کد خبر: ۱۳۹۵۷۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۴
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) خبر داد:

عملیات بزرگ بسیج برای انتخابات مجلس

مهم نیست چه کسی پیروز انتخابات می‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) صبح امروز در یک نشست خبری ضمن تشریح برنامه‌های هفته بسیج به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت. 

سردار حسین همدانی در پاسخ به این سوال که آیا بسیج برنامه‌ای برای امر به معروف و نهی از منکر دارد؟، گفت: ماموریت امر به معروف و نهی از منکر ماموریت نظام است. یعنی همه پیامبران آمدند تا این کار را انجام دهند. امام حسین(ع) نیز فرمود که برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده است. 

وی با انتقاد از اینکه گاهی اوقات دایره امر به معروف و نهی از منکر کوچک شده و تصور این است که تنها در برخی موارد مانند حجاب امر به معروف و نهی از منکر شود؛ ادامه داد: تمام ماموریت‌های بسیج امر به معروف و نهی از منکر است. البته یک طرح تحول اجتماعی توسط متولیان ما که در وزات کشور هستند تهیه شده است، که در آن تمام اقشار ماموریت دارند. در این طرح بسیج نقش مهمی دارد. نه اینکه ماموریت‌اش سلبی باشد، بلکه ماموریت ایجابی است. در این طرح بسیج بیشتر راجع به اقدامات پیشگیرانه نقش دارد. امروز یکی از آسیب‌های جامعه اعتیاد است که ما برای آگاه‌سازی، آموزش و اقدامات پیشگیرانه به خصوص در قشر جوان ماموریت داریم. 

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) با بیان اینکه ما در امر به معروف و نهی از منکر در بخش اقتصادی نیز ماموریت داریم، گفت: در زمینه توصیه‌های مقام معظم رهبری راجع به انضباط اجتماعی، صرفه‌جویی اقتصادی، جهاد اقتصادی و ... بسیج فعالیت خواهد داشت. در عرصه سیاست نیز بسیجیان ما ماموریت امر به معروف دارند. در این حوزه هرگاه با بداخلاقی مواجه شدیم بسیجیان ما باید وارد شوند و امر به معروف کنند. این فرمان امام است که هر عنصر سیاسی که از خط قرمز عبور می‌کند بسیجیان موظف‌اند در آن رابطه امر به معروف و نهی از منکر کنند. آنان که اخلاق سیاسی دینی و اسلامی دارند باید توسط بسیج معرفی شده و حامی آن‌ها باشد. این وظیفه تمام اقشار بسیج است. این‌ها موظف‌اند در این بخش‌ها کار کنند. در برابر دشمن نیز ماموریت ما امر به معروف و نهی از منکر است و اگر دشمن خود را اصلاح نکند موظف به مقابله هستیم. 

وی در پاسخ به سوالی که به جنگ سایبری اشاره داشت، گفت: امروز بسیج تهران بزرگ ۸ میلیون ۵۰۰٬۰۰۰ جامعه هدف دارد، که امکان حضور تمام این جمعیت در جنگ سخت نبود ولی در جنگ نرم زمینه حضور همه این‌ها وجود دارد. 

سردار همدانی تصریح کرد: حتماً باید حمله ما در فضای مجازی و سایبری گسترده باشد تا شکست نخوریم. بسیج یعنی مردم، بنابراین باید این جمع ساماندهی شده و جمع شوند. این‌ها طرح و ایده دارند و دشمن‌‌شناسی‌شان قوی است. باید این‌ها را در جنگ سایبری کنار هم قرار دهیم که با هم حمله کنند. اگر پراکنده وارد میدان جنگ سایبری شوند آسیب می‌بینند. ما در تهران دو مرکز جنگ سایبری قرار دادیم ولی تمرکز ما این است تا لشکرکشی ما منسجم باشد. 

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) در پاسخ به سوال خبرآنلاین مبنی بر اینکه جزییات طرح تحول اجتماعی چیست و سپاه و بسیج چه نقشی در اجرای این طرح دارند؟ گفت: این طرح، طرح نظام است و بسیج هم چه برای اجرا و چه در طراحی به عنوان عضوی از این طرح است. بنابراین این طرح، یک طرح کامل و دراز مدت است. 

وی با اشاره به اینکه تهران برای اجرای این طرح در اولویت است، تصریح کرد: اگر این طرح شروع شد و آغاز به کار کرد جزییات آن معلوم می‌شود. اکثر دستگاه‌‌های نظام در آن نقش دارند. قوه قضاییه، مجریه، مقننه و دستگاه‌های مختلف در آن عضو بوده و نقش دارند. این طرح باید از قبل شروع می‌شد و شاید دیر اقدام کردیم ولی انشاء الله با روحیه بسیجی هرچه‌زودتر اجرایی خواهد شد. 

سردار همدانی در پاسخ به سوال دیگر خبرآنلاین مبنی بر اینکه آیا سپاه و بسیج برنامه‌ای جدی برای انتخابات مجلس نهم دارد، گفت: در رابطه با انتخابات اعلام کردیم که در سال نود یک عملیات بزرگی در پیش داریم. با همان فرهنگ دفاع مقدسی در انتخابات شرکت خواهیم کرد. چون میدان سیاست با میدان جنگ فرقی نمی‌کند. به شرطی که اخلاص داشته باشیم و برای رضای خدا فعالیت کنیم. اعلام کردیم که بزرگ‌ترین وظیفه بسیجیان ما در تهران بزرگ، زورآزمایی با دشمنان در آن سوی مرزها و مشارکت مردمی است. همه ملت و کسانی که سرنوشت انقلاب و کشور را دوست دارند و قلب‌شان برای این کشور می‌تپد باید در انتخابات شرکت کنند. موفقیت عملیات امسال ما در اسفند ماه به میزان شرکت مردم در انتخابات بستگی دارد. این که چه کسانی در انتخابات موفق می‌شوند جزو اهداف ما در بسیج نیست. 
تمام تلاش بسیج برای بالا بردن مشارکت عمومی در انتخابات است. از آن جهت که مردم ما مردم بصیر هستند نگرانی راجع به انتخابات نیست. 

وی با تاکید بر بلوغ سیاسی جامعه، ادامه داد: مردم ما در سال 88 ثابت کردند که قدرت تجزیه و تحلیل داشته و می‌دانند که به چه کسی رای بدهند. زنان و مردان ما به بلوغ سیاسی رسیدند و خود اهل تشخیص هستند و می‌دانند که چه کسی خادم است و چه کسی می‌خواهد سوء‌استفاده کند و یا خدایی نکرده به ملت خیانت کند. در همین حد وظیفه داریم برای مشارکت عمومی مردم در انتخابات تلاش کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین