کد خبر: ۱۰۶۴۵۶
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۲

خانه شهید آیت‌الله دستغیب به‌صورت کامل تخریب شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسین قاسمی با حضور در محل شهادت و منزل شهید آیت‌الله دستغیب، امام جمعه شهید شیراز بر آغاز هر چه زودتر عملیات ساخت یادمان این شهید تاکید کرد.

به گزارش کیهان وی گفت: مسئولان باید توضیح دهند که بر چه مبنا و منطقی خانه این شهید بزرگوار را ویران کرده‌اند و چرا در این شهر صدای کسی درنیامده است تا جلوی این اقدام ناشایست گرفته شود.

وی اظهار داشت: ملاک تخریب چه بوده که ساختمان های اطراف حفظ و ثبت تاریخی شده اند اما منزل شهید دستغیب تخریب شده و ثبت تاریخی و فرهنگی نیز نشده است. 

قاسمی افزود: تخریب منزل شهید آیت‌الله دستغیب با هیچ توجیهی قابل قبول نیست و کسی نباید به خودش اجازه می‌داد که این خانه را ویران کند.

وی ضمن انتقاد از عملکرد مسئولان بنیاد شهید گفت: عملیات اجرایی ساخت یادمان شهید دستغیب باید هر چه زودتر آغاز شود، زیرا شیراز شهر شهید دستغیب است و جای تاسف است که هیچ یادمان و نشانی از خانه و محل شهادت ایشان در اختیار نیست.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های مربوطه باید به سرعت محل شهادت آیت‌الله دستغیب را که محلی برای تجمع زباله و نخاله‌های ساختمانی شده است پاکسازی کنند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۶/۰۴
0
0
کشف تخریب خانه شهید دستغیب پس از 7 سال!

سرویس اجتماعی. در پی تذکر فرماندار شیراز در خصوص بی توجهی به خانه شهید دستغیب برخی ار رسانه ها با جو سازی آن را تبدیل به موضوعی جنجالی نمودند.

فرماندار شیراز چند روز پیش با حضور در محل شهادت شهید دستغیب از تبدیل شدن این مکان به محلی برای ریختن نخاله های ساختمانی به شدت انتقاد کرد.

وی همچنین تخریب خانه شهید دستغیب را به هر دلیلی غیر قابل توجیه دانست و گفت : ملاک تخریب چه بوده که ساختمان های اطراف حفظ و ثبت تاریخی شده‌اند اما منزل شهید دستغیب تخریب شده و ثبت تاریخی و فرهنگی نیز نشده است.

در این حال تیترهایی از قبیل: تخريب كامل منزل شهيد دستغيب (جهان‌نیوز، تابناک، عصر ایران، الف) و خانه شهید دستغیب به صورت کامل تخریب شد(خبرآنلاین، آفتاب نیوز) در رسانه ها درج شد.

همه‌ی این رسان‌ ها خبر مذکور را از کیهان نقل کرده‌اند، در صورتی که روزنامه کیهان از عنوان: «انتقاد شديد فرماندار شيرازاز تخريب كامل منزل شهيد دستغيب » برای مطلب خود استفاده کرده است.

سوال اینجاست که بر اساس کدام بخش از اظهارات فرماندار شیراز تیتر زده‌اند که: «خانه شهید دستغیب تخریب شد؟» که به خواننده این گونه القاء می‌کند که این ساختمان همین روزها تخریب شده است.

آیا تخریب خانه شهید آیت‌الله دستغیب در این روزها صورت گرفته بود که این تیتر انتخاب شود آن هم با قید «به صورت کامل»؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی روایت، خانه شهید آیت الله دستغیب که نزدیک به محل شهادت وی و در پشت مدرسه علمیه تاریخی خان واقع شده است مدت‌ها متروکه بوده و بدون توجه رها شده بود.

ساختمان محل زندگی شهید دستغیب در سال‌های اولیه دهه 80 (به گفته شاهدان محلی، سال 82) دچار آتش‌سوزی شده و به دلیل فرسودگی بنا به صورت غیر قابل جبرانی تخریب شد.

پس از آن شهرداری شیراز این خانه را به‌صورت کامل تخریب نمود، گفتنی است این خانه و خانه‌های اطراف آن در طرح نوسازی شهری شهرداری شیراز قرار داشته است.

در شرایطی که تفکر شهید دستغیب و روش تربیتی ایشان مورد بی‌توجهی و بی‌مهری واقع شده است، توجه برآمده از نگاه سیاسی و جوسازی رسانه‌ای به موضوع تخریب خانه شهید دستغیب که حدود 7 سال پیش صورت گرفته بود و مطرح نمودن آن به‌گونه‌ای که گویی همین چند روزه اتفاق افتاده است گویای بداخلاقی رسانه‌ای می‌باشد.

حال اگر بخواهیم از بداخلاقی رسانه‌ها در درج این تیترها بگذریم آیا جای این سوال وجود ندارد که خانه شهید دستغیب مهمتر است یا تفکر ولایی و اخلاقی آن شهید بزرگوار؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین