کد خبر: ۱۳۰۰۲۵
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۴
حسینیان: برخی نمایندگان طرح سوال از احمدی‌نژاد را مصلحت نمی‌دانند

مطهری: ظاهرا تصور حسینیان از سوال از رئیس‌جمهور چیزی شبیه كودتاست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: طرح سوال از محمود احمدی‌نژاد اگرچه با سكوت برخی حامیانش در مجلس مواجه شد، اما بالاخره امروز رئیس فراكسیون حامیان دولت در مجلس از مخالفت خود با این سوال خبر داد.

روح‌الله حسینیان نماینده تهران با بیان احتمال منتفی شدن سؤال از احمدی‌نژاد به فارس گفت: روزهایی كه نمایندگان از احمدی‌نژاد ناراحت بودند این امضاها جمع‌آوری شده است و برخی از این نمایندگان در شرایط كنونی طرح سؤال را مصلحت نمی‌دانند و امضای خود را پس خواهند گرفت. او كه می​گفت بعید می‌داند این طرح در صحن علنی مطرح شود، افزود: مصلحت نیست طرح سؤال از رئیس‌جمهور بنا به شرایط منطقه و شرایط داخلی مطرح شود و با توجه به ملاقات اخیر نمایندگان با رهبر معظم انقلاب، قطعا طرح سؤال از رئیس‌جمهور مورد رضایت مقام معظم رهبری نیست.

سخنان حسینیان، با واكنش علی مطهری یكی از طراحان سوال از احمدی‌نژاد مواجه شد كه در گفت​وگو با خبرآنلاین، اظهار کرد: ظاهرا آقای حسینیان تصورشان از سئوال از رئیس‌جمهور چیزی شبیه كودتاست و شاید ایشان سئوال را با استیضاح اشتباه گرفته​اند.

مشروح این گفت​وگو را در ادامه بخوانید:

آقای حسینیان در مصاحبه​ای گفته​اند امضاها برای سئوال از رئیس‌جمهور در روزهای قهر آقای احمدی​نژاد جمع شده است، آیا همین طور است؟

به طور كلی ایشان در این مصاحبه حرف‌هایی گفته​اند كه موجب تعجب است و از ایشان بعید به نظر می​رسید. امضاهایی كه در ایام قهر رئیس‌جمهور جمع‌آوری شد كمتر از ده تاست و به فرض محال همه امضاها هم در آن ایام جمع شده باشد، تغییری در ماهیت قضیه ایجاد نمی‌كند. نمایندگان همه سئوالات را خوانده و امضا كرده‌اند. این سخن آقای حسینیان به معنی احساساتی بودن نمایندگان و نوعی توهین به آنهاست.

ایشان گفته​اند بنا بر شرایط موجود مصلحت نیست سئوال از رئیس‌جمهور طرح شود. نظر شما در این​باره چیست؟

درست برعكس است، شرایط موجود از نظر خارج و داخل ایجاب می كند كه این سوال مطرح شود. از نظر خارج و بیداری اسلامی، سئوال از رئیس‌جمهور برای ملل مسلمان منطقه ثابت می‌كند كه در ایران دموكراسی واقعی برقرار است و نظام جمهوری اسلامی بر پایه‌های مستحكمی استوار است. و از نظر داخل نیز با این پرسش و پاسخ میان مجلس و دولت بسیاری از ابهامات برای نمایندگان و مردم رفع می‌شود و حسن تفاهم میان دولت و مجلس افزایش می‌یابد.

ظاهرا آقای حسینیان تصورشان از سئوال از رئیس‌جمهور چیزی شبیه كودتاست و شاید ایشان سئوال را با استیضاح اشتباه گرفته​اند. سئوال از رئیس‌جمهور به كمیسیون مربوط می​رود. نماینده رئیس‌جمهور با حضور نماینده سئوال كنندگان توضیحات لازم را می‌دهد. اگر همچنان تعداد 72 نفر از امضاكنندگان قانع نشده باشند، رئیس‌جمهور یک ماه فرصت دارد كه به صحن علنی مجلس بیاید و توضیحات لازم را بدهد. در آنجا سئوال‌كنندگان یک ربع و رئیس‌جمهور یک ساعت وقت دارند. حتی رای‌گیری برای قانع شدن یا نشدن مجلس نیز در كار نیست. این چه مشكلی برای كشور به وجود می​آورد؟! قطعا به نفع كشور و در جهت اصلاح امور است.

اما گفته شده است كه با توجه به ملاقات اخیر نمایندگان با رهبر انقلاب، طرح سئوال از رئیس‌جمهور به مصلحت نیست.

هیچ ارتباطی بین آن ملاقات و این مسأله نیست، بلكه نتیجه عكس می‌توان گرفت. در آن ملاقات رهبر انقلاب فرمودند "زمانی كه شخصی و از جمله رئیس‌جمهور در حال سخن گفتن است اگر مخالف سخن او هستید با گفتن "دو دو" حرف او را قطع نكنید". قبلا هم این توصیه را درباره نمایندگان نسبت به یكدیگر فرموده بودند. این چه ربطی به سئوال از رئیس‌جمهور دارد؟ به علاوه در آن جلسه رهبر انقلاب بر حق نمایندگان در سئوال و استیضاح تاكید كردند.

به طور كلی دو گروه با سئوال از رئیس‌جمهور مخالفند. یكی برخی طرفداران متعصب دولت كه با مصلحت‌سنجی‌های بیجای خود مسبب وضعیت امروز از جمله رشد جریان موسوم به انحرافی هستند و دوم برخی مخالفان دولت كه می‌گویند به رئیس‌جمهور تریبون ندهید تا بیاید حرف‌هایش را بزند. امضاكنندگان سئوال با هر دو گروه مخالفند و معتقدند اولا طرح سوال از رئیس‌جمهور به مصلحت كشور است و موجب تفاهم بیشتر دولت و مجلس و استحكام نظام می‌شود و ثانیا اگر رئیس‌جمهور حرف منطقی دارد ما می‌پذیریم. ما فرزندان دلیل هستیم و نگاه سیاسی به مسائل نداریم و در قلب خود نیز هیچ كینه‌ای نسبت به رئیس‌جمهور محترم احساس نمی‌كنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
0
0
آقاي مطهري طرح نظارت بر نمايندگان مجلس هم واسه شما چيزي بعنوان استفاده از بمب اتمه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین