کد خبر: ۱۴۴۱۷۴
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۲
صالحی:

به نتایج سفر هیئت آژانس به ایران خوشبینم

پاسخ جلیلی به نامه اشتون در آینده نزدیک
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان نتایج سفر هیئت بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران را خوشبینانه ارزیابی کرد و از پاسخ جلیلی به نامه اشتون در آینده نزدیک خبر داد.

علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان پس از ورود به فرودگاه آدیس آبابا پایتخت اتیوپی به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص سفر هیئت بازرسان آژانس به ایران گفت: هیئت بلندپایه‌ای از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران آمدند و مقدمات لازم فراهم شده است.

صالحی نسبت به نتایج سفر هیئت بازرسان آژانس به ایران ابراز امیدواری کرد و افزود: ما نسبت به ماموریت این هیئت و نتایج کار آن بسیار خوشبین هستیم. هماهنگی‌های لازم به وجود آمده است. در مجموع اصلا نسبت به موضوع هسته‌ای ایران خوشبین هستیم.

وی همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را شفاف و خوب ارزیابی کرد و گفت: موضوع هسته‌ای در بستر و مسیر خوبی قرار گرفته و همکاری ما با آژانس همکاری‌ خوبی بوده و همکاری نزدیک و وسیعی بوده است. و ما همواره سعی کردیم شفاف سازی را به عنوان یکی از اصول همکاری‌های خودمان با آژانس قرار دهیم و در این سفر هم هیئت آژانس سؤالاتی دارند که به این سؤالات پاسخ لازم داده خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به سؤال دیگر درباره مذاکرات ایران با گروه 1+5 و تعیین زمان و مکان آن گفت: همانطور که قبلا گفتم ایران آمادگی خود را برای شرکت در گروه 1+5 اعلام کرده مکان و زمان آن را جناب آقای جلیلی قرار است طی نامه‌ای به خانم اشتون اعلام کند.

وی از پاسخ جلیلی به نامه اشتون در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در نامه‌ای که به زودی در روزهای آینده جناب آقای جلیلی ارسال خواهد کرد، به ارتباط با مکان و زمان مورد نظر ایران هم نظر داده خواهد شد.

وی افزود: ممکن است نظرات دیگری هم جناب آقای جلیلی صلاح بدانند در نامه‌ خود منعکس کنند.

صالحی مذاکرات آینده ایران با گروه 1+5 را موفقیت آمیز ارزیابی کرد و گفت: من فکر می‌کنم نشست 1+5 این بار نشست موفقی باشد چون به هر حال احساس می شود که طرف مقابل هم علاقمند است که یک برون رفتی پیدا شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران کمافی السابق همواره اعلام می‌کند آمادگی دارد برای اینکه موضوع هسته‌ای ایران انشاءالله به نحو مقتضی پایان پیدا کند.

وی ماهیت موضوع هسته‌ای ایران را شفاف خواند و با رد هر گونه فعالیت سری ایران تاکید کرد که ما چیزی برای اختفا نداریم همه چیز ما مکشوف است. فعالیت سری نداریم و اگر داشتیم هیچ وقت با قدرت و قوت صحبت نمی‌کردیم اینکه از خودمان مطمئن هستیم دلیل است که فعالیت هسته‌ای ما فعالیتی شفاف و روشن است.

به گزارش فارس از اتیوپی،صالحی با اشاره به طرح گام به گام روسیه و موضوع هسته‌ای ایران آن را نشانه‌ای برای درستی مسیر مذاکرات ارزیابی کرد و گفت: ورود روسیه به قضیه با جدیت بیشتر و پیشنهاد طرح گام به گام مسکو همه اینها علائمی است که ما در مسیر درستی قدم برمی‌داریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین