کد خبر: ۸۸۸۷۹
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۱

سرقت رونوشت قانون ابن سینا و اظهارات عجیب رئیس گردشگری همدان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان موضوع سرقت کتاب قانون شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا را تایید کرد و افزود: «این سرقت طبیعی است، یک نسخه رونوشت از کتاب قانون شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا که در موزه آرامگاه شیخ نگهداری می‌شد به سرقت رفته و هنوز سرنخی از سارقان به دست نیامده است».

اسدالله بیات عصر شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران تحت عنوان صحت سرقت کتاب قانون از موزه همدان گفت: «پرسیدن این سؤال حسن نظر نیست چرا که اگر یک پرسش برای مجموعه‌ای زیان داشته باشد نباید آن را مطرح کرد».

بیات در عین حال موضوع سرقت این کتاب را تایید کرد و افزود: «این سرقت طبیعی است، یک نسخه رونوشت از کتاب قانون شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا که در موزه آرامگاه شیخ نگهداری می‌شد به سرقت رفته و هنوز سرنخی از سارقان به دست نیامده است».

وی گفت: «در زمان سرقت دو نفر از نیروهای یگان حفاظت در موزه حضور داشته‌اند اما متوجه موضوع نشده‌اند و در نخستین گام همین دو نفر باید پاسخگو باشند که چرا این اتفاق رخ داده است».

بیات با بیان اینکه یک هزار و 773 اثر تاریخی در استان همدان وجود دارد، گفت: «تنها 62 نیرو در یگان حفاظت میراث فرهنگی استان حضور دارند و تا سال گذشته آرامگاه بوعلی‌سینا حتی به سیستم برق اضطراری نیز مجهز نبود بنابراین وقوع این سرقت هیچ تعجبی ندارد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین