کد خبر: ۱۸۲۱۹۱
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۱

انتقاد شدید مکارم‌شیرازی از گرانی؛ باید مردم را راضی نگهداریم

درست نیست حوزه علمیه را ابزار انتخاباتی قرار دهیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله مکارم شیرازی به شدت از افزایش گرانی در کشور انتقاد کرد و خواستار رسیدگی مسئولان به آن شد. 

آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، بر ضرورت اتحاد در کشور تاکید کرد و ابراز داشت: همه باید در حفظ کشور و اسلام بکوشند، حوزه علمیه باید سمبل وحدت باشد و نمونه و الگو باشد، ما تلاش زیادی برای حفظ وحدت کردیم، اخیرا شنیدم برخی از آقایان تشکل اساتید جدیدی درست کردند، ما تشکلی در ارتباط با جامعه مدرسین داریم که اساسنامه‌ای نیز در حال تدوین است.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز خبر حوزه، وی افزود: دوستانه به این آقایان عرض می‌کنم این کار، صلاح نیست ما کلی زحمت کشیده‌ایم تا انسجام را حفظ کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: حوزه احتیاج به انسجام دارد و سمبل وحدت نیز حوزه علمیه است، اگر در حوزه اختلافی باشد مخصوصا اگر بخواهیم حوزه علمیه را ابزار انتخاباتی قرار دهیم درست نیست.

این مرجع تقلید در ادامه با انتقاد از افزایش گرانی در کشور اظهار داشت: مردم به ما نامه می‌نویسند ما انتظار از مراجع داریم که داد ما را به گوش مسئولان برسانند، دولتی‌ها آماری از تورم می‌دهند ممکن است بر روی حساب‌های خودشان درست باشد اما چیزی که مردم با آن سرو کار دارند مواد غدایی، پوشاک، مسکن، وسایل منزل و داروست که اگر روی این‌ها حساب کنیم قیمت برخی ۵۰ درصد و برخی ۱۰۰درصد و برخی بالای ۱۰۰درصد فرق کرده است.

وی با بیان اینکه اگر درد را بپوشانیم درمان نمی‌شود، گفت: فردا انتظار داریم که مردم در انتخابات شرکت کنند که می‌کنند و مشکلات انتخابات گذشته با هوشیاری مردم و مسئولان پیش نیاید اما باید مردم را راضی نگهداریم.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه وظیفه ما این است که افکار مردم را به مسئولان منتقل کنیم، تاکید کرد: آنقدری که با ما تماس دارند باهیچ کس تماس ندارند، گاهی دختری با مادرش به حضور ما می‌رسد که شکایتی دارد و مرا محرم‌تر از مادرش می‌داند، مردم نسبت به مرجعیت چنین دیدی دارند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از قوه قضاییه مبنی بر اعلام محارب بودن افراد استفاده کننده از سلاح سرد تصریح کرد: عده‌ای سلاح سردی در جیبشان گذاشته‌اند و تا کم و زیادی می‌شود چاقو می‌کشند و به عاقبت آن نیز فکرنمی کنند، چه کار خوبی بود که قوه قضاییه اعلام کرد مساله محارب تنها اسلحه گرم نیست.

وی افزود: وقتی غضب بر انسان غلبه می‌کند کاری انجام می‌کند که تا آخر عمر قابل جبران نیست، انسان باید قوت و قدرت عقل و تدبیر داشته باشد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان داستانی از شیطان و حضرت نوح اظهار داشت: شیطان خدمت نوح پیغمبر رسید و گفت خدمتی به من کرده و این جمعیت را نفرین کردی و می‌خواهم پاداشی به تو بدهم، نوح تعجب کرد و خطاب آمد که بپذیر، شیطان گفت: مراقب باش من در سه حالت به تو نزدیک هستم: هنگامی که غضب نسبت به چیزی پیدا کنی، وقتی با یک زن اجنبی خلوت کرده باشی و در موقع قضاوت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
یک هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
0
0
سلام ، آقای مکارم شیرازی محترم ، در حال حاضر درست است که خیلی از این منکرات و معضلات جامعه به دست بعضی از مسئولین و بسیاری از مردم به وجود آمده اند ، ولی مقدار زیادی هم مربوط به شما مراجع محترم می باشد که قوانین دینمان را به اطلاع عموم نمی رسانید و از طریق شما مراجع محترم ، چیزی به نامهای امر به معروف و نهی از منکر نمی شنوند .
در قرآن بزرگ ، قبح و زشتی احتکار ، گرانفروشی ، کم فروشی ، دزدی و خیلی از موارد دیگر آمده است و این وظیفه شما مراجع محترم است که در هر سخنرانی مسئولین و مردم را به قبح و پلیدی این کارهای زشت ، هشیار نمایید .
از معضلات و منکرات این جامعه :
اختلاس ها ، دزدی از بیت المال ، خیانت به حق الناس ،
رانت خواری ها ، دلالی های کلان در مورد ارز ، طلا ، زمین و.....، قاچاق مواد مخدر و مصرف آن ، دروغگویی ها ، تجملات ، چاپلوسی ها ، بد اخلاقی های سیاسی و اداری
( که جزو خیانت به حق الناس است ) و خیلی از موارد
دیگر ..........
و باید امر به معروف هم درجهتهای زیر باشد :
عدالت خواهی ، تساوی حقوق معنوی و مادی مسئولین و
مردم ، شفافیت ها ، صداقت ها ، ساده زیستی ها ، دستی
گرفتن ها و کمکهای خیرخواهانه و بازهم خیلی از موارد دیگر........
شما مراجع محترم ، در نظامی که حکومت اسلامی است باید
بیشتر وظایف خود را انجام داده و بسیاری از شما ، مسئولین وما مردم ، باید از خود شروع کنیم ، تا بتوانیم جامعه فراموش
شده اسلامی را ، از نو بسازیم .
یک هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
0
0
سلام ، آفتاب جان ، حتما" صلاح ندانستی که نظریه قبلی را بزنی ، ولی به نظر شما دست اندرکاران ، آیا وقتش نشده که همه جامعه بسیج شوند و مملکت از این حالت درآید . مخصوصا" آقایان مراجع محترم که باید اصل و اساس دین را به ما مردم گوشزد کنند ؟
در حال حاضر جامعه به طور کلی بنیادش سست شده است و این بر میگردد به اینکه همه باید از خود شروع کنیم و اگر
بعضی ( بعضی ) از مراجع ، مسئولین و بیشتر ما مردم ، به معنای واقعی کلمه ایمان به خداوند داشتیم ، این بلاها سر جامعه ما نمی آمد و بازهم اگر کتاب دینی خود را در کنار زبان
عربی ، فارسی آن را هم می خواندیم ، متوجه اهمیت دین و
اینکه چرا به این روز افتاده ایم را ، می فهمیدیم .
اگر ، اگر ، و اگر مصلحت دانستی ، هردو نظریه را چاپ کنید .
با تشکر فراوان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
0
0
مشکل اینجاست که فرد دوم مملکت قبول نداره تو جامعه فقر وگرانی هست
فروغ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
0
0
باید حرف دوستمان را تصدیق کنیم . به راستی که مراجع ,وظیفه سنگینی به دوش دارند. انسان هایی را میشناسیم که صبح تا شب سر بر مهر میگذارند و زندگی سالم دارند ولی به محض این که می شنوند روغن گران شده کارتن کارتن میخرند و در منازل می گذارند و این را نوعی شغل میدانند. اگر این مراجع به انها تفهیم کنند که بابا جان این کار تو هیچ فرقی با احتکار میلیاردی ندارد شاید از این کارها دست بکشند چون واقعا عده ای قاطی کرده اند و فرق حلال و حرام را نمیدانند. همین ارازل و اوباشی که جدیدا دستگیر کردند روی تن عده ای از انان نام خدا و علی و حسین ,خالکوبی شده بود . ایا تا به حال یک دفعه یک کدام از این مرجع ها خواسته اند که با این جوانان ارتباط نزدیک برقرار کنند و برای انان از راه نزدیک موعظه کنندو انان را به انسان بودن تشویق کنند. شاید این کارها اثر داشته باشد ولی متاسفانه هیچ کدام وقت برای این کارها ندارند. در حالیکه ما در احادیث میخوانیم .ائمه خانه به خانه برای امر به معروف میرفتند .به امید روزی که مسئولین و مردم دلشان به حال هم بسوزد و برای داشتن ایرانی اباد دست به دست هم بدهیم . سکوت نکنیم و حرف حق و واقعیت را از نزدیک به مسیولین ذی ربط برسانیم.
اشگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
0
0
افسوس و صد افسوس که این انتقادها حتی اگر از نوع شدید باشد و از زبان مراجع تقلید باشد! هیچ تاثیری در بهبود وضعیت معیشتی مردم نخواهد داشت و فقط و فقط در حد و اندازه یک حرف ویا خبر باقی خواهند ماند
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
0
0
احمدی نژاد نشان داده که برای حرف هیچ کس احترام قائل نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
0
0
آقای هموطن کی گفته امر به معروف و نهی از منکر فقط وظیفه مراجع تقلید است ؟ لطفا در خطاب به مراجع ادب و احترام را رعایت کنید و به جهت زخمهایی که از عملکرد خودتان می‌خورید مراجع را متهم نکنید مگر مراجع به شما دستور دادند که به فلانی رای دهید...
یک هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
0
0
سلام ، دوست عزیز ، عصبانیت یکی از ایده های شیطان است ، لطفا" با دقت بخوانید ، یادآوری شده که هم مراجع محترم ، هم مسئولین و هم ما مردم باید توصیه های قرآن را عمل کنیم و مخصوصا" اول از خودمان شروع کنیم ، وقتی مشکلی داریم ، چطور می توانیم بقیه را منع کنیم ؟؟؟
مردم هم 3 دسته هستند :
1- دسته ای که کار و زندگی ندارند و هشتشان در گرو نهشان است و روزگار را به سختی می گذرانند .
2- دسته ای که شغل و حقوق بخور و نمیری دارند و با مشقت زندگی می کنند که باز هم روزگار را به سختی می گذرانند .
3- و اما دسته سوم مردم ، که دانسته یا نادانسته ، دست به دست بعضی از بعضی از دولتمردان بی مسئولیت داده و
پابه پای آنها ، دلار ، ارز ، مسکن ، مواد غذایی ، بهداشتی و
همه چیز را می خرند و احتکار می کنند ، تا روزی که وضع جامعه را بدتر از اینها ببینند و بفروشند واستفاده کنند .
دوست عزیز ، در عقاید خود افراطی فکر نکنیم . در بین مسئولین ، مراجع ، و ما مردم ، هم انسانهای خوب و مسئول و هم انسانهای غیر مسئول وجود دارند و همه ما در
زندگی با اعمالمان باید نشان دهیم که از کدام دسته ای هستیم ، مسئول و یا غیر مسئول و ضمنا" با توجه به
عملکردهایمان ، همه تشخیص می دهند که آیا قابل احترام هستیم یا خیر و احترام خریدنی و سفارشی نیست .
عسکر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
0
0
مشکل احمدی نژاد این است که انتقادپذیر نیست وخودمحوراست
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
0
0
من فقط سر خط خبر را خواندم اما باید بگم که با این گرانی های پیش آمده دزدی و زور گیری در جامعه رو به افزایش است امید است مسئولین به آینده کشور توجه بیشتری داشته باشند
یک هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
0
0
امر به معرف و نهی از منکر را مسئولین از خود باید شروع کنند تا مشکلات فعلی حل شود، که بعید است!.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین