کد خبر: ۵۹۵۴۶
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۵
ادعای جدید از فایننشال تایمز

مامور سابق اف‌بی‌آی در ایران چه شد؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ناپدید شدن مامور سابق اف‌بی‌آی در ایران و سرنوشت نامعلوم وی باعث شده تا رسانه‌های آمریکایی بهانه‌ای جدید برای حمله به ایران بیابند. فایننشال تایمز در همین راستا مدعی شده است «مامور سابق اف بی آی آمریکا که چندی پیش در ایران ناپدید شده بود، از سوی مقامات ایرانی دستگیر شده است». این روزنامه در ادامه ادعا می‌کند «ممکن است دستگیری رابرت لوینسون، پاسخی باشد به دستگیری پنج ایرانی که در اربیل بازداشت شده‌اند». 

در حالی که سخنان مقامات آمریکایی تاکنون بر غیر سیاسی بودن این موضوع و حتی تعبیر از آن به عنوان یک مساله عادی تاکید داشته‌ است، این روزنامه می‌نویسد: واشینگتن از ایران درخواست رسمی کرده که آقای لوینسون را آزاد کند و در این درخواست ذکر شده که رابرت لوینسون، مامور سابق اف بی آی بوده و برای کار شخصی به ایران حضور داشته است. 

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که مقامات رسمی ایران، خبر«بازداشت» آقای لوینسون را رد کرده‌اند. هفته گذشته نیز محمد علی حسینی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهموری اسلامی گفت که دولت در جست و جوی آمریکایی ناپدید شده است. 

فایننشال تایمز به نقل از شخصی که او را «متهم به قتل و تحت تعقیب ایالات متحده از سال 1980» می‌خواند، داستان خود را ادامه داده و می‌نویسد: این شخص می‌گوید که وی و رابرت لوینسون در روز هشتم مارس در جزیره کیش، در یک هتل و در یک اتاق بوده اند. وی به فایننشال تایمز گفته است که «ماموران لباس شخصی به اتاق ریخته و من را بازجویی کردند و درباره گذرنامه ایرانی من پرسیدند و مرا با خود بردند. پس از بازگشت از بازجویی به هتل، اثری از لوینسون نبود. یک «مامور لباس شخصی» به من گفت که آقای لوینسون ایران را ترک کرده است.» 

این شخص که فایننشال تایمز از وی به عنوان «داود صلاح‌الدین» نام می‌برد، نام های دیگری چون «دیوید بلفیلد» و «حسن عبدالرحمان» هم دارد. او یک شهروند آمریکایی است که از سوی مقام های امنیتی آمریکا به اتهام ارتکاب قتل تحت تعقیب است. این شخص در ادامه بدون ذکر هیچ سند و مدرکی برای اثبات ادعای خود می‌گوید: از من نخواهید کسی را متهم کنم اما برخی هستند که می‌دانند او کجاست.

 وی در ادامه مدعی می‌شود که رابرت لوینسون برای دیدار وی به ایران سفر کرده بود. به گفته وی دلیل تماس و ملاقات رابرت لوینسون با وی «ملاقات با ماموران رسمی و امنیتی ایران برای مبارزه با قاچاق سیگار» بوده است.  فایننشال تایمز در ادامه بازهم به نقل از وی می‌نویسد: آقای لوینسون که پیشتر مامور اف‌بی‌آی بوده، پس از بازنشستگی برای یک شرکت سیگار سازی کار می‌کرد و برای تحقیق درباره قاچاق سیگار به ایران سفر کرده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین