کد خبر: ۱۳۱۳۶۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۱
واکنش اصلاح‌طلبان به ليست انتخاباتی منتشر شده از سوی برخی سايت‌ها:

اصلاح‌طلبان منتظر تحقق شروط مطرح شده توسط خاتمی هستند

عده‌ای می‌خواهند به جای اصلاح‌طلبان تصمیم بگیرند
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: طی دو روز اخير بسياری از سايت‌های خبری -تحليلی ليستی را منتشر کردند که در آن نام 20 چهره سياسی اصلاح‌طلب به عنوان افراد مورد‌نظر اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات مجلس معرفی شده است. 

به گزارش آفتاب، الياس حضرتی يکی از کسانی که نامش در ليست مورد اشاره آمده است به خبرنگار ايلنا گفت: من در جريان نيستم ولی رايزنی‌ها ادامه دارد و به همين دليل اين ليست را نه تاييد می‌کنم و نه تکذيب. 

حضرتی اضافه کرد: در صورت تحقق شرايط لازم برای حضور در انتخابات تصميم نهايی را خواهيم گرفت. 

هادی خامنه‌ای دبير مجمع نيروهای پيرو خط امام هم با اظهار بی‌اطلاعی از انتشار اين ليست آن را نه تاييد و نه تکذيب کرد. 

علی‌محمد حاضری يکی ديگر از کسانی که نامش به عنوان کانديدای احتمالی اصلاح‌طلبان در ليست مورد نظر منتشر شده است، گفت: فکر نمی‌کنم جريان اصلی اصلاحات در فضای بی‌اعتمادی فعلی، به تصميم و جمع‌بندی نهايی برای حضور در انتخابات برسد و اين بی‌اعتمادی در مواضع طيف‌های مختلف اصول‌گرايان نسبت به دخالت اطرافيان دولت در انتخابات و سلامت آن ديده می‌شود. 

حاضری با اظهار بی‌اطلاعی از ليست منتشر شده اعلام کرد که نظر خاصی در مورد ليست مورد نظر ندارد. 

فرج کمیجانی نيز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص برخی اخبار مبنی بر لیست احتمالی اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات، گفت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که تنها مرجع تصمیم‌گیری در خصوص نحوه مواجهه اصلاح‌طلبان در انتخابات به شمار می‌رود‌، هنوز در مرحله ارزیابی شرایط موجود کشور است‌. 

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان منتظر تحقق شروط مطرح شده توسط آقای خاتمی می‌باشند، ادامه داد: بر این اساس هنوز اصلاح‌طلبان در مورد نوع ورود به انتخابات هیچ تصمیمی نگرفته‌اند. 

رئیس سابق شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: افراد مطرح شده در لیست اعلام شده برای ما محترم هستند ولی طرح این مسائل ساخته و پرداخته ذهن کسانی است که بدشان نمی‌آید به جای اصلاح‌طلبان تصمیم بگیرند. 

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد طرح این نوع مباحث تصمیمی است که اصول‌گرایان برای اصلاح‌طلبان گرفته‌اند. 

محسن هاشمی نیز در واکنش به این لیست به خبرنگار آینده گفت: من همان طور که قبلا گفته‌ام هنوز هیچ تصمیمی درباره حضور و یا عدم حضور در انتخابات نگرفته‌ام. بنابراین هر خبری در باره تشکیل ستاد، ائتلاف و دادن لیست جعلی بوده و تکذیب می‌شود. 

هاشمی درباره خبر منتشر شده در خصوص ائتلاف 20 نفره اصلاح‌طلبان و حضور وی در این ائتلاف در رسانه‌ها گفت: از برادران تشکر می‌‌کنم که به جای ما زحمت کشیدند و تصمیم به کاندیداتوری گرفتند و به جای ما متحمل زحمت شدند و از طرف ما ائتلاف تشکیل دادند. البته امیداورم لطف برادران در همین حد متوقف شود و دیگر زحمت رای دادن به جای ما را متقبل نشوند.

گفتنی است در فهرستی که توسط برخی رسانه‌ها منتشر شده، نام تعدای از افراد وجود دارد که اصولاً در ایران نبوده و تصمیم به کاندیداتوری ندارند و تعدادی نیز مربوط به انتخابات مجلس هشتم می‌باشد که با توجه به تغییر فضای سیاسی کشور، تکرار کاندیداتوری آنان بعید می‌باشد. 

این سایت‌ها نوشته بودند، جمعی از مدیران و نزدیکان دولت‌های سازندگی و اصلاحات بنا دارند با ارائه لیستی مشترک در انتخابات مجلس نهم شرکت کنند، حضور برخی از افراد در این لیست تقریبا قطعی شده است و لیست ۲۰ نفره‌ای ابتدایی که حضور برخی از آنها قطعی شده و تعداد دیگری نیز در خصوص حضورشان گمانه‌زنیهای قوی وجود دارد به شرح زیر است: 

۱-محمدرضا عارف
۲-بیژن زنگنه
۳- اسحاق جهانگیری
۴-محسن هاشمی رفسنجانی
۵-حبیب الله بی‌طرف
۶-علی اکبر محتشمی‌پور
۷-مرتضی الویری
۸-صادق خرازی
۹-مرتضی حاجی
۱۰-محمدجواد حق‌شناس
۱۱-الیاس حضرتی
۱۲-هادی خانیکی
۱۳-هادی خامنه‌ای
۱۴-علی محمد حاضری
۱۵-فاطمه راکعی
۱۶-محمد رضا راه‌چمنی
۱۷-عیسی کلانتری
۱۸-الهه کولایی
۱۹-مجید انصاری
۲۰-رسول منتجب‌نیا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Australia
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
1
0
آفتاب محترم.

قطعا این لیست جعلی است و هیچ سندیتی ندارد. زیرا خود افراد لیست، چنین ائتلافی را تکذیب کردند. ضمنا این لیست بمنظور عبور از خاتمی و شروط شرکت در انتخابات می باشد. شروط آقای خاتمی، منطقی است. آزادی زندانیان سیاسی، آزادی میرحسین و کروبی و همسران محترم آنان، لغو نظارت استصوابی و ضمانت برگزاری انتخابات صحیح و عاری از تقلب بدون دخالت نظامیان و شبه‌نظامیان، آزادی احزاب و سازمان‌های سیاسی، مطبوعات مستقل و برگشت نظامیان و شبه‌نظامیان به پادگان‌ها، کف مطالبات مردمی نیز هستند.

... . ملت ایران صاحب واقعی این کشور هستند و باید نمایندگان واقعی این مالک، بر ارکان قدرت تکیه زده و به ملت ایران پاسخ‌گو باشند.

....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
0
0
نظر قبل بسیار بجا و صحیح می باشد.ممنون از انتشار آن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین