کد خبر: ۷۶۵۳۸
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۸
وزیر اسبق وزارت اقتصاد و دارایی با هشدار نسبت به تورم:

مردم و مسئولان کمربندها را محکم کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر امور اقتصاد و دارایی دولت حجت الاسلام خاتمی گفت: «پیش‌بینی من در مورد تورم با توجه به بررسی‌های اقتصادی که انجام داده‌ام این است اگر هر چه سریع‌تراقدامی صورت نگیرد تا پایان سال با تورم بسیار بالایی روبه‌رو خواهیم شد».

صفدر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب افزود: «تورمی که امروز ما شاهد آن هستیم، بیش از آن چیزی است که مراجع رسمی اعلام می‌کنند و این ناشی از سیاست‌های دولت فعلی است».

وی با بیان دلایل این مساله افزود: «دولت تجارب گذشته را که تجاربی مفید و طبق بررسی‌‌های کارشناسی بود، به کناری گذاشت و به همین دلیل کشور امروز دچار بحران در امور اقتصادی شده است».

حسینی با تاکید بر اینکه «باید به مردم و مسئولان هشدار داد که کمربندها را برای تورم بسیار بالا محکم کنند»، افزود: «متاسفانه کشور ما مسیر تجربه مجدد تورم بالا را دنبال می‌کند که ناشی از سیاست‌های پولی، مالی و اقتصادی دولت است».

سید صفدر حسینی اظهار داشت: « درآینده برای این‌که بتوانیم بگوییم کشور را دچار خسارت نکرده‌ایم بهتر است به سیاست‌های چشم‌انداز 20 ساله کشور که افق روشنی را فراروی کشور قرار می‌دهد و راهنمای مفید و سازنده‌ای را برای دورنمای ایران به تصویر کشیده است، برگردیم و به ویژه برنامه چهارم و روح حاکم بر این برنامه باید مبنای کار قرار گیرد و دولت باید تا دیر نشده در این زمینه اقدام کند». 

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: «عملکرد سه سال گذشته دولت نشان دهنده این است که سیاست‌های حاکم بر آن یکی پس از دیگری کشور را به سمت تورم بالا سوق داده که آثار زیان‌باری برای کشور و مردم به همراه داشته و اقشار آسیب‌پذیر و حقوق‌بگیران را به شدت تحت تاثیر قرار داده است».

وی افزود: «این سیاست‌ها تولید را هم متوقف خواهد کرد چراکه در کنار این تورم روزافزون متاسفانه شاهد واردات سنگین در دو سه سال گذشته بودیم که تولید داخلی را که اشتغال به آن بستگی دارد، هدف قرار داده است».

حسینی تاکید کرد: «مجلس باید در این زمینه چاره‌اندیشی کند و تمام کسانی را که خیرخواه و علاقمند به مسائل یا مصالح کشور هستند برای حل این بحران به مشورت دعوت کند».

وی در مورد استفاده از کارشناسان اقتصادی بین‌المللی در کشور گفت: «ما نیازی به گفته‌های آنها نداریم ما درکشور چشم انداز بیست ساله را با مولفه‌های بسیار روشنی تصویب کردیم که مبنای کار است و همه بخش‌های کشور روی آن توافق دارند».

وزیر امور اقتصاد و دارایی دولت اصلاحات ادامه داد:‌ « این چشم‌انداز میثاق ملی ما و ساخته و پرداخته مجموعه کارشناسی کشور است. از طرف دیگر برنامه چهارم هم که اولین برنامه به سمت این سند راهبردی است، دیدگاه‌های بسیار روشنی به لحاظ کارشناسی دارد که برگرفته از مطالعات، تحقیقات و پژوهش‌های محققان و کارشناسان کشور است و دولت باید به اینها توجه داشته باشد».

حسینی با بیان اینکه «راهکارهای اقتصاد ملی کشور روشن است»، تاکید کرد: « تجاربی که ما در چندین برنامه کسب کرده بودیم و مرتب سنجیده‌تر می‌شد به یک دفعه کنار گذاشته شد و روش‌هایی ناشناخته، تجربه نشده و کارشناسی نشده به اجرا درآمد که پیامد آن را از قبل اقتصاددانان، کارشناسان و خیرخواهان کشور هشدار داده بودند».

وی در باره آثار روانی تورم در جامعه اظهار داشت: «تورم دو جزء اساسی دارد که یک جزء آن تورم انتظاری است، که در آن چگونگی نگاه بنگاه‌ها، مردم، جامعه و یا نیروهای اقتصادی کشور به سیاست‌های دولت مدنظر قرار می‌گیرد،‌ در شرایط کنونی کشور و درپی حاکمیت بی‌ثباتی در سیاست‌ها، اعتماد مردم نسبت به دولت کاسته شده و از طرفی هم دولت با گفتمان و سیاست‌هایش به این تورم دامن می‌زند و این همان تورم انتظاری است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۲
0
0
تورم اصلا مهم نيست ، [...]رفاه مردم اصلا مهم نيست [...]اقتصاد ايران اصلآ مهم نيست ، كمك و وام دادن به [...] مالزي و نيكاراگويه و ونزوپلا مهم است.
نتيجه گيري : ما بهترين هستيم.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۲
0
0
آیا هنوز هم آقایان اعتقاد دارند امام زمان(عج) کشور را مدیریت میکنند؟؟!!
ناشناس
|
-
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۲
0
0
اکثر مردم مخالف آقای رئیس جمهور هستند. چونکه نه تنها دردی از ملت دوا نکرد بلکه هر روز نیر زندگی برای مردم را مشکل تر کرد! ولی چه می توان کرد تا وقتی [...]از این دولت ناکارآمد حمایت می کند!!
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۳
0
0
عدم اجرای نظام هماهنگ حقوق معلمان و عدم اجرای مصوبه مجلس توسط دولت نهم و قطع اضافه کار پرسنل اداری سازمان آموزش و پرورش مازندران و بحران امنیت شغلی با تورم موجود در جامعه در اثر سوء مدیریت و ضعف مدیریت استان و وزارت آموزش و پرورش ..........در دولت نهم که شعار معیشت و رفاه می داد و مورد حمایت آقایان بود !!!!! کپی فیش حقوقی پرسنل استانداری ، نمایندگان مجلس و وزارتخانه ها را در روزنامه ها چاپ نمایید ......؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۸۷/۰۳/۲۴
0
0
براي غلبه بر مشكلات اقتصادي كشور كه ناشي از افزايش اختلاف طبقاتي است؛مجلس بايد دولت را مكلف به تشكيل پليس مالياتي نمايد. با استفاده از نخبگان و حذف مسولين بيسواد [...]؛ميتوان به آساني اقتصاد كشور را سروسامان داد.دو ركن فراموش شده در اقتصاد ايران عبارتند از : 1)ماليات صحيح بر اساس صدور فاكتور رسمي ويكپارچه رايانه اي تحت نظارت دارايي پاكسازي شده از فساد 2)حذف سيستم بانكداري فاسد به ظاهر اسلامي رباخوار و حمايت از توليد كننده داخلي و پرداخت وام به شرط توليد بر مبناي علمي ومقرون به صرفه.عامل اصلي تورم حركت زيركانه وآرام سيستم دلالي كشور -كه با جمع آوري دارايي مردم و بانكها به قدرت خود افزوده اند-در جهت حذف تعاوني ها از گردونه كالا و ايجاد فاصله كاذب بين توليد كننده و مصرف كننده است كه متاسفانه هر روز بيشتر ميشود.تورم امروزفقط ناشي از عملكرد هاي غلط دولتهاييست كه هر روز بدتر از روز قبل عمل ميكنند.و فقط به فكر مقصرجلوه دادن يكديگر و از جمله تورم جهاني و حفظ منافع و ميز رياست خود هستند.آقاي احمدي نژاد؛كجاست وعده هاي پوشاليتان؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین