کد خبر: ۹۸۶۸۸
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۵

موافقت وزارت خارجه و اطلاعات با كاهش رابطه با انگلیس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسین سبحانی‌نیا نایب‌رئیس این كمیسیون، با تاكید بر اینكه نظر دو وزارتخانه  اطلاعات و امور خارجه به شكل رسمی به كمیسیون امنیت ملی ارائه نشده است، گفت: وزارتخانه‌های اطلاعات و امور خارجه در كلیات موافق كاهش رابطه ایران با انگلیس بوده‌اند.

وی به استدلالات این دو وزارتخانه در بحث كاهش رابطه تجاری، اقتصادی، صنعتی و علمی با انگلیس اشاره كرد و گفت: تقریبا وزارت اطلاعات و خارجه در كاهش رابطه در این سطوح موافق بوده‌اند.

به گفته وی وزارت خارجه و اطلاعات در موضوع كاهش رابطه سیاسی ایران و انگلیس ملاحظاتی داشته‌اند.

سبحانی‌نیا در تشریح این ملاحظات سیاسی، از پرداختن به جزئیات خودداری كرد و گفت: در مجموع به نظر می‌رسید كه وزارت اطلاعات و امور خارجه در كاهش سطح رابطه سیاسی با انگلیس از سطح سفیر به كاردار موافق هستند.

نایب‌رئیس كمیسیون امنیت ملی فراخواندن صفری سفیر ایران در انگلیس و اعزام وی به چین را نشان‌دهنده موافقت وزارت امور خارجه در این بحث دانست.

عضو هیات‌رئیسه مجلس در واكنش به تذكر روز گذشته نماینده خمینی‌شهر كه نسبت به كاهش رابطه علمی با انگلیس معترض بود گفت: هنوز در زمینه كاهش رابطه در این سطح از سوی ایران اقدامی نشده است البته در مجموع شاهدیم كه اعزام دانشجو از ایران به انگلیس طی سال‌های گذشته كاهش یافته است.

سبحانی‌نیا در پاسخ به سوالی كه به عدم صدور روادید از سوی انگلیس برای مسافران ایرانی اشاره داشت، گفت: پیش از این مطالبی در این زمینه به كمیسیون امنیت ملی اعلام شده بود اما در حال حاضر اطلاعی از اینكه این مساله رفع شده است یا نه نداریم.

به گفته وی احتمال دارد كه كمیسیون امنیت ملی بحث صدور روادید انگلیس برای ایران را بررسی كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین