کد خبر: ۱۲۷۹۶۶
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۱

دود سیاه آبادان را فرا گرفت/ احتمال انفجار مجدد در پالایشگاه

کاتوزیان اعلام کرد: خطر انفجار در پالایشگاه آبادان را هشدار داده بودم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با مهار کامل آتش سوزی و انفجار در پالایشگان نفت آبادان، بار دیگر یک یک دود و هاله سیاه این پالایشگاه نفت را فرا گرفته است. 

در یکی از مشعل‌های پالایشگاه آبادان به طور غیرطبیعی نفت خام در حال سوزاندن است که سوختن این مواد منجر به ایجاد یک دود سیاه در اطراف پالایشگاه شده است.

از سوی دیگر، همزمان با خروج احمدی‌نژاد از پالایشگاه آبادان، نیروهای امنیتی مدیریت پالایشگاه آبادان را برای بررسی دلایل حادثه بر عهده گرفته اند.

به گفته یکی از مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، علت اصلی حادثه نشت گاز از واحد گاز مایع پالایشگاه نفت آبادان بوده است.

در همین حال، با حضور نیروهای امنیتی بررسی دلایل ایجاد این حادثه آتش سوزی در سطح پالایشگاه آغاز شده، این در حالی است که با توجه به نامشخص بودن دلایل انفجار، احتمال آتش سوزی و انفجار مجدد در این پالایشگاه قدیمی وجود دارد.

در حال حاضر تمامی نیروهای امدادی و آتش نشانی برای مهار هرگونه آتش‌سوزی و انفجار احتمالی در پالایشگاه آبادان در آمادگی کامل به سر می‌برند.

کاتوزیان اعلام کرد: خطر انفجار در پالایشگاه آبادان را هشدار داده بودم 
انفجار عمدی نبود
 

حمید رضا کاتوزیان در حاشیه جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به انفجار رخ داده در مراسم افتتاح پروژه بنزین‌سازی پالایشگاه آبادان در حضور احمدی‌نژاد که چندین کشته و زخمی بر جای گذاشت، گفت: این انفجار خرابکاری و یا کاری عمدی نبوده و صرفا به دلیل عدم آمادگی پالایشگاه برای افتتاح بوده است.

وی تاکید کرد: پالایشگاه با شرایطی راه‌اندازی شده بود که پیش‌بینی می‌شده با خطراتی همراه باشد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: طبق اخباری که به ما رسیده در این حادثه 17 نفر مجروح و یک نفر کشته شده و حادثه پس از افتتاح توسط رئیس‌جمهور بوده است. 

دستور ویژه احمدی‌نژاد پس از حادثه آبادان
 هواپیما به آبادان اعزام شد
 


با دستور دکتر محمود احمدی‌نژاد، سرپرست وزارت نفت یک فروند هواپیما برای انتقال مجروحان و مسمومان حادثه انفجار گاز در پالایشگاه ابادان از تهران به این شهر پرواز کرد.

صبح سه‌شنبه همزمان با حضور محمود احمدی نژاد برای افتتاح پروژه بنزین سازی پالایشگاه آبادان، بخشی از این پالایشگاه دچار انفجار شد.

هنگامی که یک دستگاه برای تست در محل پروژه قرار گرفت دچار انفجار شد و تا این لحظه 12 نفر مجروح و 2 نفر نیز کشته شده‌اند.

بلافاصله پس از این انفجار، افراد حاضر در این مراسم محل را ترک کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین