کد خبر: ۹۷۹۹۵
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۵
محمدرضا خباز در گفت‌وگو با آفتاب:

در دولت احمدی‌نژاد فاجعه رخ داده است

روزمره‌گي دولت عامل پايين بودن نرخ رشد اقتصادی
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس سیاسی: عدم استفاده از درآمد 370 میلیارد دلاری نفت برای رشد اقتصادی در دولت آقای احمدی نژاد یک فاجعه و یک ضرر غیر قابل جبران  است.

محمدرضا خباز در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب درخصوص عوامل نرخ پايين رشد اقتصادی كشور با اعلام مطلب بالا اظهارداشت: طبق قانون برنامه 5 ساله چهارم بايد ميانگين رشد اقتصادي 8 درصد باشد كه اگر با اين رشد پيش مي رفتيم در برنامه پنجم توسعه نيز بايد اين مسير را دنبال مي كرديم و پس از آن مي‌توانستيم رتبه اول منطقه را داشته باشيم.

وي گفت: اما اين رشد اقتصادي سال به سال پايين آمد. علي رغم آن كه درآمد بي سابقه نفتي دولت در 4 سال اول حدود 370 ميليارد دلار بود و درخواب هم چنين كسب درآمدي را نمي ديديم ، متاسفانه ما از آن به خوبي استفاده نكرديم.

سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس تصريح كرد: رشد اقتصادي كشور را در بسياري از نهادها ارزيابي كردند اما باهم متفاوت است. آخرين بار نيز بانك جهاني آماري ارائه كرد كه به نظر از همه درست تر و به واقعيت نزديك باشد و آن 2/2 درصد است.

خباز خاطرنشان كرد: اين نرخ به معنی آن است که يك چهارم وظيفه دولت محقق شده و با هدف اوليه بسيار فاصله دارد.

وي گفت: اين يك فاجعه است يك غبن غير قابل جبران است كه نتوانستيم از فرصت به دست آمده به خوبي استفاده كنيم و شايد هرگز شاهد چنين فرصتي در عرصه انرژي و رشد قيمت آن نباشيم.

نماينده كاشمر افزود: راه حل اين مشكل و رسيدن به نرخ رشد پيش بيني شده در برنامه بازگشت به قانون است دولت بايد قانونمدار باشد. ابزار قانوني را بپذيريم و در چارچوب قانون حركت كنيم.

خباز يادآور شد: دولت در آغاز كار خود در 4 سال قبل به صراحت گفت قانون برنامه پنجم را قبول ندارد زيرا به نظرش خيلي آرماني نوشته شده است . آن زمان بنده در بدنه دولت بودم و معتقد بودم كه دولت حق دارد بگويد كه نظرش درباره برنامه چيست اما حق ندارد به دليل آنكه آن را قبول ندارد اجرا نكند درصورتي كه ايرادي به برنامه دارد مي تواند آن را اصلاح كند نه اينكه اجرا نكند.

وي گفت: ما بارها نسبت به اين موضوع تاكيد كرديم و آنها نپذيرفتند و امروز كه خود لايحه قانون برنامه پنجم را به مجلس ارائه كرده اند مي بينيم كه بسيار بلند پروازانه آن را نگارش كرده اند. بايد گفت شما خود برنامه را بر مبناي واقعيت مي نوشتيد تا مشكلاتي كه از نظر شما در برنامه چهارم وجود داشت تكرار نشود.

سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس اظهارداشت: بسياري از مواردي كه در برنامه پنجم آمده غير قابل دسترسي است وعلت اين است كه دولت استراتژي اقتصادي ندارد و بسياري از كارشناسان نيز همين اعتقاد را دارند كه مهمترين نقص دولت همين است كه دولت بدون استراتژي اقتصادي حركت مي كند.

خبار روزمر گي دولت را يكي از دلايل پايين بودن نرخ رشد اقتصادي كشور دانست و گفت: اين به مصلحت كشور نيست .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۱
0
0
از احمدی نژاد بیش از این انتظار نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۴
0
0
تازه کجاشو دیدین روزی برسه حسرت الانو بخوریم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین