کد خبر: ۸۴۸۱۹
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۱:۱۳
در نامه‌ای به صدا و سیما ابراز شد؛

واکنش دیوان محاسبات به سخنان احمدی‌نژاد درباره یک میلیارد دلار گم‌شده

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- گروه اقتصاد و صنعت: پس از آنکه محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور گزارش حیرت‌آور تفریغ بودجه 85 درباره گم شدن یک میلیارد دلار از مازاد درآمد نفتی کشور و سایر تخلفات دولت از قانون را ناشی از «کم دقتی و اشتباه» دیوان محاسبات کشور خواند؛ دیوان محاسبات در نامه‌ای به صدا و سیما فرایند تهیه گزارش و رسیدگی‌های خود را مبتنی بر دقت،‌ صحت و مبنای قانونی دانست و خواستار حضور در یک برنامه‌ تلویزیونی مشابه برای توضیح روند واقعی این گزاش و شفاف ساختن «سرنوشت یک میلیارد و 58 میلیون دلار و بیش از 4 هزار انحراف» دیگر دولت از قانون بودجه 85 شد. 

یک میلیارد دلار از پول نفت کجا است؟(کلیک کنید)
متن کامل این نامه به شرح زیر است: 

«برادر ارجمند جناب آقای برازش
مدیریت شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام
در پی مصاحبه شامگاه سه شنبه ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر احمدی نژاد در شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی پیرامون فعالیت‌های قوه مجریه که اشاراتی نیز در ارتباط با عدم واریز یک میلیارد و 58 میلیون دلار به حساب ذخیره ارزی یا خزانه داری کل کشور و تهیه گزارشات رسیدگی و تفریغ بودجه توسط دیوان محاسبات کشور داشتند، این سخنان باعث ایجاد شبهه در نحوه انجام وظایف قانونی دیوان و کارکنان خدوم این نهاد که جایگاه قانون اساسی دارد،‌ شده است.

لطفا دستور فرمائید مقدمات حضور مسئولان دیوان برای شرکت در برنامه مشابه تلویزیونی را فراهم آورند،‌ تا افکار عمومی در جریان فرایند واقعی رسیدگی‌ها که مبتنی بر دقت،‌ صحت و مبنای قانونی،‌ مطابق اصل 55 قانون اساسی و قوانین موضوعه دارد،‌ قرار گیرند».

رئیس جمهور سه‌شنبه در واکنش به گزارش واریز نشدن بیش از یک میلیارد دلار از درآمدهای نفتی کشور به خزانه در سال 1385 این گزارش را یک اشتباه ناشی از کم دقتی دیوان محاسبات خوانده بود. 

احمدی‌نژاد با گلایه از دیوان محاسبات و کسانی که گزارش مزبور را در صحن علنی مجلس قرائت کردند گفت: «من مدعی این هستم که این دولت، دولت پاک است؛ مگر می‌شود یک میلیارد دلار گم شود؟ نباید کاری کنیم که بعضی از سازمان‌های استکباری با همین حرف‌های غیر مستند و بی‌توجهی در مورد ما قضاوت کنند چون در این سیستم محکم حتی یک دلار هم نمی‌تواند جابه جا شود».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین