کد خبر: ۱۳۵۱۹۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۴

اشتون: به‌زودی پاسخ نامه جلیلی را خواهم داد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا گفت: به‌زودی پاسخ نامه دکتر جلیلی را ارائه خواهم کرد. 

کاترین اشتون ـ مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا ـ و علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به بررسی روابط ایران و اتحادیه اروپایی، موضوع هسته‌ای و آخرین تحولات منطقه پرداختند.

اشتون در این دیدار با تاکید بر اینکه ما حل مسأله هسته‌ای ایران را از راه‌های دیپلماتیک دنبال می‌کنیم، گفت: امیدواریم در مسیری قرار بگیریم که به حل مسائل منتهی شود.

اشتون نقش ایران در منطقه و سابقه تمدنی ایران را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به تحولات منطقه، موضوعات زیادی برای گفت‌وگو و تبادل‌نظر داریم و از روابطی متین با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کنیم.

علی اکبر صالحی نیز با اشاره به ظرفیت‌های همکاری میان ایران و اتحادیه اروپا تصریح کرد: ایران و اتحادیه اروپایی می‌توانند مکمل یکدیگر باشند و در زمینه‌های مختلف به گفت‌وگو و تبادل‌نظر بپردازند.

وزیر امور خارجه با اشاره به همکاری‌های ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از جمله دیدار خود با مدیرکل آژانس، سفر معاون مدیرکل آژانس به ایران و بازدید از برخی تاسیسات هسته‌ای کشورمان از جمله تاسیسات آب سنگین برای اولین بار و همچنین موضوع طرح گام به گام پیشنهادی روسیه، اظهار کرد: در فاصله زمانی دیدار قبلی با خانم اشتون تا دیدار جاری در نیویورک، تحولات زیادی درخصوص موضوعات مختلف از جمله موضوع هسته‌‌ای ایران صورت گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین