کد خبر: ۷۱۵۴۲
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۵
شکوری‌راد:

تحلیل سیاسی نباید مبنای ردصلاحیت باشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی شکوری راد عضو حزب مشارکت ایران اسلامی گفت: «شواری نگهبان نباید بر پایه تحلیل‌های سیاسی ردصلاحیت انجام دهد».

نماینده مردم تهران در مجلس ششم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در خصوص صحبت‌های محمدرضا باهنر مبنی بر اینکه اگر خواهان پیروزی ایران در جنگ سرد بین ایران و آمریکا هستیم باید دولت و مجلس در اختیار اصولگرایان باشد، گفت: «به نظر می‌رسد بر مبنای همین تحلیل‌ها شورای نگهبان عمل می‌کند، زیرا شاهدیم که خارج از چارچوب قانون در مورد ردصلاحیت‌ها عمل شده است».

شکوری راد تصریح کرد: «نگرانی ایشان با وجود این همه ردصلاحیت بی مورد به نظر می‌رسد زیرا با این تعداد اندک تایید صلاحیت شده اصلاح‌طلبان کوچکترین مشکلی برای تحلیل آقای باهنر به وجود نمی‌‌آید».

وی با اشاره به اینکه از اکنون مشخص است کرسی‌های مجلس هشتم در اختیار چه کسانی قرار دارد، اظهار داشت: «اعتراض ما نیز به این است که چرا براساس تحلیل‌های سیاسی عمل می شود و اکنون صبحت‌های آقای باهنر ادعای ما را ثابت می‌کند».

نماینده مردم تهران در مجلس ششم افزود:«به هر حال با توجه به اینکه اصولگرایان مجلس و دولت را در اختیار دارند مسئولیت هر تصمیمی برعهده آنان است و اگر در سر میز مذاکره با آمریکا که قهرا به زودی اتفاق می‌افتاد بنشینند باید پشتوانه مردمی را داشته باشند.»

عضو جبهه مشارکت گفت: «تنها در اختیار داشتن دولت و مجلس شرط نیست اگر می‌خواهند در سر میز مذاکره با آمریکا با قدرت صحبت کنند و از منافع ملی دفاع کنند باید رای مردم را داشته باشند و چنانچه اطمینان به این دارند که آرامردم با آنان است چرا ردصلاحیت گسترده انجام می‌دهند».

شکوری‌راد تاکید کرد: «انتخابات مجلس بسیار زیرسوال است و نمی‌تواند از دل این انتخابات مجلسی به دست آید که براساس نظر، رای و پشتوانه مردم بوده باشد». 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین