کد خبر: ۷۴۵۲۲
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۴۸
پیش‌بینی‌ احمدی‌نژاد درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا:

رئیس جمهور شدن یک خانم شرایط را خیلی عوض می‌کند

آمریکا همچون پسربچه‌های بازیگوشی است که دروغ هم زیاد می‌گوید
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی نژاد در کنفرانس خبری خود با رسانه های هندی و و دیگر رسانه های مقیم در دهلی در خصوص بسته پیشنهادی ایران برای مدیریت مسائل جهانی که در حال تدوین است اظهار داشت: «ما بسته ای پیشنهادی داریم و پیشنهادمان در غالب این بسته همکاری جامع و ساماندهی گفتگوهای سازنده برای حل چالش های پیش روی بشریت امروز و برپایی دوستی و عدالت و امنیت پایدار است». 

به گزارش خبرگزاری مهر، احمدی‌نژاد افزود: «از دیگر مسائل این بسته مبارزه با بی عدالتی ، ریشه کنی جنگها و تهدیدها و از بین بردن تبعیض و برقراری امنیت پایدار است». 

احمدی‌نژاد تاکید کرد : «ما در این بسته مجموعه متنوعی از موضوعات مهم را برای مذاکره پیشنهاد داده‌ایم که از جمله این مسائل می توان به مدیریت انرژی هسته‌ای در جهان اشاره کرد».

احمدی نژاد در پاسخ به سئوالی دیگر درباره موضع تهران در خصوص نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت: «فکر می‌کنیم نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیری بر شرایط جهانی نداشته باشد، البته برای ما هم تفاوتی ندارد که چه کسی در این انتخابات رای بیاورد».

وی افزود: «ما فکر می کنیم آمریکا در منطقه ما به پایان خط رسیده و فکر نمی کنیم نتایج این انتخابات بتواند شرایط بهتری را برای این کشور ایجاد کند چرا که موقعیت کنونی آمریکا حاصل عملکرد غلط و بد مدیران آن کشور است».

احمدی‌نژادهمچنین گفت : «البته فکر می کنیم شرایط جهان نیز تغییر کرده و بشریت از شرایط پیشین عبور کرده و دیگر دوران حکمرانی با زور و فریب پایان یافته و قدرت‌های نظامی نیز به پایان راه رسیده‌اند».

احمدی نژاد گفت : «امروز دوران اندیشه، فرهنگ و مناسبات انسانی آغاز شده و این همان جایگاهی است که مدیران آمریکا در آن حرفی برای گفتن ندارند و لذا به طور طبیعی از صحنه حذف خواهند‌شد».

وی درباره موضع‌اش دربرابر پیروز احتمالی انتخابات آمریکا نیز اظهار داشت: «ما در امور داخلی سایر کشورها دخالت نمی‌کنیم اما فکر می‌کنیم مردم آمریکا خودشان در پی اعمال تغییرات اساسی در کشورشان هستند».

احمدی نژاد صحنه انتخابات آمریکا را جالب خواند و افزود: «آیا فکر می کنید در آمریکا اجازه می دهند که یک سیاه پوست رییس جمهور شود؟ ما فکر نمی کنیم اجازه دهند آقای اوباما در آمریکا رئیس جمهورشود».

وی در خصوص پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: «رئیس جمهور شدن یک خانم هم در کشوری که به تیراندازی و هفت تیر کشی افتخار می کنند، هر چند که شرایط را خیلی عوض می‌کند اما بعید به نظر می‌رسد؛ فکر می‌کنم به طور طبیعی انتخابات آمریکا به سمتی مشخص هدایت می‌شود».

احمدی‌نژادتصریح کرد: «البته برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی در آمریکا روی کار بیاید؛ هر چه شود آمریکا دیگر آمریکای گذشته نیست و دیگر قدرتی رو به افول است». 

احمدی نژاد درباره دلایل سفرش به هند توضیح داد : «ما در واقع داریم خودمان را برای دوران پس از افول آنها آماده می کنیم و لذا نیازمندیم با دوستانمان در خصوص همین آمادگی‌ها مذاکره کنیم». 

احمدی نژاد در خصوص رای هند علیه ایران در شورای حکام نیز گفت: «البته هر رایی اثر خود را دارد اما روابط ایران و هند عمیق تر از آن است که اتفاقات مقطعی بتواند آن را مورد تاثیر قرار دهد. آن موضوعی متعلق به گذشته بوده و در روابط با هند نگاه ما به آینده است». 

احمدی نژاد اظهار داشت : «قدرت‌‌های فاسد و زورگو برای پر کردن جیب‌های خود انسانها را می‌کشند و حتی با پرورش دادن میکروبها در آزمایشگاههای خود آن را به درون کشورها و در میان ملتها رها می‌کنند و هیچ ابایی از کشتن ملتهای بی‌دفاع و مظلوم ندارند». 

رئیس جمهوری گفت : «چند سال قبل در یک حادثه مشکوک برج‌های دو قلو در نیویورک فرو ریخت و اعلام کردند که 3‬هزار نفر در آن حادثه کشته شده‌اند اما اسامی آنها هیچگاه اعلام نشد و عوامل اصلی حادثه معرفی نشدند». 

احمدی نژاد ادامه داد: «به بهانه آن حادثه تهاجم‌ها آغاز شد، افغانستان و عراق به بهانه مبارزه با تروریسم اشغال گردید و میلیونها اسنان بیگناه کشته و آواره شدند». 

وی افزود: «این حادثه ما را به سمت ماجرای دیگری به نام هولوکاست هدایت می‌کند که در جنگ دوم جهانی عده‌ای مدعی شدند که در این جنگ افرادی کشته شده‌اند، اما حساسیتی به دیگر کشته‌شدگان این جنگ خانمانسوز نشان داده نشد». 

احمدی‌نژاد گفت : «به بهانه آن حادثه که هنوز هم اجازه تحقیق و بررسی و واکاوی نمی‌هند یک سرزمین اشغال شد و60 ‬سال است که مردم آن سرزمین تحت اشغال هستند و فشار و تهدید و تحمیل را تحمل می‌کنند و بیش از 5‬ میلیون انسان آواره و بیگناه در آوارگی به سر می‌برند». 

احمدی نژاد تاکید کرد: «این حوادث برای ما تجربه است و معتقدیم که مدیریت حاکم بر جهان فاقد توانایی و تجربه لازم برای مدیریت جهان است و همه عقب ماندگی‌ها، مشکلات و نارسائیها ناشی از این مدیریت کاذب است که می‌خواهند برای منافع خود ملتها را به قربانگاه ببرند و چاره کار این است که انسان صالح بر جهان حاکم شود». 

احمدی نژاد در پاسخ به سئوالی درباره تهدیدات نظامی آمریکا علیه ایران گفت: «ما این تهدیدات را جدی می‌گیریم اما عملی شدن آن را مطلقا قبول نداریم، برخی در آمریکا خیلی دلشان می‌خواهد کارهایی انجام دهند اما نه توان آن را دارند و نه جرأت انجام آن را». 

وی افزود: «آمریکایی ها کارشان تمام شده و باید خیلی زود منطقه ما را ترک کنند، آنها می توانند در حال حاضر با اختیار و آبرو منطقه را ترک کنند اما در غیر این صورت با شکست و خواری از منطقه خارج خواهند شد». 

احمدی‌نژاد همچنین گفت: «امروز آمریکا همچون پسربچه های بازیگوشی است که دروغ هم زیاد می گوید اما اگر به حرف حساب گوش دهد راه را به او نشان خواهیم داد».




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
0
0
عالی بود از این مطالب برا من بفرستید ممنون
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین