کد خبر: ۱۰۸۱۰۱
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۴
اسماعیل کوثری:

درخواست نمایندگان مجلس برای پرداخت تسهیلات مترو تهران بی‌پاسخ ماند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اسماعیل کوثری اجرای قانون تخصیص تسهیلات 2 میلیارد دلاری به متروی کشور را در سال جاری از طرف دولت منتفی دانست و گفت: در سفر هیأت دولت به استان تهران، تاکید نمایندگان بر اجرای قانون اختصاص تسهیلات ارزی به مترو تهران بی پاسخ ماند و تا اطلاع ثانوی منتفی شد. 

اسماعیل کوثری ضمن با این مطلب افزود: موضوع پرداخت تعهدات دولت به متروی تهران در این جلسه به صورت کلی و مجزا مطرح شد و صورت هزینه شرکت مترو بابت اعتباراتی که تا کنون صرف توسعه مترو شده به رئیس‌جمهور ارائه شد، اما با این حال برای پرداخت اعتبار ارزی به نتیجه‌ای نرسیدیم.

وی همچنین در ادامه اظهار کرد: رئیس‌جمهور پس از مشاهده صورت هزینه‌های مترو که توسط شرکت متروی تهران ارائه شده بود، قول داد که بودجه سال جاری و یارانه بلیت پرداخت شود تا بخشی از مشکلات اعتباری شرکت مترو برای توسعه خطوط در سال جاری مرتفع شود.

این نماینده مجلس همچنین اذعان داشت: در این نشست شهردار تهران دعوت نشده بود که از علت آن بی‌خبریم، اما مهدی چمران به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر و رئیس شورای عالی استان‌ها در تمام جلسات خصوصی و علنی حضور داشت. چمران نیز در این جلسه پیشنهاد کمک به ترخیص تجهیزات مترو از گمرک را داد که مورد موافقت نسبی رئیس‌جمهور قرار گرفت.

کوثری توضیح داد: هم اکنون اقلام و تجهیزات خریداری شده مترو در گمرک متوقف شده است که به پیشنهاد چمران مبنی‌بر ترخیص این اقلام، قرار شد به شهرداری کمک شود. البته مشخص نیست که این کمک در چه سطح و ردیفی قرار بگیرد و تنها رئیس‌جمهور دستور مساعدت را داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم اظهار داشت: شاید عدم دعوت شهردار تهران به این جلسه با اختلافات دولت و مجلس ارتباطی نداشته باشد، چرا که رئیس‌جمهور نیز بر این امر تاکید داشت، اما در نهایت قرار شد دولت فقط بودجه جاری مترو را تا پایان سال پرداخت کند و پرداخت تسهیلات 2 میلیاردی را به زمان دیگری که مشخص نیست موکول کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین