کد خبر: ۱۱۹۶۸۶
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۰۲:۰۴

زیباکلام: صلاحیت مشایی باحکم حکومتی تایید می‌شود و رای اصلاح‌طلبان و اصولگرایان را جلب می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: زیباکلام معتقد است که اگر زمانی اسفندیار رحیم مشایی کاندیدای ریاست‌جمهوری شود بدون شک با اقبال عمومی می‌تواند سکان قوه مجریه کشور را در دست بگیرد. 

عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی داشنگاه تهران که پیش از این به خبرآنلاین گفته بود «احمدی‌نژاد، مشایی را سیبل می‌کند اما هاشمی‌ثمره یا بقایی نامزد ریاست‌جمهوری می‌شوند» در گفت‌وگو با یکی از سایت‌های مشایی تاکید کرد: گفتمان مشایی تفکر جدیدی است که منفک از دو جریان اصول‌گرایی و اصلاح‌طلب در فضای سیاسی ایران پرورش یافته است و در کلام و ایدلوژی مشایی ظهور کرده است. 

صادق زیباکلام معتقد است: قدرت بیان؛ طرح ایده‌های تابو شکن؛ هم دردی و هم راهی با ملت و الخصوص قشر جوان جامعه و همچنین قرائت اسلام بدون خشونت و درگیری برگرفته از روح واقعی اسلام ربانی از سوی وی، مشایی را ممتاز کرده است.

وی گفته است: در آینده سیاسی ایران بدون شک نمی‌توان برای حضور قدرتمند جریان اصلاحات جایی را درنظر گرفت به هر حال با فضایی که بعد از انتخابات ایجاد شد نمی‌توان متصور بود که اصلاح‌طلبان با قرائت گذشته و به راحتی وارد عرصه سیاسی کشور شوند!

وی درخصوص این سئوال که آقای جنتی گفته است مشایی را رد صلاحیت می‌کنند گفت: بعید می‌دانم این مهم برای مشایی مشکلی ایجاد کند چرا که شورای نگهبان دکتر معین را هم رد صلاحیت کرد ولی وی با حکم حکومتی وارد این عرصه انتخابات شد و مشایی هم از این قاعده مسثتنی نیست.

زیباکلام، با اشاره به مشایی گفت: مشایی می‌تواند رضایت هر دو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرایان واقعی را جلب کند البته در حال حاضر اصول‌گرایان سنتی منتقد وی هستند که بعید به نظر می‌رسد بتوانند در برابر اصول‌گرایان مدرن کاری از پیش ببرند.

وی تصریح کرد: اگر مشایی کاندیدای ریاست‌جمهوری شود با توجه به همان قرائت و ایدلوژی که از وی یافت می‌شود و همچنین داشتن پشتوانه قوی اصول‌گرایان مدرن می‌تواند در آینده سیاسی ایران تحولات خوبی را ایجاد کند.

زیباکلام گفت: مهم‌ترین خصوصیات مشایی این است که به منتقدان و مخالفان توهین نکرد و به عقیده منتقدان احترام گذاشت که این خود می‌تواند نظر جوانان را به خود جلب کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
0
0
بابا این مشائی خیلی با حاله
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین