کد خبر: ۱۲۹۸۹۳
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹
با اشاره به حوادث روز رأی گیری برای وزیر ورزش مطرح شد:

نقل قول آلیا از رهبر انقلاب: همین مانده است که بروید و کتک هم بزنید!

رهبری نفرمودند که این مطالب منعکس نشود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نطق امروز فاطمه آلیا در مجلس، بحث برانگیز شده و فضای مجلس را پر سروصدا کرد.

به گزارش خبرآنلاین، این نماینده تهران، در بخشی از سخنان خود به فضای ملتهب مجلس در جلسه روز سه​شنبه هفته گذشته مجلس اشاره کرد که در آن نمایندگان با فریادهای دو-دو مخالفشان را با مواضع رئیس​جمهور و وزیر ورزش معرفی شده ازسوی او اعلام کردند.

وی با شرم آور خواندن آن رویکرد مجلس، ادامه داد: این اقدام سبب شد که مقام معظم رهبری، هیات رئیسه و زعمای مجلس را فراخوانده و تذکر دادند. 

آلیا گفت: مقام معظم رهبری نقل به مضمون فرمودند که «مجلس به رئیس جمهور اهانت کرد، مجلس حق ندارد به هیچ کس بویژه رئیس جمهور اهانت کند...کاری که مجلس کرد ظلم بود و کار بدی کردید...شما در مجلس حق ندارید به کسی به خصوص رئیس جمهور اهانت کنید...مجلس مظهر فضایل ملت است، این چه فضایلی است؟...همین مانده است که بروید و کتک هم بزنید! ...بنده ناراحت شدم از این کارها...آقای لاریجانی این چه اتفاقی بود؟ شما باید متوقف می​کردید...»

او همچنان می خواست به سخنان خود ادامه دهد که نمایندگانی با سروصدای زیاد خواستار توقف سخنان وی شدند. کار که به اینجا رسید، شهاب​الدین صدر نایب رئیس مجلس سخنان آلیا را قطع کرد و گفت: خانم آلیا فرمایشات مقام معظم رهبری بخطاب ه نمایندگان باید به خود نماینده​ها ابلاغ می​شد.

اما آلیا همچنان قصد ادامه سخنانش را داشت و گفت که رهبری نفرمودند که این مطالب منعکس نشود. اما چون وقت نطق وی به پایان رسید او از ادامه تشریح سخنان رهبری بازماند. در این هنگام صدر بار دیگر تاکید کرد که مقام معظم رهبری به مصلحت ندانسته بودند این مساله را علنی مطرح کنند.
در حالی این نماینده تهران، تریبون را ترک می​کرد که همچنان صدای نمایندگان معترض شنیده می​شد. یکی از نمایندگانی که مصر بود تذکر دهد، توکلی بود که بالاخره به او نوبت داده شد و گفت: روح فرمایشات آقا این بود که وقتی کسی حرفی می زند درست نیست که صحبتش قطع شود. از این رو امروز هم فقط هیات رئیسه حق قطع کردن سخنان خانم آلیا را داشتند و نه دیگر نمایندگان. البته این که او کار درستی کرد که این حرفها را بگوید یا نگوید، بحث دیگری است.

وی خطاب به نمایندگان گفت: فضای آزادگی در مجلس را حفظ کنید. مقام معظم رهبری فرمودند که حفظ احترام همه واجب است و هیچ کس نباید به رئیس جمهور دو-دو کند. البته ایشان این حرف را برای رئیس جمهور وزرا هم زدند که باید احترام دیگران را حفظ کنند.

به گفته وی، هر کسی می​خواهد حرف رهبری را گوش دهد، باید بداند که مجلس محل تضارب آرا است و هر کسی می​تواند سخنان خودش را بگوید.

شهاب الدین صدر هم با اینکه تذکر توکلی را درست خواند اما تاکید کرد که مخاطب سخنان رهبری، نمایندگان مجلس بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
0
0
حاج خانم صحبتهای شما در باره نمایندگان مجلس است یا کودکان یک کودکستان. بازار .... داغ است!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
0
0
الحق که این رئیس جمهور و این نمایندگان واسه هم خوبن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۹
0
0
بد بودن یکی ، بدی شما را توجیح نمی کند .خجالت بکشید.به خاطر لجبازی .... شما به آقای سجادی رای ندادید ، و در مجلس به رییس جمهور توهین کردید ، اگه شما رییس جمهور بودید و این کار را با شما می کردند چه می کردید؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین