کد خبر: ۸۹۹۳۰
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۰:۰۰
در اجتماع پرشور نسل سومی‌های یاری‌گر میرحسین اعلام شد:

انتقاد صریح موسوی از کف‌بینی، رمالی و پیش‌بینی عجیب درباره سقوط کشورها

موسوی: آمده‌ایم ایرانی پیشرفته بسازیم. ایرانی دور از دروغ، خرافه و تحجر
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اولین کنگره سراسری نسل سومی‌های یاری‌گر میرحسین موسوی در محل سالن والیبال مجموعه ورزشی حجاب برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، در این همایش که با حضور تعداد زیادی از جوانان شهرهای مختلف برگزار شد میرحسین موسوی طی سخنانی خطاب به جوانان حاضر در جمع که با شور و اشتیاق فراوان به او خوش‌آمد گفتند، گفت: «ما آمده‌ایم و گرد هم جمع شده‌ایم تا دوباره ایران را پیدا کنیم. ما ایرانی هستیم و آمده‌ایم تا ایرانی پیشرفته بسازیم. ایرانی دور از دروغ، خرافه و تحجر. ما آمده‌ایم که بگوییم اول باید ایرانی باشیم تا جهانی باشیم».

وی افزود: «ما آمده‌ایم بگوییم بین ایران و اسلام فاصله‌ای نیست اگر فاصله نیاندازند. ما آمده‌ایم در سیاست خارجی‌مان پایگاه ایران و ایرانیان را اعتلا ببخشیم. ما آمده‌ایم با جهان تعامل کنیم نه آنکه بر جهان مدیریت کنیم ما باید اول کشور خودمان را مدیریت کنیم».

موسوی با بیان اینکه ما آمده‌ایم با ملت‌ها دوست باشیم، خاطر نشان کرد: «مدیریت جهان از آن ملت‌ها است. ما آمده‌ایم به سمت علم و عقل برویم و از رمالی، کف‌بینی و پیش‌بینی عجیب راجع به دنیا دوری کنیم. ما نیامده‌ایم هر روز پیش‌بینی کنیم که کدام کشور می‌خواهد سقوط کند ما باید پایگاه‌یمان را در جهان محکم کنیم».

او ادامه داد: «نمی‌توان در جهان امروز با این پیش‌بینی‌ها مصالح ملی را اداره کرد. ما آمده‌ایم به اقتصاد و فرهنگ خودمان از نگاه ملی نگاهی دوباره بیاندازیم. ما برای ملت و دانشجویان‌مان آزادی می‌خواهیم. ما می‌خواهیم از یک دولت انتظامی به سمت یک دولت خدمتگزار تغییر جهت دهیم ما می‌خواهیم بگوییم بین ملت و دولت باید نزدیکی و اعتماد وجود داشته باشد».

موسوی در ادامه گفت: «ما نمی‌خواهیم به سمت بخشی از ملت خودمان دست دراز کنیم و بخشی دیگر را از خود دور کنیم. ملت ما متحد‌اند، مردم، قومیت‌ها و فرهنگ یکدیگر را دوست دارند. دانشجویان؛ مردم و مردم دانشجویان را دوست دارند. ما نمی‌خواهیم و به ما دستور ندادند که از طریق رجوع با استخاره -که البته استخاره در جای خود خوب است، جهان را بسازیم. به ما دستور داده‌اند که با علم، دانش و عقل با جهان روبه‌رو شویم. ما امام را اینگونه شناختیم».

او در ادامه با تاکید بر اینکه امام (ره) حتی یک بار هم با این روش‌ها با جهان روبه‌رو نشد، اظهار کرد: «برای ما کاربرد علم، دانش و عقل در کنار ایمان مهم است اگر این عقل و علم را جدا کنیم به دایره‌ی خرافه و جهل می‌پیوندیم. ما می‌خواهیم دوستداری خود را درباره ایران عزیز و بزرگ اعلام کنیم».

موسوی افزود: «ما ایران و فرهنگ ایرانی را دوست داریم،‌ فرهنگ ایرانی از فرهنگ اسلامی جدا نیست ما به این هویت نیاز داریم. ما با مشکلات خودمان در جهان نمی‌توانیم روبرو شویم مگر آنکه به هویت ملی و ایرانی خود رجوع کنیم. ما مجبوریم این راه را انتخاب کنیم. ما دنبال عظمت ایرانیان هستیم».

او با بیان اینکه ما احساس ذلت می‌کنیم وقتی تولید فروکش می‌کند و دانشجوی ما کار پیدا نمی‌کند و بر توسعه اقتصادی در کشور تاکید کرد و گفت: «ما می‌خواهیم اقتصاد را گسترش دهیم ما احساس ذلت می‌کنیم وقتی دانشجوی ما به دنبال آزمایشگاه، توسعه و پیشرفت است اما مجالی ندارد چرا بر نیروی علم، عقل، دانشجو، دانشمند و اساتید تکیه نمی‌شود. هر دولتی با هر برنامه‌ای اگر از ذهنیت عقلانی برخوردار باشد باید بداند که به سوی اساتید و کارشناسان باید برگردد نه اینکه افتخار کند که سنگ تابلوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را کنده و برداشته است».

موسوی افزود: «ما آمده‌ایم برنامه‌ریزی، دانش و احترام به علم را احیاء کنیم. ما آمده‌ایم رابطه‌ای دوستانه با کشورهای جهان از جمله کشورهای منطقه برقرار کنیم و ما آمده‌ایم برای اقشار خود دلسوزی کنیم چرا که آن‌ها ملت ما هستند».

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه 25 درصد تورم یعنی سقوط یک چهارم قدرت خرید مردم، تصریح کرد: «این شعار که از یک پیر اقتصاد کشور شنیده‌ام را همیشه یادمان باشد که می‌گفت "سرنوشت ایران فقر نیست". اگر فقری است ناشی از ضعف مدیریت ماست. ما جوانان و میراث چندین هزار ساله داریم در کنار دریاچه ارومیه تمدن ده‌هزار ساله‌ای کشف شده، ما تخت جشمید، اصفهان، نقش جهان، حافظ، سعدی و صائب و شعرای بزرگی داریم و از تمدن بسیار برجسته‌ای برخورداریم».

موسوی در ادامه با تاکید بر اهمیت جوان‌گرایی، ایران را جوان‌ترین کشور دنیا دانست و گفت: «ما جوان داریم و جوان‌ترین ملت جهان هستیم اگر آن‌ها را دوست داشته باشیم آن‌ها هم نظام، کشور و میراث خود را دوست خواهند داشت».

او خطاب به جوانان حاضر در جمع گفت: «خانم‌ها و آقایان در 10 روز آینده همه باید بیدار باشید و یک لحظه صحنه را خالی نکنید و موج سبز را به سراسر کشور گسترش دهید و باید بر پایه‌ ایمان، عقل،‌آزادی، کشوری پیشرفته بسازیم. ما می‌توانیم».

موسوی این چنین صحبت‌هایش را به پایان رساند: «من صحبتم را با زنده باد ایران، زنده باد ایران، زنده باد ایران تمام می‌کنم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۱
0
0
زنده و پاينده باد ايران.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۱
0
0
رهنوردسفربيداري
ميرسرسبزهمه خوبي ها
كوچه باغ دل هرايراني
به تماشاي تواي وارث عشق
سبزوشاداب بهاري شده است
---------------------------------
ميرراست قامت ايران عزيز
روزگاران به تو سخت محتاج است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین