری که به فاصله چند دقیقه پس از اعلام این خبر در خبرگزاریهای بی.بی.سی, رویترز, بولمبرگ, سی.ان.ان، فوربس، و روزنامه های واشنگتن پست، جروزالم پست، گاردین ، هرالد تریبیون منتشر شده است در اين نامه ضمن تحليل وضعيت جهاني و ريشه‌يابي مشكلات راه‌هاي جديدي براي برون رفت از وضعيت شكننده جهاني ارايه شده است.

متن این خبر در روزنامه ها و خبرگزاریهای جهانی بعلت بی اطلاعی از جزئیات نامه مورد نظر تنها در حد چند خط بوده ولی روزنامه آمریکائی هرالد تریبیون نوشته است، غلامحسین الهام سخنگوی دولت در اظهارات خود به این موضوع اشاره نکرده است که آیا در این نامه در خصوص فعالیت های هسته ای ایران که مهمترین موضوع روز دنیاست است اشاره ای شده است یا خیر. هرالد تریبیون در ادامه نوشته این اولین بار است که یک رئیس جمهور ایرانی از زمان قطع روابط دیپلماتیک دو کشور در سال 1358 نامه ای به رئیس جمهور آمریکا نوشته است.

خبرگزاری رسمی چین، شین هوا نیز در این باره نوشته است ارسال نامه محمود احمدی نژاد به همتای آمریکائیش در حالی صورت گرفته که چند ساعت پس از آن پنج عضو دائم شورای امنیت در یک نشست غیر رسمی چگونگی مواجهه با ایران که بیانیه فروردین ماه شورای امنیت سازمان ملل را نادیده گرفته را در نیویورک بررسی خواهند کرد.

ایالات متحده رایزنی گسترده ای انجام داده که فشارهای دیپلماتیک زیادی به سایر اعضای دائم از جمله چین و روسیه وارد کرده تا نتیجه جلسه نیویورک راه را برای تحریم احتمالی ایران باز کند.

بازتاب خبری ارسال این نامه همچنان در مطبوعات و شبکه های خبری جهان ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین