کد خبر: ۱۴۴۰۵۷
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۵
رئیس اتحادیه صادرکنندگان میوه:

واردات میوه با نرخ ارز کنونی منجر به افزایش قیمت‌ها در بازار می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان میوه ضمن اعلام مخالفت این اتحادیه با دیوار تعرفه‌ای عنوان کرد: هر زمان که دیوار تعرفه‌ای برای واردات میوه گذاشته شده، این محصولات به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

سیدرضا نورانی با بیان اینکه ایران جزو هشت کشور بر‌تر دنیا در تولیدات باغی است، به ایلنا گفت: طی سال‌های اخیر که به واسطه خشکسالی اجازه واردات پرتقال و سیب به کشور داده شد تصور نمی‌شد که قرار است این روند طی سالهای بعدی نیز ادامه یابد. اما هم اکنون بدون آنکه نیازی در بازار وجود داشته باشد تعرفه واردات سیب و پرتقال در ایام نزدیک به شب عید تغییر کرده که این امر بدون نگاه کار‌شناسانه صورت گرفته است.

وی با اشاره به نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن بر واردات و صادرات میوه تصریح کرد: در حال حاضر افسارگسیختگی در بازار ارز موجب کاهش صادرات میوه شده است، این در حالی است که تصور می‌شود با افزایش نرخ ارز صادرات افزایش می‌یابد. باتوجه به وضعیت نرخ ارز، واردات میوه به کشور سیاستی اشتباه است.

به گفته نورانی؛ واردات میوه با ارز گران منجر به تاثیر پذیری تولیدات داخلی در بازار می‌شود. براین اساس اگر واردات با ارز گران صورت بگیرد به تبع آن قیمت‌ها در بازار افزایش می‌یابد. کمااینکه باوجود کمبود ارز نیازی به واردات احساس نمی‌شود.

رئیس اتحادیه واردکنندگان و صادرکنندگان در ادامه اذعان داشت: در حال حاضر ذخیره سیب و پرتقال مورد نیاز شب عید به میزان کافی برای شب عید صورت گرفته و اصلا نیازی به واردات آن نداریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین