کد خبر: ۹۲۴۷۷
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۵

احمدخاتمی: این نظام آبروی مکتب اسلام است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که ظلم یکی از موانع مهم استجابت دعا است، گفت: «ظلم به نظام به مراتب از هر گناه دیگری بدتر است».

سید احمد خاتمی که در مسجد قاسم ابن الحسن (ع)‌ سخن می‌گفت، افزود: «ظلم تنها در حوزه‌های فردی و اجتماعی نیست، بلکه در حوزه سیاسی نیز گناه بزرگی محسوب می‌شود».

وی اظهار داشت: «این نظام آبروی مکتب اسلام است و تاکنون هزینه‌های بسیاری برای به بار نشستن آن پرداخت شده است، از این رو حفظ عزت آن بالاتر از هر چیر دیگری باید برای ما مهم باشد».

خاتمی با بیان این که مردم و حکومت در قبال یکدیگر وظایفی دارند، به سخنان حضرت علی (ع) در خطبه 34 نهج البلاغه اشاره کرد و یادآور شد امیر المومنین حضرت علی (ع) فرموده‌اند «مردم،‌ من بر شما حقی دارم (‌حکومت علوی بر شما حق دارد) و شما هم بر حکومت علوی حقی دارید، حق شما این است که دلسوز و خیرخواه شما باشم و آنچه بر مصلحت شما است، انجام دهم و سعی کنم بیت المال که حق شماست، بیشتر شود و باید به امر فرهنگی شما برسم. اما حقی که حکومت علوی بر گردن شما دارد، این است که وفادار به پیمانی باشید که با حکومت علوی بسته اید».

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: «این کلام امیر المومنین حضرت علی (ع) یک میثاق است و نشان می‌دهد مردم و حکومت چه وظایفی در قبال یکدیگر دارند که اگر هر یک از آنها به وظایف خود عمل نکند، ظلم محسوب می‌شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین