کد خبر: ۱۲۲۸۷۱
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۷

علاقه‌ مخاطبان به سال 2012 طبق پیشگویی قوم «مایا»

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کارلوس باریوس یکی از بازماندگان قوم مایا، در کتابی با نام «کتاب سرنوشت» پیشگوی‌ مایاها را در مورد وضعیت جهان در سال 2012 و پس از آن، مطرح کرده‌است. این کتاب توسط مهرداد وثوقی ترجمه شده و ظرف 1 ماه، پرفروش شده‌است. 

مهرداد وثوقی(مترجم) که حدودا یک ماه پیش، کتابی را تحت عنوان «کتاب سرنوشت» توسط نشر گل‌آذین و با مضمون اعتقادات و پیشگویی‌های قوم مایا در مورد وضعیت جهان کنونی، ترجمه و به چاپ رسانده، از استقبال مخاطبان و پرفروش شدن این کتاب طی مدتی کوتاه، خبر داد. 

وی درمورد این کتاب توضیح داد: اعتقادات و پیش‌گویی‌های مایا‌ها در این کتاب به صورت موشکافانه‌ای مورد بررسی قرار گرفته‌است. از طرفی چون نویسنده‌ی کتاب یعنی «کارلوس باریوس» خود یکی از بازماندگان و بزرگان قوم مایا‌ست، این کتاب از اعتبار خاصی در مجامع جهانی برخوردار است. 

وثوقی ادامه داد: در کتاب سرنوش، تاریخچه‌ی کاملی از قوم مایا و پیشگویی‌های آن‌ها با نوعی باستان شناسی همراه شده‌است. مایاها اعتقاد دارند که اتفاقات در دنیا، در چرخه‌های زمانی خاص و با تناوبی خاص تکرار می‌شوند و شباهت‌های بسیاری با یکدیگر دارند. 

این مترجم گفت: از نکات قابل توجه دیگر این است که مایا‌ها حتی زندگی خودشان را نیز براساس همین پیش‌گویی‌ها تنظیم می‌کنند، تا جایی‌که موقعیت و سرنوشت فعلی مایا‌ها در جهان، سال پیش توسط این قوم پیش‌بینی شده بود. 

وی افزود: من این کتاب را در سال 2010 ترجمه کرده‌ام و جالب این است که اتفاقات رخ داده در کشورهای عربی خاورمیانه که امسال(2011) در برخی از این کشورها شاهدش بودیم، در این کتاب در قالب از بین رفتن دولت‌های ظالم، به قدرت رسیدن مردم، برقراری صلح و صفا پس از اتمام آشوب‌های فراوان، پیش‌گویی شده بود. 

وثوقی در مورد مبنای کار پیش‌گویی مایا‌ها گفت: مایاها 20 نوع تقویم دارند که یکی از آن‌ها تقویم شمارش طولانی نام دارد و 5200 سال را شامل می‌شود. آن‌ها معتقدند که اتفاقات جهان، هر 5200 سال از نو تکرار می‌شوند و مبنای اصلی پیش‌گویی‌هاشان همین تقویم شمارش طولانی‌ست. 

وی اضافه کرد: نکته‌ی بحث‌برانگیزی که امروزه در مجامع جهانی بسیار نقل قول می‌شود و حتی تحریفات و شایعه‌پراکنی‌های زیادی حول محور آن شکل می‌گیرد، این است که در سال 2012 میلادی، یک دوره 5200 ساله به اتمام می‌رسد و دوره‌ی جدیدی آغاز می‌شود.
 
این مترجم گفت: پیش‌گویی‌های جدیدی در مورد اتفاق‌های سال 2012 و سرنوشت جهان پس از این سال از سوی مایا‌ها شده‌است که بسیار مورد توجه مردم جهان قرار گرفته و همین باعث تمایل و کنجکاوی مردم در این باره شده‌است. 

گفتنی‌ست؛ پدیده ۲۰۱۲ شامل مجموعه‌ای از تغییرات و تحولات عظیمی است که گفته می‌شود در تاریخ ۱ دی ۱۳۹۱ (شب یلدای ۹۱) برابر با ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲ اتفاق خواهد افتاد. باور برخی بر این است که این تاریخ پایان پنجمین دوره ۵۱۲۵ ساله تقویم قوم مایا است.
 
برخی از این عقاید براساس برداشت‌های متفاوت از مفاهیمی همچون اسطوره‌شناسی و پیشگویی براساس اعداد است. 

گفته می‌شود پس از آغاز مجموعه تحولات دسامبر ۲۰۱۲، سیاره زمین و ساکنان آن متحمل تغییرات مثبت فیزیکی و ذهنی خواهند شد و این امر سبب می‌شود که سال ۲۰۱۲ آغاز عصر جدیدی برای بشریت باشد.
 
برخلاف عقیده ذکر شده در بالا، برخی دیگر باور دارند که سال ۲۰۱۲ آغاز رستاخیزی (آرماگدون) برای بشریت است. 

در فیلم‌ها و داستان‌ها و مستندهای تلویزیونی بسیاری از هر دو عقیده ذکر شده در بالا، استفاده گردیده‌است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۲
0
0
2012 توطئه فراماسونری هاست
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین