کد خبر: ۱۶۳۶۲۳
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۸
با انتقاد از افزایش آمار بیکاری، گرانی، افزایش مشکلات اقتصادی

محسن رضایی: برخی مسئولان از راه امام فاصله گرفته‌اند

اداره امور کشور نیازمند اصلاح است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جانفشانی های رزمندگان در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: استکبار از رشادت های رزمندگان عزادار شد.

به گزارش مهر، محسن رضایی ظهر پنجشنبه در هفدهمین یادواره 148 شهید بخش دودانگه شهرستان ساری افزود: بعد ازگذشت بیش از 20 سال از دوران جنگ هنوز روحیه صبر و مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام در نهاد خانواده های شهدا ساری و جاری مانده است.

وی افزود: رشادت های رزمندگان باعث آزادسازی سرزمین های ایران شد و دشمن را به واسطه این رشادت های دلاورمردان دوران دفاع مقدس عزادار کرد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه ایران درابتدای جنگ هیچ ابزار و سلاحی نظیر توپ، تانک، تیپ و لشگر نداشت، یادآور شد: تنها اراده مخلصانه و رشادت وصف ناپذیر رزمندگان سبب فتح قله های رفیع اقتدار و پایمردی در دوران دفاع مقدس شد.

رضایی با بیان اینکه لشگر پیروز 25 کربلا از دل تیپ کربلا ایجاد شد، افزود: مازندرانی ها در دوران های مختلف انقلاب و دفاع مقدس دست نظام را گرفته و دست دشمن چپاولگر را از این کشور قطع کرده اند.

وی با اشاره به رشادت های رزمندگان مازندرانی در عملیات افتخارآفرین فاو افزود: رشادت رزمندگان این خطه در فتح فاو باعث شد تا بر شناسنامه افتخارات این خطه ایران اسلامی افزوده شود.

رضایی با تاکید بر پاسداشت ارزش های ایثار و شهادت اظهار داشت: اگر شهدا نبودند تاکنون دست استکبارگران و چپاولگران به ایران اسلامی دراز شده و ایران اسلامی مانند بحرین به 10 قسمت تقسیم شده بود.

وی با بیان اینکه شهدا تودهنی محکمی به استکبار زده و جای جای این سرزمین آباد با جانفشانی های رزمندگان انقلاب آبیاری شده است، افزود: اگر شهدا نبودند نظام، امنیت، آرامش و اقتدار در ایران اسلامی وجود نداشت چرا که شهدا معجزه کرده و سبب رشادت های بی بدیلی در دوران دفاع مقدس شده اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با انتقاد از افزایش آمار بیکاری، عدم مهار پدیده گرانی و افزایش مشکلات اقتصادی در کشور افزود: میزان پیشروی ها و موفقیت ها در مقابل مشکلات اقتصادی کشور به اندازه پیروزی های ما در جنگ و انقلاب نبوده است.

وی با بیان اینکه نباید به مردمی که در دوران انقلاب و دفاع مقدس فرزندان رشید خود را تقدیم انقلاب و اسلام کرده در برهه کنونی با گرانی و بیکاری متعدد نگران و اندوهگین کنیم، افزود: متاسفانه بسیاری از اقدامات عمرانی به صورت غیر کارشناسی شده در برخی مناطق کشور ایجاد شده که هیچ عایدی برای مردمان آن دیار نداشته است.

رضایی با تاکید بر اینکه باید مشکلات کشور به صورت ریشه ای مسئله یابی شود، اظهار داشت: متاسفانه به واسطه عدم بهره گیری از استعداد پویای جوانان هیچ صنایع تبدیلی و صنعتی در مناطق مختلف محروم کشور ایجاد نشده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پتانسیل های طبیعت گردی و کشاورزی بخش دودانگه شهرستان ساری گفت: متاسفانه به واسطه بی مهری برخی مسئولان این منطقه از محرومیت بالایی رنج می برد.

برخی مسئولان از راه امام، شهدا و نظام و رهبری فاصله گرفته اند
وی با بیان اینکه مشکل اساسی در کشور این بوده که متاسفانه برخی مسئولان ما از راه امام، شهدا و نظام و رهبری فاصله گرفته و نصایح آنان را گوش ندادند افزود: باید با ادامه دادن راه شهدا و قرار گرفتن در مسیر انقلاب بر مشکلات و سختی های کشور فائق آمد.

رضایی با بیان اینکه اصلاح درونی در اداره امور کشور اساسی‌ترین نیاز امروز کشور است، افزود: زمانی که برخی دولتمردان به تنهایی می خواهند کشور را اداره کنند و مردم را به حاشیه می کشانند نمی توان انتظار توسعه و پیشرفت برای چنین کشوری را ترسیم کرد.

وی از نبود قانونی منسجم در بازار برنج و گندم کشور انتقاد کرد و گفت: در صورتی که در امورات مختلف تصمیم گیری کشور مردم به صحنه بیایند توسعه متوازن در نقاط مختلف کشور ایجاد خواهد شد.

رضایی با تاکید بر حفظ نظام سیاسی کشور نظیر ولایت فقیه، رهبری، تثبیت جایگاه مجلس و دولت قوی، گفت: باید بخش فنی، معنوی و مدیریتی کشور حفظ شود تا راه شهدا، ارزش های ایثار و شهادت در کشور ماندگار بماند.

وی در ادامه با اشاره به شرایط حساس ایران در کشورهای منطقه از رویکرد جدید استکبار علیه ایران تحت عنوان رویکرد سوم یاد کرد و گفت: استکبار می خواهد از طریق رسوخ در فناوری، اقتصاد و فرهنگ کشور بر ملت ایران سیطره پیدا کند و این کشور را از حیث مسائل اقتصادی نیازمند کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تمام تلاش مسئولان اجرایی، امنیتی و فرهنگی کشور باید مقابله با دشمن در این رویارویی سوم باشد، افزود: در صورتی که بتوانیم بر این رویارویی سوم فائق آییم ایران اسلامی به قدرت اول امنیتی، اقتصادی ، فناوری و فرهنگی کشورهای منطقه تبدیل خواهد شد.

رضایی در پایان با انتقاد از برخی بی توجهی دولتمردان و مسئولان کشور به خانواده های شهدا و ایثارگران گفت: متاسفانه در برخی نقاط کشور مشاهده می شود که رسیدگی مسئولان به خانواده های شهدا در حد بسیار پایینی بوده و این افراد گاها به نان شب شان محتاج هستند.

رضایی قرار است عصر امروز با نماینده ولی فقیه در مازندران و برخی از علمای بنام استان دیدار کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
0
0
به نام خدا ، متاسفانه ، نه تنها بعضی از مسئولین از اهداف اولیه انقلاب ، دور شده اند ، بلکه بسیاری از مردم هم ، میثاق خود را با امام خمینی و شهیدان عزیز فراموش کرده اند . تاوقتی که مملکت ثبات خود را در زمینه کشاورزی و صنعت و تولیدات ، و خودکفائی پیدا نکرده است ، باید شاهد عوارض اینها که ، مهاجرت به شهرهای بزرگ ، تکدی گری ، گرانی مسکن و خوراکیجات ، دزدی ، فساد ، گرانفروشی ، فحشا ، عرضه و مصرف موادمخدر ، بی فرهنگی و ............. است ، باشیم . باید مملکت به طرف اهداف اولیه انقلاب اسلامی ایران که مبتنی بر استقلال به معنای خودکفائی در کشاورزی و تولید و صنعت ، و همینطور به دور از فرصت طلبی های شرق و غرب و همین طور آزادی به معنای ، تشکیل شوراها و آزادی بیان منطقی و انسانی از طریق شوراها و صدا و سیما و مطبوعات و احزاب مختلف ، میباشد. برقرار گردد.
تاوقتی هم که مسئولین خیلی قشنگ صحبت می کنند ولی
در عمل بازده ندارند این است که بسیاری را منیت و تکبر فرا
گرفته و به جای شورا و مشورت ( که از اساسی ترین سوره های قرآن بزرگ میباشد و نظرهای خوب برگزیده می شود )
خود محوری را پایه و اساس قرار می دهند .
به عقیده اینجانب ، از رئیس جمهور گرفته تا وکلا و آقایان علما
همه همدلی دارند ولی همزبانی ، خیر . این وسط هم بعضی از افراد ضد انقلاب در هر لباسی مشغول سوءاستفاده و تاراج بیت المال هستند .
باید هرچه زودتر با یاری خداوند ، تمامی مسئولین ، این تفرقه ها و کارشکنی ها را پایان داده و همه دست به دست هم داده و مملکت را که دارای مشکلات فراوانی میباشد ، به لطف پروردگار جهان و دعای ائمه اطهار (ع) ، نجات دهند . بازهم فراموش نکنیم ، آبروی هرجامعه ای به رونق کشاورزی و صنعت و تولیدات داخلی آن جامعه بستگی دارد . و تمامی مشکلات ......... ناشی از ضعف کشاورزی و صنعت و تولیدات است .
در صورت پیروزی آقای محسن رضائی ، که خود یک روستایی بوده اند ، باید خیلی بیشتر ، به این طبقه زحمت کش و کار مقدس کشاورزی ارج نهند و همینطور برای کارگران که در همه جا و کارخانه ها زیر سازی و ساخت و ساز ، مملکت را به عهده دارند ، از نظر رفاهی و تامین شغلی ، باید الویت خیلی بیشتری ، برای آنان قائل شوند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
0
0
افرین حاج محسن(در تاریخ ایران در خدمتگذاری ما ندرگارید)
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
0
0
گویا آقای رضایی کم کم خود را برای کاندیدای ریاست جمهوری آماده می کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
0
0
جناب دکتر محسن رضایی فرمودیدمسایل گرانی ریشه یابی شودحالا بفرمایید وجواب دهید که چرا کشورهای فقیری مثل پاکستان وافغانستان ارزش پولشان روز به روز بیشتر میشود با اینکه از دنیا گدایی می کنند وکشور ما که ثروتمند ترین کشور دنیا از لحاظ نفت وگاز ودریا ومعدن وعلم است روز به روز ریال تنزل پیدا می کند واین سرمایه نفعی برای افتصاد خانواده ندارد؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین