کد خبر: ۹۲۳۹۷
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۰۳:۱۵
در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس؛

فرمانده کل سپاه رییس‌جمهور سابق را به براندازی ولایت فقیه متهم کرد

بزرگترین نقطه آسیب نظام مقاطع انتخابات است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده کل سپاه بخشی از آنچه تلاش‌های برنامه‌ریزی شده برای انجام کودتای مخملین در کشور می‌خواند با استناد به اعترافات جدید برخی از افراد سیاسی را تشریح کرد.

سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه در ادامه سخنان خود در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس با اشاره به اینکه خیلی‌‌ها می‌گویند نگویید انقلاب مخملی چراکه وقوع انقلاب در ایران ممکن نیست، گفت: «ولی همین اتفاق در خیلی از کشورها از بستر انتخابات و دموکراسی انجام گرفته است».

وی افزود: «بزرگترین نقطه آسیب انقلاب و محتوای نظام، همین جاست. مقاطع انتخابات (البته در گذشته کمتر این فرصت در اختیار مخالفین استمرار انقلاب اسلامی و راه امام قرار گرفته بود)، محل بروز چنین رفتارهایی است، اما در دهه چهارم انقلاب با این موضوع بیشتر مواجه هستیم».

جعفری اضافه کرد: «بعضی از آقایانی که چند وقتی است دستگیر شده‌اند، اعترافاتی داشته‌اند که به صراحت اعلام می‌کنند در گذشته نیز همین هدف‌ها دنبال می‌شده، اما به شکل دیگر. البته برخی فکر می‌کنند این حادثه اخیر یک اتفاق ساده بود و تنها یک رقابت سیاسی به شمار می‌رفت که در درون نظام اتفاق افتاد. البته اینکه می‌گوییم درون نظام، از یک نظر درست است، چون همه مردم در زیر چتر نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند. اما در جایی دیگر مفهوم از درون نظام آن است که ما محتوای نظام را قبول داشته باشیم در حالی که در این انتخابات موضوع به این سادگی نبود».

عضو شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: «پاسخ به این موضوع در جملات و اطلاعاتی که به آنها استناد خواهم کرد، نهفته است. وقتی حرف از براندازی به میان می‌آید به آن معنایی که آمریکایی‌ها در گذشته می‌گفتند و امروز جرأت بیان آن را ندارند، نیست. بلکه منظور همان است که به اصطلاح «تغییر رفتار جمهوری اسلامی» خوانده می‌شود. یعنی تغییر جهت‌گیری‌های اصلی انقلاب و عدول از اصول و آرمان‌های انقلاب که هدف آمریکایی‌ها نیز اکنون همین است».

جعفری یادآور شد: «شاید برخی بگویند که این اعترافات منتشر شده همچون سخنان آقای ابطحی بر اثر فشار و زور بوده است، این افراد مدعی چاره‌ای ندارند جز اینکه دروغ بگویند. آقای ابطحی در مدتی که در زندان بود با خروج از جوی که دیگر بر او حاکم نبوده و دور شدن از آن دوستان خود، با بحث آزاد، تحولی در او به وجود آمده و این سخنان را گفته است. البته ایشان روزی بیرون خواهد آمد و آن موقع نیز می‌توانید در مورد استدلال‌های وی اظهارنظر کنید. چراکه دانستن حق مردم است، مردم باید بدانند».

وی در ادامه سخنان خود به طور مستند به برخی از سخنان افراد اصلاح طلب اشاره کرد که آنها هدف اصلی خود برای پیروزی در انتخابات را تضعیف ولایت فقیه عنوان کرده و اینگونه گفته‌اند:

* آقای موسوی خوئینی‌ها در بهمن 87 اینگونه می‌گوید: «ما باید بیاییم و توان بگذاریم تا به هر قیمتی رهبری را از تخت پایین بکشیم. او باید بفهمد که این مملکت آنطور نیست که ایشان هر جور بخواهد به هر سمت بکشد. خاتمی و یارانش اکنون کلی تجربه دارند.

* آقای ابطحی در اعترافات خود می‌گوید: «خاتمی و فاتح و مهدی‌هاشمی رفسنجانی می‌گفتند که "برنده شدن در این انتخابات خیلی با انتخابات گذشته فرق می‌کند. در این صورت جریان اصولگرا و رهبر دیگر نمی‌توانند سرشان را بلند کنند و این معنای یکسره کردن کار است. " یعنی رسیدن به یک نظام با ولایت فقیه بسیار ضعیف شده یا بدون ولایت فقیه جا بیفتد. اعتراضات در انتخابات کاملا برنامه‌ریزی شده بود.»

* آقای خاتمی در بهمن 87 می‌گوید: «اگر در این انتخابات احمدی‌نژاد سقوط کند، عملاً رهبری حذف می‌شود، اگر به هر قیمتی و به هر شکلی اصلاحات دوباره به قوه اجرایی بازگردد، دیگر رهبری اقتداری در جامعه نخواهد داشت. سقوط اصولگرایی به معنای پایان اقتدار رهبری تلقی می‌شود و با شکست اصولگرایان باید قدرت رهبری را مهار کرد».

* آقای نبوی می‌گوید: «باید سعی کنیم احمدی‌نژاد را کاندیدای رهبری معرفی کنیم که اگر شکست خورد، رهبری شکست خورده باشد. ما یک بار این کار را در خرداد 76 انجام دادیم که ضربه سنگینی بود و به سختی از جا بلند شدند، اکنون باید ضربه نهایی را به رهبری بزنیم. برای محدود و پاسخگو کردن قدرت باید از بالاترین قدرت شروع کرد».

* آقای عطریان‌فر اعتراف می‌کند که «آقای تاجزاده در انتخابات می‌گفت "اگر بتوانیم ببریم، با تجربیاتی که در این سال‌ها کسب کرده‌ایم به راحتی می‌توانیم رهبری را مهار کنیم. " شاید تنها کسی که انقلاب مخملی در ذهنش کاملا تئوریزه شده بود و بدون آنکه اسمش را بیاورد همان ایده‌ها را مطرح می‌کرد، آ‌قای تاج‌زاده بود.»

* آقای ابطحی در رابطه با هدف اصلاحات می‌گوید: ««هدف اصلاحات حذف عنوان ولایت فقیه و رهبری دینی و تغییر حاکمیت انقلابی و دینی به حاکمیت عرفی و سکولار است».

سردار جعفری گفت: «آقای ابطحی استراتژی‌های اصلاحات را اینگونه بیان می‌کنند: «"1- دین ستیزی؛ یعنی بی‌توجهی و غیرارزشی معرفی کردن دینداری و دینداران. 2- رواج بی‌بند و باری که مهمترین شکل آن بی‌تفاوت کردن دختران و پسران نسبت به رابطه با یکدیگر بوده است. 3- حذف نمادهای دینی و انقلابی ". ابطحی می‌گوید سعی می‌شد در جلسات کم کم عکس امام و رهبری حذف شود».

وی اضافه کرد ابطحی خصوصیات اصلاح‌طلبان را نیز اینگونه ذکر می‌کند: «"1- غرب باوری؛ بی‌هویتی اصلاح‌طلبان در سیاست خارجی شاخص‌ترین وجه آنها بود. آنها از هیچ دریوزگی برای جا انداختن خود در مقابل غرب فروگذار نبودند و حاضر به اجرای ظالمانه‌ترین تقاضاهای غرب بودند».

به گفته عضو شورای عالی امنیت ملی، ابطحی دومین شاخصه اصلاح‌طلبان را آلوده شدن به فسادهای مالی عنوان می‌کند و می‌افزاید: «ریشه همه مشکلات همین موضوع بود».

جعفری افزود: «این نوع انحرافات در مسیر انقلاب، امروزه بسیار جدی شده و تشخیص آن بسیار سخت است و همه توان و هدف دشمن خارجی روی همین مفاهیم متمرکز شده است».

فرمانده کل سپاه با طرح این سوال که آیا در این فضا باید ساکت بنشینیم و نظاره‌گر باشیم، گفت: «برخی نیز متأسفانه با آنها همگام شدند که انشاءالله هدایت شوند. جالب آنکه این اتفاقات بعضا به اسم مبارزه با انحراف انجام می‌شود و برخی می‌گویند در راه امام و انقلاب انحراف ایجاد شده و ما می‌خواهیم جلوی آن را بگیریم».

عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر فتنه عمیق خواندن اتفاقات اخیر گفت: «این ماجرا بحران نبود. البته یک آزمایش بزرگ نیز بود، اگر ما خواهان بقای نظام هستیم و دوست داریم راه امام استمرار داشته باشد، باید بیش از این دقت کنیم و در موضع‌گیری‌ها در رأی دادن‌ها در حمایت از جریانات سیاسی، شناخت از دشمنان، بیشتر دقت کنیم».

سرلشکر جعفری یادآور شد: «نخبگان و خواص انقلاب متأسفانه ریزش داشتند، اما نباید نظام را با عملکرد من یا شما سنجید،‌ بلکه باید با معیارها و شاخص‌های صحیح راه امام و شهدا را ادامه داد. متأسفانه برخی از نخبگان به این نکته مهم که ولی‌فقیه فصل‌الخطاب موضوعات است، توجه کافی نکردند و به راحتی نقدهای نادرستی به آن وارد می‌کنند و اگر آنها اینگونه رفتار کنند، نباید ادعای پیروی از راه امام و طرفداری از نظام را داشته باشند».

فرمانده کل سپاه خطاب به اینگونه افراد گفت: «بیایید مردانه موضع واقعی خود را اعلام کنید و روی آن بایستید. البته برخی می‌خواهند در عمل در مقابل اصل نظام بایستند ولی مردم متوجه این قصد آنها نباشند اما ما وظیفه داریم آنها را رسوا کنیم و این وظیفه سنگین بر دوش همه ماست که وظیفه پیشکسوتان جهاد و شهادت در این زمینه بسیار مهم است».

جعفری یادآور شد: «حفظ انقلاب نیازمند سرباز، سردار و البته انسان‌های خط‌ شکن است».

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص اعلام برخی اسامی افراد سیاسی گفت: «معتقدم ما امروز بعد از این فتنه بزرگ و این ضربه بزرگ اعتباری که به حیثیت نظام جمهوری اسلامی وارد شد، دیگر این اسم آوردن‌ها حتماً باید انجام شود».

وی با انتقاد از کسانی که دفاع از احمدی‌نژاد را مساوی با دفاع از رهبری می‌دانند، گفت: «رهبری کجا و ماها یعنی دیگر مسئولان نظام کجا؟ برخی طیف‌های سیاسی در این انتخابات معتقد به نه به احمدی‌نژاد به هر قیمتی بودند که البته به جز تأکید آنها بر موضوع هر قیمتی، بقیه شعارشان، قابل قبول است، چرا که نوعی مبارزه انتخاباتی است ولی وقتی برخی اتفاقات پشت صحنه مشاهده می‌شود پیچیدگی‌های سختی اتفاق می‌افتد».

جعفری در پاسخ به سوال دیگری درباره استفاده از مشایی در دولت، این موضوع را نادرست عنوان کرد و گفت:‌ «البته آقای احمدی‌نژاد در این زمینه استدلال‌ها و نظراتی دارند و ایشان را آدم درستی می‌دانند و در همین موضوع انتصاب ایشان به عنوان معاون اول، آقای احمدی‌نژاد گفتند که من با رهبری صحبت می‌کنم و اگر ایشان قانع نشدند، این انتصاب ملغی خواهد شد ولی برخی رفتارهای آقای احمدی‌نژاد درباره موضوع انتصاب مشایی جای دفاع ندارد».

* حوادث اخیر بزرگ‌ترین حادثه در طول تاریخ انقلاب که می‌توانست محتوای انقلاب را تهدید کند


سرلشکر در بخش دیگری از سخنان خود در جمع پیشکسوتان جهاد و شهادت که در مسجد ولی عصر(عج) تهران گردهم جمع شده بودند، با بیان اینکه بسیاری از افراد امروز فراموش کرده‌اند که اهداف شهیدان در دفاع مقدس چه بود و ما برای چه می‌جنگیدیم، خاطرنشان کرد: «وصیتنامه اکثر شهیدان بر موضوع رهبری و نظام ولایت فقیه تاکید دارد».

وی افزود: «امروز افراد زیادی از راه امام(ره) حرف می‌زنند ولی بعضا در مقابل یکدیگر عمل می‌کنند و باید بدانیم که صحبت کردن از راه امام(ره) آسان است اما عمل کردن و شناخت این راه به خصوص امروز بسیار سخت است».

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امام(ره)، اسلام را به جمهوری اسلامی گره زد و حفظ نظام را از اوجب واجبات می‌دانستند، اظهار داشت: «هدف اصلی ما دفاع از محتوای واقعی جمهوری اسلامی است، نه شکل ظاهری آن».

جعفری خطاب به پیشکسوتان جهاد و شهادت گفت:‌ «ماندن در این راه مانند انقلابی ماندن است که این امر در اوائل انقلاب آسان بود ولی امروز بسیار سخت است و خیلی‌ها نتوانستند این روحیه را حفظ کنند».

وی با تاکید بر اینکه توصیه به ماندن در مسیر جهاد و شهادت باید هدف اصلی اینگونه نشست‌ها باشد، خاطر نشان کرد: «مقام معظم رهبری نیز همواره بر این موضوع تاکید دارند که نباید تنها در دوران گذشته پر افتخار ماند بلکه باید تکلیف امروز را ببینیم؛ چرا که گاهی برخی قدرت تطبیق با شرایط امروز انقلاب را ندارند».

وی با تاکید بر اینکه هدف امروز ما همان اهداف گذشته یعنی حفظ اصالت جمهوری اسلامی است و فقط مصادیق تفاوت می‌کند، ادامه داد: «امروز حتی شاهد تغییر در تهدیدات علیه کشورمان هستیم؛ چرا که امروز شیوه جنگ عوض شده و دفاع نیز از نوع همطراز به ناهمطراز تغییر یافته است و البته اولویت تهدید برای دشمنان دیگر نظامی نیست».

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه از سال 80 همواره منتظر حمله نظامی آمریکا بودیم، خاطر نشان کرد: «آنها هیچگاه جرات عملی کردن این تهدید را نداشتند اما باید بدانیم که امروز تهدید علیه نظام و انقلاب، جدی تر از گذشته است».

جعفری با اشاره به این مطلب که بی‌تردید تهدید نظامی هیچگاه منتفی نیست، خاطر نشان کرد: «نیروهای مسلح همواره باید برای ارتقاء آمادگی خود، تلاش کنند».

وی با اشاره به موضوع هسته‌ای کشورمان گفت: «در طول این سال‌ها شاهد دو مدل برخورد بااین موضوع بودیم که باید ببینیم کدام یک از این برخوردها با مبانی جمهوری اسلامی بیشتر سازگار بود و استقلال و آزادی ملت ایران در کدام برخورد نمود بیشتری داشت».

عضو شورایعالی امنیت ملی عدالت، حمایت از مستضعفین و پرهیز از اشرافی‌گری را از جمله اصول و مبانی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: «دشمن در طول این 30 سال تلاش کرد تا این مبانی را زیر سئوال ببرد».

جعفری با تاکید بر این مطلب که هیچ کس حتی آمریکا جرات و توان براندازی نظام جمهوری اسلامی را ندارد، گفت: «اما آنها تلاش می‌کنند تا محتوای اصلی نظام و مبانی آن را خدشه‌دار کنند و در داخل نیز، برخی افراد که حتی سوابق انقلابی نیز دارند در این مسیر حرکت می‌کنند».

وی با بیان اینکه استمرار انقلاب یعنی تحول دائمی و روز به روز به سوی خوبی‌ها، افزود: «‌امروزه تهدید علیه انقلاب از تهدیدات سخت به سمت تهدیدات نرم و خصوصا در ابعاد فرهنگی و سیاسی تغییر ماهیت داده است و اگر این موضوع مورد توجه ما ثقرار نگیرد، ممکن است این انقلابی که حاضر بودیم برای آن تمام هستی خود را بدهیم، به راحتی و از طریق دیگر از بین برود».

فرمانده کل سپاه در ادامه با تاکید بر اینکه امروز باید تهدید اصلی انقلاب را به درستی بشناسیم، اظهار داشت: «پیشکسوتان جهاد و شهادت باید امروز نیز به عنوان خط‌ شکن در این مسیر حرکت کرده و رسالت خود را انجام دهند».

جعفری تشخیص دشمن و شناخت تهدیدات امروز را بسیار سخت توصیف کرد و با اشاره به حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم گفت:‌ بزرگ‌ترین حادثه در طول تاریخ انقلاب که می‌توانست محتوای انقلاب را تهدید کند، همین حوادث اخیر بود که در قالب انتخابات بروز کرد.

وی گفت: «برخی از به کار بردن واژه انقلاب مخملی ناراحت می‌شوند اما باید بدانیم که همین اتفاقات در بسیاری از کشورها در بستر انتخابات و دموکراسی صورت گرفت و از آن نتیجه هم گرفتند».

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در گذشته افراد ضد انقلاب و مخالفین استمرار راه امام (ره) کم‌تر توان سوء استفاده از مقاطع انتخابات را داشتند، اظهار داشت: «برخی آقایان به صراحت در اعترافات خود اعلام کردند که این اهداف در گذشته نیز به شکل دیگری دنبال می‌شد».

جعفری با بیان اینکه حوادث اخیر موضوع ساده‌ای نبود، گفت: «این اتفاقات از ماه‌ها قبل طراحی شده بود و حتی در گفتار دشمنان نیز اعلام می‌شد که دنبال تغییر رفتار در جمهوری اسلامی هستند که این تغییر رفتار به معنای همان عدول از مبانی انقلاب است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین