کد خبر: ۵۶۸۹۱
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۸:۱۱

ولادیمیر پوتین خیام می‌خواند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ایران زمین برای عرضه در بازار جهانی، در هر زمینه‌ای که با مشکل مواجه باشد در یک زمینه کم نظیر و کم رغیب است؛ ادبیات و فرهنگ کهن ایرانی با تکیه بر گنجینه‌های گرانقدر خود هنوز هم در میان تمامی ملل جهان هواداران پرشمار خود را دارد.

پس از انتشار اخبار بسیار در مورد موج روزافزون گرایش غربیان به آثار مولانا، این بار نوبت به خیام رسیده است تا زبان تحسین غیرفارسی زبانان را برانگیزد. شاید شنیدن خبر علاقه هر شخصی در جهان به سروه‌های خیام امری قابل پیش‌بینی باشد بجز یک نفر، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه که به دلیل داشتن چهره‌ای که گویا هرگز احساساتش بدان راه ندارد او را مرد یخی می‌نامند. 

رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه طی کنفرانس مطبوعاتی خود در کرملین تاکید کرد که برای بالا بردن روحیه خود رباعیات عمر خیام را می خواند. 

مرد یخی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا روحیه او بد نیز می‌شود، با بیان این نکته که «روحیه بد همانند هر انسان دیگری برای من نیز وجود دارد» افزود: «همسرم چندی پیش کتاب خوبی به من هدیه داده است، این کتاب اشعار عمر خیام است. سروده‌های خیام بسیار جالب است و در چنین مواقعی می‌تواند کمک کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین