کد خبر: ۹۹۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۶

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا: طرح امنیت اخلاقی با قدرت اجرا می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با بیان اینکه طرح امنیت اخلاقی به خاطر فتنه‌های سال 88 کمرنگ شده بود و با قدرت اجرا می‌شود، از شناسایی یک باند قاچاق تجهیزات ماهواره و کشف 14 هزار قطعه ماهواره‌ای خبر داد. 

سردار احمد روزبهانی با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در مورد طرح حجاب و عفاف گفت:‌ طرح حجاب و عفاف و امنیت اخلاقی قطع نشده بود و ادامه دارد و ما مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را اجرا می‌کنیم. 

وی افزود: هم‌اکنون بحث این است که دیگر سازمان‌ها کار فرهنگی انجام دهند و به ما کمک کنند در سال گذشته نیز طرح امنیت اخلاقی را تعطیل نکرده بودیم بلکه به خاطر فتنه‌های سال 88 کمرنگ شده بود و با همان قدرت اجرا می‌شود. 

روزبهانی با اشاره به شناسایی یک باند قاچاق تجهیزات ماهواره‌ای تصریح کرد: با توجه به تاکید بر برخورد با کالاهای قاچاق در سال 89 چند باند قاچاق تجهیزات ماهواره‌ای کشف شد و در آخرین اقدام با کار اطلاعاتی پلیس امنیت اخلاقی 14 هزار قطعه تجهیزات ماهواره شامل دیش‌، رسیور و ال‌ام‌بی کشف و ضبط شد. 

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با اشاره به اینکه بیشتر این تجهیزات از جنوب وارد می‌شده است، گفت: تعدادی هم تلفن همراه قاچاق از سوی اعضای یک باند کشف شد و با دستگیری اعضای این باند تعدادی از کالاهای قاچاق نیز از انبار آنها به دست آمد که در مجموع حدود 6 هزار تلفن همراه کشف شد. 

روزبهانی ادامه داد: روی جعبه رسیورها و تلفن‌های همراه قاچاق برچسب ضمانت‌نامه درج شده بود که خریدار فکر می‌کند این کالاها مشکلی ندارد اما این ضمانت‌ها اصلا قابل پیگیری نبودند. 

وی خاطر نشان کرد: اعضای باند قاچاق تجهیزات ماهواره‌ای در شرق تهران ردزنی شدند و بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌داد که آنها تعداد زیادی گونی دمپایی و کفش زنانه روی محموله چیده بودند. 

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با اشاره به اینکه 9 متهم در رابطه با این دو پرونده دستگیر شدند، گفت: بیشتر متهمان سابقه‌دار هستند و قاچاقچیان کالاهای قاچاق بدانند که پلیس مثل عقاب بالای سر آنها است. 

وی تاکید کرد: ورود رسیورهای ماهواره‌ای سازمان‌یافته است و در رابطه با ماهواره و اینترنت ما بحث تهدیدات نرم را داریم. 

روزبهانی افزود: 100 درصد بدانید که وقتی تجهیزات ماهواره از کشورهای دیگر وارد کشور ما می‌شود با رصدی که کردیم که فکر سود نیستند بلکه آنها می‌خواهند که برنامه‌هایشان را به خانه‌های ما بیاورند و مطمئن باشید که از روی غرض و مرض است. 

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با اشاره به اینکه ارزش کالاهای کشف شده در این دو پرونده حدود دو میلیارد تومان است گفت: ورود ماهواره و مشروبات الکلی به کشور سازمان‌دهی شده است و اصلا به فکر سود نیستند به طوری که می‌بینیم مشروبی که یک هفته است از کارخانه خارج شده وارد کشور می‌شود. 

روزبهانی ادامه داد: تعدادی ایرانی مرتبط با قاچاق این کالاها از طریق پلیس اینترپل تحت پیگیری قرار دارند اما چون خارج از کشور هستند احتیاج به هماهنگی دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین