کد خبر: ۸۷۴۲۸
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۵

لیبرمن: تا ایران هست، هیچ مشکلی حل نمی شود!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر امور خارجه اسرائیل، «لیبرمن» در مصاحبه‌ای که روز جمعه منتشر شد، گفته است که ایران یک مانع کلیدی بر سر حل بحران خاورمیانه است. او همچنین از ادامه گفت و گوهای غیر مستقیم با سوریه انتقاد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، «لیبرمن» به روزنامه انگلیسی زبان «اروشلیم پست» گفت: «تا زمانی که مشکل ایران حل نشود، غیر ممکن است که هیچ مشکلی در منطقه حل شود»!

وزیر امور خارجه اسرائیل همچنین اظهار داشت: «بزرگترین مانع بر سر هر راه حل جامعی، اسرائیل نیست، فلسطین نیست، بلکه ایران است»!

«اروشلیم پست» که متن کامل مصاحبه را منتشر نکرده از جانب «لیبرمن» نقل کرده است که با توجه به روابط عمیق میان سوریه و ایران – دشمن اصلی اسرائیل – دلیلی برای ادامه گفت‌و‌گوهای غیر مستقیم با دمشق وجود ندارد.

لیبرمن ادامه داد: «ما هیچ قصد و نیت خوبی را ار طرف سوری نمی‌بینیم. فقط تهدیداتی مانند: "اگر آماده مذاکره نیستید، بلندی‌های جولان را با توسل به اقدام نظامی پس خواهیم گرفت"». 

این در حالی است که لیبرمن روز گذشته در اظهاراتی متناقض گفته بود که اسرائیل، پاکستان را بزرگترین تهدید استراتژیک خود می‌داند، نه ایران! [+]

وی با ابراز نگرانی پیرامون تهدید روز افزون طالبان در پاکستان، آن را بزرگترین تهدید استراتژیک علیه اسرائیل خواند. او همچنین گفت که سه کشور پاکستان، افغانستان و عراق کشورهایی هستند که اسرائیل از جانب آن‌ها خطری جدی را حس می‌کند.

گفتنی است اسرائیل، بلندی‌‌های جولان را در زمان جنگ شش روزه سال 1967، اشغال نمود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۵
0
0
کافر همه را به کیش خود پندارد!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین