کد خبر: ۴۴۵۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۱:۰۸

چاوز: جنگنده های اف – 16 را احتمالا به ایران می فروشیم

آفتاب‌‌نیوز :

شان مك كورمك، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا هفته گذشته با اشاره به فروش احتمالي اين هواپيماها توسط دولت ونزوئلا گفته بود چنین مسئله ای در حد لفاظی است و تاکید کرده بود ونزوئلا برای فروش یا انتقال این هواپیماها به هر کشور ثالثی نیاز به مجوز آمریکا دارد ولی هوگو چاوز گفته " آنها در ایالات متحده می گویند که ما نمی توانیم آن هواپیماها را بفروشیم ولی چرا ما آنها را نفروشیم، آن هواپیماها حالا برای ما هستند و دیگر به آمریکائیها تعلق ندارند. او در ادامه اظهارات خود گفته است ما جنگنده ها را به هر کسی که دوست داشته باشیم می فروشیم. 

تکذیب ایران
هر چند که دبیر دوم سفارت ایران در کاراکاس، پائیتخت ونزوئلا اخبار منتشر شده درخصوص توافق ایران و ونزوئلا را برای خرید جنگنده های اف -16 تکذیب کرده و گفته است که ما هیچ طرحی برای خرید این هواپیماها نداریم ولی اصرار فروش این جنگنده ها، که در نبردهای هوایی از اهمیت استراتژیکی برخوردارند به ایران آن هم در زمانی که آمریکا سعی دارد مانع از ورود تجهیزات نظامی پیشرفته به این کشور شود  در صورت عملی شدن چنین ادعای توسط هوگو چاوز تنش های موجود میان آمریکا و ونزوئلا را بسیار افزایش خواهد داد.

این جنگنده ها 25 سال پیش طبق یادداشت تفاهمی که آمریکا را ملزم به تامین کمک فنی و قطعات یدکی این هواپیماها می کرد خریداری شده اند و در همین سند ونزوئلا متعهد شده بود که از فروش این تجهیزات به کشور ثالث خودداری کند ولی اکنون رئیس جمهوراین کشور تصمیم گرفته به علت امتناع آمریکا از عمل به تعهداتش تعدادی از آنها را بفروشد. 

تصمیم اخیر ونزوئلا برای فروش جنگنده های آمریکایی به ایران در حالی صورت می گیرد که "جورج بوش" رييس جمهوري آمريكا فروش سلاح به دولت "هوگو چاوز" رييس جمهوري ونزوئلا را ممنوع اعلام كرده است. وزارت امور خارجه امريكا علت چنین تصمیمی را عدم حمايت ونزوئلا از تلاش هاي واشنگتن در زمينه مبارزه با تروريسم اعلام کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
-
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۸۷/۱۱/۲۳
40
2
خاك بر سرت چاوز
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
0
2
اگه بشه خوب میشه ولی نمیشه ای کاش
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
0
3
مراقب باشید. عده ای سرباز اسرائیلی مسلط به زبان فارسی اقدام به دادن نظرات منفی در سایت ها می‌کنند تا باعث ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه گردند این نظرات منفی بیشتر در مورد پیشرفت های علمی در حوزه های نظامی و هسته ای میباشد. عموما هم از نام هاي ايراني استفاده می‌کنند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین