کد خبر: ۸۳۷۷۵
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۸
در دیدار با نمایندگان فراکسیون خط امام مجلس مطرح شد؛

انتقاد صریح موسوی از خدشه به ساختارهای تصمیم‌گیری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهندس میرحسین موسوی گفت: «مشکل کنونی در کشور مخدوش شدن ساختار تصمیم‌‌گیری است». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، میرحسین موسوی در دیدار با نمایندگان فراکسیون خط امام مجلس افزود: «حذف سازمانی که حاصل 60 سال انباشت دانایی کشور است و شوراهای مهمی چون شورای پول و اعتبار، سیاست‌های کشور را به سمت تصمیمات فردی و غیر کارشناسانه سوق می‌دهد».

مهندس موسوی، ساختارهایی را که سیاست گذاری در آن شکل می‌گیرد و مستقل از افراد نیز هست را مهم تر از خود سیاست‌ها عنوان کرد و افزود: «مدیرانی که تحت تاثیر گفتمان انقلاب اسلامی شکل گرفتند، بخشی از سرمایه‌های کشور هستند که تکرار نمی‌شوند و حذف آنها به کشور آسیب می‌رساند».

وی اظهار امیدواری کرد با توجه به تجربیات دوسال اخیر و با توجه به نظرات مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام در این زمینه تجدید نظر صورت گیرد و این نهاد مهم سیاست‌گذاری و نظارت را احیا نمایند.

وی تصریح کرد: «همچنان که سرداران بزرگ دفاع مقدس که بخشی از آن‌ها شهید شده و بخشی در خدمت دفاع از کشور هستند قابل تکرار نیستند، در وضع کنونی ما به استفاده از این ظرفیت عظیم نیازمند‌تر از هر زمان دیگر هستیم».

میرحسین موسوی به تصویر خوبی که در ذهن مردم از اوایل انقلاب وجود دارد اشاره کرد و گفت: «این تصویر ناشی از فضای خاص گفتمانی آن دوران به‌ویژه حضور امام بود و نام من تنها به آن دوران سنجاق شده است».

وی به سرمایه‌هایی مانند اقتصاد حجیم، سلاح‌های نظامی و متحدان فراوان، و ... که در اختیار کشور‌های قوی دنیا است اشاره کرد و گفت: «سرمایه‌های اصلی کشور ما اینها نیستند، سرمایه‌های اصلی کشور ما اعتماد مردم به یکدیگر و به حاکمیت است که از آن به نام "سرمایه اجتماعی" یاد می‌شود».

وی خاطره‌ای از سفر خود در سال 1369 به کشور برزیل و آرژانتین تعریف کرد و گفت در آن دوران کشور برزیل اقتصاد قوی‌ای داشت اما در عین حال در این کشور 7 میلیون کودک خیایانی نیز وجود داشت. وی این سوال را مطرح کرد که ما به دنبال چه جامعه‌ای هستیم آیا اقتصاد قوی‌ای که 7 میلیون کودک خیابانی به دنبال دارد مطلوب است؟ مهندس موسوی خاطر نشان کرد مشکل منابع کم یاب همیشه گریبان گیر کشور ما بوده است. در کنار ارز، موقعیت های سیاسی و اجتماعی هم جزو منابع کم یاب هستند. هرچه این منابع در جهت اهداف راهبردی تر استفغاده شود احتمال فساد نیز کمتر می‌شود.

مشروح سخنرانی میرحسین موسوی که حاوی نکات مهمی در مورد مسایل جاری کشور است به‌زودی منتشر خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین