کد خبر: ۸۶۶۹۰
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۲:۴۶

مورالس، رییس‌جمهور بولیوی در اعتصاب غذا!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس جمهور بولیوی، مورالس (Morales)، روز شنبه وارد روز سوم اعتصاب غذای خود شد. این اقدام مورالس در جهت تحت فشار قرار دادن قانوگذاران برای تصویب یک قانون انتخاباتی جنجال برانگیز انجام شده است. 

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، وزیر بهداشت که به همراه گروهی از پزشکان دیگران، معاینه‌ای بر روی مورالس انجام داده است، گفت که وضعیت سلامت او در روز سوم از اعتصاب غذا «با ثبات» است. 

مورالس که چپ‌گراست، پرهیز از خوردن غذا را روز پنجشنبه در جهت اعتراض به قانون‌گذاران مخالف، شروع کرده است. این قانون‌گذاران قصد دارند مانع از [تصویب] قانون اصلاحات انتخابات شوند. به نظر می‌رسد این قانون به مورالس در انتخابات عمومی دسامبر کمک کند. به موجب این قانون، صندلی‌های بیشتری به مناطق فقیر و روستایی اختصاص داده خواهد شد، که مورالس در آن‌جا محبوب است. 

مورالس بعد از آن‌که به همراه تعدادی از رهبران کارگر و بومی، شب را بر روی تشک‌هایی روی زمین کاخ ریاست جمهوری گذارند، گفت: «غیر ممکن است که اعتصاب غذا تمام شود. ابتدا، آن‌ها [قانون‌گذاران مخالف] باید از خواسته‌ی مردم پیروی کنند». 

مورالس اولین رییس‌جمهور بومی بولیوی است. یک سخنگوی دولت می‌‌گوید او چیزی نخورده است و فقط آب می‌خورد. 

مورالس گفته است او به ادامه‌ اعتصاب غذا برای «روزهای زیادی» مصمم است، اما از صدها نفر از هوادارانش در سراسر این کشور فقیر درخواست کرده است تا به اعتصاب غذاهای خود پایان بخشند. 

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد مورالس، که منتقد واشنگتن و یک متحد نزدیک رییس‌جمهور ونزوئلا، هوگو چاوز است، از نزدیک‌ترین رقیبانش در انتخابات، بسیار جلوتر است. بولیوی یک کشور صادرکننده گاز است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین