کد خبر: ۹۸۴۴۵
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۳

احمدی‌نژاد: لطیفه درست می‌کنند تا فرهنگ کار را در کشورمان از بین ببرند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌‌نژاد در مراسم افتتاح کارخانه سیمان زابل بر این نکته که همه اراده‌ها باید در یک جهت و مسیر فعال شود، تاکید کرد. 

دکتر محمود احمدی‌نژاد با بیان این‌که خدا را سپاسگزارم که توفیق یافتم در جمع شما مردم مومن و انقلابی حضور پیدا کنم و امروز شاهد چنین کارخانه‌ای هستیم گفت: ما باید امروز ایران را بسازیم و این ماموریت بزرگ برعهده مردم ایران است، همه جای ایران باید ساخته شود و اگر کسی به آینده ایران و آرمان‌های آن نگاه می‌کند، باید بداند که تحقق همه آنها در ساختن ایران است. 

وی ادامه داد: روشن است که ایران امروز پرچمدار اندیشه‌های ایرانی است، در دنیا دو پرچم برفراشته شده است؛ یک پرچم شیطان و طاغوت که در جبهه‌ی استکبار برافراشته شده است و دیگر پرچم خداپرستی، عدالت، تبعیت از پیامبران الهی و عشق به انسان است که آن هم در ایران و بردوش ملت ایران برپا شده است. 

وی اضافه کرد: هرکسی به دنبال سعادت است با ظلم و بی‌عدالتی، تجاوز و اشغالگری و با جنایت و جنایت‌کاران مخالف است، اگر می‌خواهد آرزویش محقق شود باید تلاش کند که ایران ساخته و قدرتمند شود. 

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان این‌که این ماموریت بزرگ ماست و برای ساختن آن چند عامل باید در کنار هم قرار بگیرند، عامل اول را خودباوری عنوان کرد و گفت: اگر یک ملت تمام امکانات مادی را در اختیار داشته باشد، ولی خود را باور نکند به جایی نمی‌رسد، کشورهایی هستند که سالانه صد میلیارد دلار تجارت خارجی دارند، ولی جایی در مناسبات بین‌المللی ندارند و ارزشی تولید نمی‌کنند. علت آن این است که خود را باور ندارند. از محورهای اصلی برنامه‌ استکبارگران زائل‌کردن خودباوری ملت‌هاست و این نقطه هجوم تهاجم دشمن است. 

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ما مردم ایران و سیستان‌وبلوچستان را عمیقا باور داریم، گفت: خوشبختانه امروز خودباوری در ایران دراوج است. من نمی‌خواهم برخی مسائل را در این شرایط زمانی کنونی توضیح بدهم، ولی یک روزی حرف‌ها زده خواهد شد. ملت ایران به لحاظ ظاهری سخت‌ترین دوران سیاسی را در طول سال‌های اخیر طی کرده، سنگین‌ترین فشارها و تحریم‌ها بر ملت ایران وارد شده، اما دیدیم که ملت ایران از دل این بحران‌ها و فشارها به کجا رسید. هسته‌ای و فضایی شد و دستاورد‌های ملت ایران هر روز در دنیا خود را نشان می‌دهد. 

وی همچنین با اشاره به سخنان وزیر صنایع در این مراسم گفت: آقای وزیر اشاره کردند که در شرایطی که بحران اقتصادی حاکم بود، در کشورها رشد اقتصادی منفی و سرمایه‌گذاری کاهش پیدا کرده بود، ولی در کشور ما سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کرد و رشد نیز مثبت بود و این نشان‌دهنده‌ی این است که ملت ایران خود را باور کرده است و ما اراده مردم سیستان را باور داریم. 

وی عنصر دوم برای ساختن کشور را در کنار خودباوری تلاش و کوشش و کار عنوان کرد و تصریح کرد: اگر ملتی امکانات مادی داشته باشد، خودباوری هم داشته باشد، ولی در آن کار و تلاش صورت نگیرد، اتفاقی نمی‌افتد. کار عنصری محوری در پیشرفت یک ملت است، کار مقوم جوهره‌ی انسان است. انسان بدون کار باطل است. 

محمود احمدی‌نژاد ادامه داد: می‌دانید که چقدر سرمایه‌گذاری کردند که در کشور ما کار را ضد ارزش جلوه دهند و هرکسی بیشتر کار و تلاش می‌کند، عقب‌تر بماند و مورد هجمه قرار می‌دادند، لطیفه درست می‌کردند و این‌ها همه در این جهت بود که فرهنگ کار را در کشورمان از بین ببرند، درحالی که تاریخ کشورمان سرشار به عشق و تعهد به کار است و من با افتخار اعلام می‌کنم که مردم سیستان‌وبلوچستان نماد عشق ملت ایران به کار و تلاش است. 

وی یکی دیگر از عناصر مهم در این ارتباط را همدلی عنوان کرد و گفت: همه اراده‌ها باید در یک جهت و مسیر فعال شود، رقابت‌های خانمان‌سوز، حرف‌وحدیث‌های خانمان‌سوز اجازه نمی‌دهد یک آجر‌روی‌آجر برود و جز کینه چیز دیگری ایجاد نمی‌کند. 

احمدی‌نژاد ادامه داد: می‌بینید چقدر سرمایه‌گذاری می‌کنند که به همدلی ملت ایران آسیب برسانند، نه تنها در مورد ملت ایران، در مورد ملت‌های دیگر نیز این‌کار را انجام می‌دهند. حتی از دین که مظهر وحدت انسانی است دشمن می‌خواهد استفاده کند، آن هم از دین اسلام که مظهر وحدت انسانی است. 

محمود احمدی‌نژاد با بیان این‌که همه ما باید تلاش کنیم که همدلی را گسترش دهیم گفت: برخی از صحنه‌ها را دشمن نمایش می‌دهد و مخصوصا نمایش می‌دهد و در تلویزیون‌های خود پخش می‌کنند، برای این‌که کینه‌ای درست کنند. ولی همه دنیا باید بداند که ملت ایران، همه مردم، مردم سیستان‌وبلوچستان مردمی متحد همراه و برادر هستند و این عنصر ما را به ایجاد رسانده است. 

وی در ادامه سخنان خود عنصر دیگر در این زمینه را عدالت عنوان کرد و گفت: این‌که گفتم همه جای ایران باید ساخته شود، یعنی عدالت یعنی این‌که امکانات به‌صورت عادلانه توزیع شود. 

محمود احمدی‌نژاد با بیان این‌که برخی خود را جای خدا می‌نشانند و در ثانی آنقدر بخل می‌ورزند که یک قطره از دست آنها نمی‌چکد، گفت: برای ساختن ایران عموم مردم باید وارد شوند و اگر همه مردم وارد عرصه شوند، درهای رحمت الهی باز می‌شود و برکت می‌آید و موانع برطرف می‌شود. 

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ما باید به سرعت ایران را بسازیم افزود: همین الان در استان‌ شما پروژه‌هایی در حال احداث است، ولی باید کارهای بیشتری انجام شود. اکنون یک کارخانه دیگر در جنوب استان در حال احداث است و من خوشحالم که شما گفتید نگاهتان صادراتی است. نیاز مردم را تامین کنید و از طرف دیگر صادرات کنید به کشورهایی مانند افغانستان و پاکستان. 

وی ادامه داد: در چابهار نیز یک نیروگاه ساخته شده و فاز اول آن آماده‌ی بهره‌برداری است، گاز استان در مرحله‌ی اول آن انشاء‌الله تا دوسه ماه دیگر در ایرانشهر به بهره‌برداری می‌رسد و در واقع از عسلویه تا ایرانشهر لوله‌کشی شده است و بقیه هزینه لوله‌کشی کل استان 700 میلیارد تومان هزینه دارد که من به وزیر نفت گفتم، معطل نکنند و به سرعت به کار خود ادامه دهند که انشاء‌الله در دولت دهم کل استان سیستان‌وبلوچستان از گاز طبیعی برخوردار شود. در دولت نهم دوسه پروژه‌ی اساسی‌تر در این استان پیگیری شد و وارد مدار اجرایی می‌شود از جمله بندر چابهار که مذاکراتی که کردیم این مساله نهایی می‌شود و کار آغاز خواهد شد و بندری در سطح بندرعباس در چابهار ایجاد می‌شود. 

احمدی‌نژاد ادامه داد: در مورد اشتغال و سرمایه‌گذاری نیز در بودجه پیش‌بینی‌های خوبی کرده‌ایم و برای ایجاد اشتغال از دو بخش استفاده می‌کنیم، یک بخش مسکن است و دیگری بخش سرمایه‌گذاری. مسکن یکی از عوامل ایجاد اشتغال است، البته من اکنون نمی‌دانم که وضعیت این استان در زمینه مسکن مهر چگونه است، ولی من به آقای استاندار می‌گویم که به جوانان این استان در زمینه مسکن کمک کرده زمین از شما باشد و وام قرض‌الحسنه از دولت. برای ایجاد شهرکی برای 500 کارگر این کارخانه نیز کمک شود تا آنها مجبور نباشند مسیر طولانی را هر روزه طی کنند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۰
0
0
و دول هم از همه بيكارتر
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین