کد خبر: ۱۰۶۵۹۱
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۶

فیلم كوتاه «مرز» در جشنواره فیلم‌های ایرانی در سان‌فرانسیسكو،به نمایش در می‌آید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فیلم كوتاه «مرز» (سنور) BORDER ساخته كارگردان ایرانی «ستار چمنی گل» با حضور این فیلمساز جوان، در بخش مسابقه سومین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی در سان‌فرانسیسكو در كشور آمریكا به نمایش درمی‌آید.

فیلمنامه فیلم «مرز» را «ویدا صالحی» به رشته تحریر درآورده و در سال 1386 توسط «ستار چمنی گل» ساخته شده است. پخش جهانی این فیلم 10 دقیقه ای برعهده کمپانی «ستاک فیلم» سنندج است.

در سومین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی «سان‌فرانسیسكو» از زحمات یك عمر فعالیت هنری بازیگر سرشناس سینمای ایران «فخری خوروش» تقدیر ویژه به عمل می‌آید. این جشنواره در روزهای 27 و 28 شهریورماه امسال (18 و 19 سپتامبر) در شهر سان فرانسیسكو برگزار می‌شود.

فیلم «مرز» تاكنون در جشنواره‌های مختلفی در سطح جهان حضور یافته است، ازجمله: جشنواره فیلم «سانتیاگو» در شیلی، جشنواره فیلم «بنگ» در انگلستان، جشنواره فیلم «كوتاه كوتاه» در ژاپن، جشنواره فیلم «گرانادا» در اسپانیا، جشنواره فیلم كردی «برلین» در آلمان، جشنواره فیلم «خلیج فارس» در امارات، جشنواره فیلم «شورت می» در هلند، جشنواره فیلم كردی«منچستر» در انگلستان، جشنواره فیلم كردی «سلیمانیه» در كردستان عراق، جشنواره فیلم «برادفورد» در انگلستان، جشنواره فیلم «كاورنا» در شیلی، جشنواره فیلم «بلاك» در آلمان، جشنواره فیلم كردی «لندن» در انگلستان، جشنواره فیلم «دامار» در ایتالیا، جشنواره فیلم كوهستانی «مونشن» در لهستان، جشنواره فیلم «تورنتو» در كانادا، جشنواره فیلم كردی «ملبورن» در استرالیا و جشنواره فیلم «جیپور» در هندوستان.

این فیلم همچنین در جشنواره‌های مختلفی در داخل ایران ازجمله: جشنواره بین‌المللی فیلم كوتاه تهران، جشن باغ فردوس، هفتمین دوره جشن تصویر سال ایران و هفته فیلم سنندج به نمایش درآمده و جوایزی نیز تصاحب كرده است كه می‌توان به جایزه بهترین فیلم كوتاه جشنواره فیلم كردی «لندن» در سال 1386 در انگلستان اشاره كرد.

فیلم كوتاه «مرز» در آخرین حضور بین المللی خود همراه با فیلم های كوتاه «یک روز پر درد» و «دنیا که روشن می شود ...» به كارگردانی «ستار چمنی گل» در بخش «ویژه سینمای ایران» در هفدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم «اسجاردی» Sguardi در شهر میلان ایتالیا به نمایش درآمد. این جشنواره در روزهای 17 تا 23 اسفندماه 1388 (8 تا 14 مارس 2010) در شهر میلان كشور ایتالیا برگزار شد.

عوامل فیلم كوتاه «مرز» عبارتند از:
نویسنده: ویدا صالحی‌كارگردان: ستار چمنی گل ،فیلمبردار: عرفان عامی
تدوین: كیانوش مشیروزیری
صدا: شهاب ناصری
موسیقی: فوئاد گول نسب
بازیگران: كوروش احمدی و آنیتا جعفری
مدیریت روابط عمومی: منصور جهانی و منوچهر جهانی
مدت: 10 دقیقه
تهیه كننده: ستار چمنی گل و «كازیوه» فیلم سنندج.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین