کد خبر: ۹۸۹۵۹
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۹
در اجلاس هيأت امناء و هيأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی، مطرح شد؛

مصوبه اخیر شورای انقلاب فرهنگی خلاف شرع و قانون اساسی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اجلاس هيأت امناء و هيات موسس دانشگاه آزاد اسلامی به رياست آيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و با حضور اعضا هيأت‌های مذكور، در محل دفتر مجمع تشخيص مصلحت نظام، به طور جداگانه تشكيل شد. 

در اجلاس هيأت امنا ابتدا گزارش كميسيون دائمی هيأت امنا در مورد بودجه دانشگاه كه از سال قبل بررسی شده بود مطرح و بودجه سال 1389 دانشگاه پس از بحث و بررسی به تصويب هيأت امنا رسيد و مقرر شد مراتب برای تاييد نهايی در هيأت متوليان موقوفات دانشگاه مطرح شود.

 سپس هيأت امنا مجوز تاسيس چند واحد جديد را براساس پيشنهاد دانشگاه آزاد اسلامی به تصويب رساند و مقرر شد مراتب برای تاييد در دستور كار هيأت موسس قرار گيرد. 

در جلسه هيأت موسس نيز گزارش ثبت موقوفات دانشگاه و پيشرفت امور جاری آن به اطلاع اعضا رسيد. 

در هر دو اجلاس، مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی،  مطرح شد و با توجه به وجود اشكالات شرعی، قانونی و اجرايی در مصوبه مذكور و مغايرت آن با مفاد وقفنامه و اداره امور موقوفات دانشگاه و همچنين مغايرت‌های موجود در اساسنامه با قانون اساسی، قوانين مصوب مجلس شورای اسلامی، اساسنامه الگو و آيين‌نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، مقرر شد با بهره‌گيری از راه‌كارهای قانونی براي رفع اشكالات مذكور، اقدام مقتضی به عمل آيد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین