کد خبر: ۶۳۷۱۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۲
عضو فراکسیون زنان مجلس:

لایحه دولت برای زنان فاجعه است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو فراکسیون زنان مجلس از لایحه حمایت از خانواده که از سوی دولت تقدیم مجلس شده است شدیدا انتقاد کرد و آن را فاجعه‌ای برای زنان جامعه ایران دانست. 

مهرانگیز مروتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در واکنش به لایحه جدید دولت که «ازدواج مجدد مردان را منوط به اخذ اجازه از دادگاه» دانسته است، گفت: این لایحه یک فاجعه است چرا که ازدواج مجدد مردان را منوط به کسب اجازه از دادگاه کرده و تنها تمکن مالی را شرط اصلی آن قرار داده است و اگر زن اول از این ازدواج بی‌خبر باشد، مسئله‌ای پیش‌ نمی‌آید.

وی گفت: برخی از زنان مجلس با اعضای کمیسیون قضایی صحبت کرده‌اند تا دولت این لایحه را پس گیرد و مجلس لایحه را به دولت برگرداند.

عضو فراکسیون اقلیت ضمن اظهار مخالفت شدید با این لایحه افزود: این لایحه دولت وحشتناک است چرا که در جامعه ما این همه ظلم به زنان می‌شود. ما خواهان لغو این قوانین تبعیض‌آمیز هستیم، حال دولت نهم چنین لایحه‌ای را تقدیم مجلس می‌کند که ظلم مضاعف به زنان محسوب می‌شود.

مروتی افزود: چندی پیش ما اعضای فراکسیون زنان، خدمت آقای شاهرودی رفته بودیم و از تاخیر دولت در تقدیم لایحه حمایت از خانواده انتقاد کردیم، حال که دولت این لایحه را با تاخیر به مجلس داده، می‌بینیم چه موارد فاجعه‌آمیزی برای حمایت از خانواده در آن ذکر شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین