کد خبر: ۵۰۹۵۰
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۸۵ - ۱۵:۰۲

چاوز و احمدی‌نژاد؛ دیدار دو برادر

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، محمود احمدی‌نژاد امروز (یکشنبه) وارد ونزوئلا خواهد شد تا درباره مسائل گوناگونی با سران این کشور وارد مذاکره شود. چاوز و احمدي‌نژاد روز يكشنبه پس از گفت‌وگوهای اوليه از يك ميدان نفتي ديدار كرده و آن را افتتاح می‌كنند. این در حالی است که چاوز و احمدی‌نژاد شب گذشته در حاشیه سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با یکدیگر دیدار کرده و درباره مسايل دو جانبه و بين‌المللی با یکدیگر بحث و گفت‌وگو کرده‌اند. 

چاوز که شنبه شب با احمدی‌نژاد در حاشیه اجلاس غیر متعهدها دیدار کرده بود گفته بود: مي‌خواهم از دولت و ملت ايران براي دستيابی به حق مسلم خود جهت پيشرفت در تحقيقات هسته‌ای حمايت كامل به عمل آيد. 

به گفته چاوز انرژی هسته‌‌ای بخشی از فرمول آينده است، اما منظور ما بمب‌هاي اتمي نيست. رئيس جمهور ونزوئلا بعد از این دیدار با اشاره به سفر قريب الوقوع رئيس جمهور كشورمان به كشورش، ابراز اميدواري كرد که اين سفر باعث شكوفايي بيشتر روابط دوستانه و برادرانه دو كشور شود. 

یکی از مهمترین دلایل اهمیت این سفر دیپلماتیک برای خبرگزاریهای جهان، این است که چاوز در اظهارات اخیر به محمود احمدی‌‌نژاد رئیس جمهور ایران گفته است در صورتی که آمریکا به ایران حمله کند کاراکاس از تهران حمایت خواهد کرد. چاوز همچنین ضمن تاکید بر اینکه کشورش در زمان بحران در کنار ایران خواهد بود گفته است: ونزوئلا در هر شرایطی با ایران است همانطور که در کنار کوبا قرار دارد و از آن حمایت می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین