کد خبر: ۱۶۰۱۵۹
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۶
اظهارات مراجع تقلید درباره مشکلات اقتصادی در دیدار با رئیس مجلس

گرانی‌ها صدای مردم را درآورده است/ 80 درصد مردم با وام و ربا بسر می‌برند

نمایندگان نباید در دفاع از حقوق مشروع مردم ساکت باشند
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه گرانی سر و صدای مردم را درآورده است، گفت: مردم گاهی ما را هم مقصر می‌دانند که چرا با صراحت این مسائل را نمی‌گوییم.

به گزارش ایلنا، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعه در قم، پیش از ظهر امروز در دیدار با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به دفتر وی در قم آمده بود، اظهار داشت: روزانه حدود ۲هزار نامه و ایمیل به دفتر ما ارسال می‌شود که نگرانی‌های مختلف مردم از جمله گرانی در آن‌ها ذکر می‌شود.

وی افزود: عمده نگرانی مردم از گرانی، در گرانی نان ظاهر شده است و باید برای مقابله با این گرانی‌ها فکری کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه گرانی سر و صدای مردم را درآورده، گفت: مردم گاهی ما را هم مقصر می‌دانند که چرا با صراحت این مسائل را نمی‌گوییم.

وی خاطرنشان کرد: البته با زور نمی‌توان فروشنده‌ها را وادار کرد تا نان و شیر و کالاهای ضروری را به مردم ارزان بفروشند بلکه باید مشکلات آن را بصورت ریشه‌ای برطرف کرد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود، با بیان اینکه از دیگر نگرانی‌های موجود عملکرد بانک هاست، اظهار داشت: جریمه دیرکرد و جریمه روی جریمه خلاف شرع است، در حالی که اسمش هم بانکداری اسلامی است، اما در واقع این اقدامات با بانکداری اسلامی مغایر است.

وی با بیان اینکه دریافت جریمه بر سود، ربای مضاعف است، گفت: طبق آیات قرآن ربای مضاعف خلاف شرع بوده و هیچ توجیه شرعی هم ندارد.

این مرجع تقلید اضافه کرد: وضعیت سود بانکی و بانکداری، بسیاری از صنایع را دچار مشکلات متعددی کرده، که باید برای حل آن فکر کرد.

وی در ادامه سخنان خود مسائل فرهنگی را از دیگر مشکلات جامعه دانست و با بیان اینکه مردم از رویکرد وزارت ارشاد ناراحتند، گفت: بخش عمده‌ای از مسائل فرهنگی متوجه دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد است که فیلم‌هایی منتشر می‌کند که از لحاظ فرهنگی واقعاً وحشتناک است.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: البته صدا و سیما نیز در این زمینه خوب عمل نمی‌کند و در مباحث اخلاقی و فرهنگی، چیزهایی را نشان می‌دهد که نباید نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه اگر کسی به عنوان امر به معروف و نهی از منکر دعوت به خیر کند با مشکلاتی مواجه می‌شود در حالی که اگر افراد امر به معروف و نهی از منکر نکنند و ما همچنان با این مسائل رو به رو باشیم، این مسائل کم کم ادامه یافته و به عادت تبدیل می‌شود.

این مرجع تقلید ادامه داد: البته اخیرا نیروی انتظامی حرکتی را شروع کرده که مبارک است؛ البته مشروط بر اینکه اثر آن را با انجام کارهایی خنثی نکنند و با دستوراتی آن را از بین نبرند.

همچنین در بخشی از این دیدار، این مرجع تقلید خطاب به علی لاریجانی گفت: بودجه خوبی برای امسال بسته شد، اما سؤال اینجاست که چه ضمانتی برای اجرایی شدن آن وجود دارد و اگر مسئولان‌‌ همان طور که گاهی با صراحت می‌گویند ما قانون را اجرا نمی‌کنیم، اجرا نکنند چه برخوردی می‌توانید داشته باشید؟

رئیس مجلس در پاسخ به این دغدغه آیت الله مکارم شیرازی به برخوردهای قانونی از طریق مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

آیت الله صافی‌گلپایگانی: نمایندگان نباید در دفاع از حقوق مشروع مردم ساکت باشند

به گزارش مهر، آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی ظهر پنج شنبه در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از فعالیت‌های مجلس هشتم گفت: در حال حاضر مهمترین نگرانی و دغدغه مردم گرانی کالاهای اساسی است که باید این مشکل با تعامل صحیح و منطقی دولت و مجلس به نحو مطلوبی برطرف شود.

وی در ادامه افزود: گرانی‌ها و حل آن به صورت دستوری برطرف نمی‌شود بلکه باید مطالعات و کارهای کارشناسی برای حل آن انجام شود.

این مرجع تقلید در ادامه ضمن بیان خاطراتی از روند شکل‌گیری مجلس و شورای نگهبان در اوایل انقلاب به زمانی که خودشان دبیر شورای نگهبان بودند و توجه شدید و اهمیتی که ایشان به قوانین و دستورات اسلامی و رفع مشکلات مردم و عزت نظام اسلامی می‌داد، بیان داشت: نمایندگان نباید در دفاع از حقوق مشروع مردم ساکت باشند، نماینده‌ عبد السکوت برای مملکت ضرر دارد، آنها باید مصلحت مملکت اسلامی را در نظر گرفته و تمام توان خود را صرف عزّت و سرافرازی نظام اسلامی کنند.

انتقاد از دستگاه دیپلماسی کشور در زمینه اعدام تعدادی از ایرانیان در عربستان

وی در ادامه با ابراز تأسف از اعدام تعدادی از ایرانیان در عربستان سعودی، به انتقاد از دستگاه دیپلماسی کشور پرداخت و ابراز داشت: وزارت امور خارجه‌ ما باید برای مردم این مسأله را روشن کند، اگر چنین مسأله‌ای صحت دارد مسئولان دیپلماسی کشور مقصر هستند و باید پاسخگوی ملت ایران باشند. ملت از این حق خودشان نخواهد گذشت.

این مرجع تقلید در ادامه با انتقاد از عملکرد بانک‌ها تصریح کرد: کشور ما یک کشور اسلامی است و تمامی فعالیت‌ها به‌خصوص بانکداری اسلامی نیز باید با تمامی موازین اسلامی مطابقت داده شود.

جریمه دیرکرد اقساط بانکی نوعی ربا محسوب می‌شود

آیت‌الله صافی گلپایگانی در ادامه به جریمه دیرکرد اقساط بانکی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مهمترین مسئله‌ای که از سوی بانک‌ها نادیده گرفته می‌شود جریمه دیرکرد اقساط بانکی است که بانک‌ها باید به این مسئله نیز توجه داشته باشند، زیرا جریمه دیرکرد نوعی ربا محسوب می‌شود و خلاف موازین اسلامی است.

رفع معضلات فرهنگی جامعه

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از مشکلات فرهنگی جامعه پرداخت و ابراز داشت: مسأله حجاب و اختلاطی که متأسفانه امروز در جامعه پیش آمده است، همه باعث دلسردی مردم متدیّن و دلسوزان به نظام و انقلاب می‌شود و باید زودتر از این چاره‌ای اندیشید و برای رفع نگرانی‌های موجود در جامعه، راه‌حلی سریع و قاطع به کار بست تا مسأله‌ عفاف و حجاب اسلامی در جامعه‌ به خصوص در ادارات و نهادهای ما حاکم شود.

آیت الله جوادی آملی: باید برای اقتصاد ربا فکری شود 

یکی از مراجع تقلید با انتقاد از وضعیت کنونی بانک‌ها گفت: در حال حاضر 80 درصد مردم با ربا و سودهای کلانی که بانک‌‌ها دریافت می‌کنند سروکار دارند. 

به گزارش مهر، آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی ظهر پنجشنبه در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اولین مسئله‌ای که مجلس باید به آن اهتمام داشته باشد موقعیت شناسی است و نمایندگان باید نسبت به جایگاه خود واقف باشند که وظیفه مجلس قانون شناسی است نه قانون گذاری، چراکه قانون گذاری فقط از سوی خداوند انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مجلس صراط نیست بلکه سراج است‏، تصریح کرد: وقتی خداوند همه چیز را آفریده است، فکر بیگانه بشر چگونه می‌تواند قانون وضع کند؟

این مرجع تقلید تاکید کرد: بشر تنها می‌تواند قانون را بشناسد، چون مواد اولیه قانون از منبع گرفته می‌شود و مفاهیمی چون عدالت، استقلال و... جزو مبانی هستند که مواد قانونی از آن سرچشمه می‌گیرد.

آیت‌الله جوادی آملی وجه تمایز نظام اسلامی با غیراسلامی را در استخراج مبانی از منبع عنوان کرد و گفت: ما در هر بخشی نیاز به یک منبع الهی داریم و هیچ علمی، قوانین بشری را تایید نمی‌کند.

استاد برجسته حوزه گفت: البته از نظر شکلی بین وضع قانون در تفکر الهی و الحادی شباهتی وجود دارد ولی تفاوت آن در وضع قانون بر اساس توجه به منابع است.

این مرجع تقلید با بیان تعریفی از عدل گفت: در نظام غیر الهی چیزی به نام منبع وجود ندارد که به آن استناد کنند بنابراین وقتی حزب‌الله از مرزهای خود دفاع می‌کند آنها را تروریست می‌نامند.

آیت‌الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم رفع مشکلات مردم و نقش مجلس در راستای رفع موانع تولید از وضعیت موجود بانک‌ها و ارائه تسهیلات با سود زیاد ابراز گلایه کرد و گفت: این بانک‌ها سودهای کلانی از مردم دریافت می‌کنند و در حال حاضر 80 درصد مردم با وام و ربا بسر می‌برند و باید برای اقتصاد ربا فکری شود.

وی پرداخت وام با سودهای کلان را به ضرر تولید ملی دانست و اظهار داشت: ما به هر کسی در مورد این وام‌ها و تولید گفتیم، گفت که این وام‌ها برای تولید صرف نمی‌کند.

وی ادامه داد: وقتی تسهیلات بانکی با سود 20 درصد ارائه می‌شود این سودها بعد از 5 سال 100 درصد می‌شود و چیزی برای کسی که وام گرفته نمی‌ماند و شخص باید تا آخر عمر بدهکار باشد و چه بسا جای او در زندان باشد.

آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: ما خودمان را فریب ندهیم؛ ما مثل کسی که قلبش 80 درصد از کار افتاده و با 20 درصد کار می‌کند هستیم. تعارف هم نکنیم، با 20 درصد زنده‌ایم و 80 درصد با ربا بسر می‌برند.

این مرجع تقلید با ابراز تاسف از اختلاس 3 هزار میلیارد تومان و اختلاس دیگر در مورد بیمه اظهار داشت: این کشور به زحمت و با دعای امام زمان(عج) زنده است.

وی با اشاره مجدد به ماهیت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما منبع را کنار گذاشتیم و خیال می‌کنیم که کار مجلس قانون گذاری است در صورتی که قانون گذاری فقط کار خداوند است.

مجلس پیگیر کارهای اساسی مردم است

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از نحوه تشکیل کمیسیون‌های مجلس اظهار داشت: مجلس نهم از بعد تخصصی از غنای خوبی برخوردار است و افراد باتجربه که سابقه مسئولیت‌های اجرایی داشته‌اند در مجلس حضور دارند. به گونه‌ای که مجلس نهم با شادابی فعالیت خود را آغاز کرده است.

علی لاریجانی مهمترین رویکرد مجلس نهم را پیگیری کارهای اساسی مردم دانست و تاکید کرد: در 8 دوره مجلس شورای اسلامی برابر 70 سال قبل از آن در مجلس، قانون به تصویب رسیده و ما به دنبال این هستیم که پیگیر امور اساسی مردم باشیم.

به گفته وی توجه به اشتغال و مهار تورم از مسائل مهمی است که در دستور کار مجلس قرار گرفته است و ما سعی می‌کنیم از نظرات افراد صاحبنظر در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
0
0
سلام ، تاوقتی که مملکت ثبات خود را در زمینه کشاورزی و صنعت و تولیدات ، و خودکفائی پیدا نکرده است ، باید شاهد عوارض اینها که ، مهاجرت به شهرهای بزرگ ، تکدی گری ، گرانی مسکن و خوراکیجات ، دزدی ، فساد ، گرانفروشی ، فحشا ، عرضه و مصرف موادمخدر ، بی فرهنگی و ............. است ، باشیم . باید مملکت به طرف اهداف اولیه انقلاب اسلامی ایران که مبتنی بر استقلال به معنای خودکفائی در کشاورزی و تولید و صنعت ، و همینطور به دور از فرصت طلبی های شرق و غرب و همین طور آزادی به معنای ، تشکیل شوراها و آزادی بیان منطقی و انسانی از طریق شوراها و صدا و سیما و مطبوعات و احزاب مختلف ، میباشد.
تاوقتی هم که مسئولین خیلی قشنگ صحبت می کنند ولی
در عمل بازده ندارند این است که بسیاری را منیت و تکبر فرا
گرفته و به جای شورا و مشورت ( که از اساسی ترین سوره های قرآن بزرگ میباشد و نظرهای خوب برگزیده می شود )
خود محوری را پایه و اساس قرار می دهند .
به عقیده اینجانب ، از رئیس جمهور گرفته تا وکلا و ...همه به نوعی تنها هستند و همدلی دارند ولی همزبانی ،
خیر . این وسط هم بعضی از افراد ضد انقلاب در هر لباسی
مشغول سوء استفاده و تاراج بیت المال هستند .
باید هرچه زودتر با یاری خداوند ، آقایان علما ، در حضور رهبر محترم ، این تفرقه ها و کارشکنی ها را پایان داده و همه دست به دست هم داده و مملکت را که دارای مشکلات فراوانی میباشد ، به لطف پروردگار جهان و دعای ائمه اطهار (ع) ، نجات دهند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
0
0
سلام علیکم جمیعا ورحمت اله . ...امیدوارم سلام بنده را قبول بفرمایید ..به عرض مبارک میرسانم چون در نظرات اشاره به کشاورزی که مادر اقتصاد همه کشورهای دنیاست شد حقیر هم جمله ای خدمت اقایان عرض میکنم . تا انجا که من اطلاع دارم کشاورزی ما را به دست فراموشی سپرده اند و اگر بخواهند همان نیم رونق گذشته هم احیا شود بایستی میلیاردها تومان سرمایه این مملکت اسلامی هزینه شود . به عقیده حقیر اگر دست به جایی به نام جمع اوری ابهای هرز و مکانیزه کردن کشاورزی نمیزدند اکثر کشاورزان با همان شیوه سنتی حد اقل نان خود را از طریق کشت گندم بدست میاوردند . البته همین هم اگر مدیریت میشد ما این وضع را نداشتیم .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
0
0
به نام خدا ، اقتصاد درست و آبروی هر مملکتی ، به تولیدات کشاورزی آن مملکت ، بستگی دارد . از گذشته های دور تا به امروز، در کشورهای پیشرفته ، کشاورزی را ارج و قرب نهاده و شغل مقدسی می دانند . در کشور ما ، متاسفانه عوامل مختلفی باعث شده که این شغل که یکی از زیربناهای پیشرفت یک مملکت است ، ناچیز دیده شود و رسیدگی نکردن به کشاورزان هم باعث شده که مهاجرتها به شهرها ،زیاد شود .
باید کشاورزی را به صورت مکانیزه و مدرن ، با برنامه های حساب شده ، در اختیار جوانان گذاشت . و در این راه هم از هیچ کوششی برای راهیابی به نتیجه ، نباید کوتاهی کرد.
در جهاد کشاورزی، انشاءالله ، حتما" از شورا و مشورت هم در هر زمینه ای با کسانی که تخصص دارند ، کمک گرفته شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
0
0
سلام 2 تا مرغ روز خریدم مرغ سبز هم نبود فقط وفقط 2تا مرغ 30هزار تومان خیلی دردناک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
0
0
بنده مدیرعامل یک شرکت راهسازی هستم در سال گذشته به علت عدم تخصیص اعتبار پروژه جهت تامین نقدینگی مجبور به اخذ تسهیلات به میزان 400 میلیون از یکی از بانکهای دولتی شدیم متاسفانه در سرسید نیز اعتبار کافی به پروژه ما پرداخت نشد و نتوانستیم تسهیلات را تسویه کنیم لذا درخواست تمدید وام به سود کمرشکن 21 درصدی را کردیم ولی با تمدید تسهیلات موافقت نشد و اصل و سود که به میزان 484 در دو ماه اول مشمول 27 درصد سود و دیکرد شد و چهارماه بعدی نیز مشمول 29 درصد سود و جریمه گردید
با پیگیری متعدد نهایتا تمدید تسهیلات منوط به پرداخت سود وام و جریمه و 10 درصد از اصل بدهی گردید که نهایتا با پرداخت 200 میلیون قرار گردید وام 400 میلیونی تمدید گردد 50 درصد مبلغ را در یک سال و نیم پرداختیم ولی اصل بدهی برجاست که الان نیز با بهانه های دیگر دو ماه است که وام تمدید نمی گردد و مشمول جریمه 31 درصدی آیا ما تا کی میتوانیم به حیاتمان ادامه دهیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
0
0
ببینید چقدر وضع مملکت خرابه که صدای مراجع هم در اومده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
0
0
یادش بخیر قدیمها یک ماشین فروش تو محل ما بود ماشین چکی می داد مردم اسمشو کذاشته بودن نزول خور حالا هر کسی رو می بینم یا نزول می خوره یا نزول می ده ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
0
0
باسلام وخسته نباشید ما عده ای از فرهگیان نهاوند در سال 84کارت پارسیانی از رفاه معلم اداره خود دریافت کردیم جهت استفاده از تسهیلات ان ولی درهمان سال کلی پول از حساب ما کسر کردن انهم با سود 24 درصد و حالا بعداز چندین سال که گذشته یادشان افتاده که ما باز بدهکاریم وبرای بعضی بیشتر از پولی که گرفتن دوباره سر باز کرده باید بدهند هیچ کس جوابگو نیست به کی بگیم بازنشسته ایم ولی زورمان به هیجا نمیرسد خدایا داد مارا از بی عدالتی بگیر از نهاوند همدان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
0
0
خواهش میکنم مراجع محترم ازجرائم سنگین رانندگی هم بفرمایند....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
0
0
با عرض ادب و احترام محضر مراجع معزز و گرامی آیات عظام: صافی گلپایگانی و جوادی آملی
امید وارم نوشته بنده به دفاتر این عزیزان رسیده و پاسخ حقیر را نیز مرحمت بفرمایند.
بنده تسهیلاتی از موسسه ....گرفتم با توجه به گردش حساب و سیستم مانده گیری با سود 30 درصد ، سه ساله و هر شش ماه یک قسط که با توجه به نوسانات اقتصادی فقط اولین قسط را پرداخت نمودم و اقساط دوم و سوم را نتوانستم در موعد مقرر پرداخت نمایم . پس از گذشت زمان قسط سوم تصمیمیم گرفتم کل وام را تسویه نمایم و با فروش منزل خودم این کار را کردم. نکته جالب توجه این بود که آقایان اعلام نمودند بابت دیکرد اقساط 30 درصد سود مضاعف بایستی پرداخت نمایم که هرچه تلاش کردم نتوانستم آقایان را مجاب نمایم که این گونه محاسبه کردن خلاف شرع و عرف می باشد که استدلال آقایان این بود که اگر بنده اقساط را در موعد مقرر پرداخت می نمودم آنها این وجوه را به افراد دیگر وام می دادند و سود 30 درصد را از آنان می گرفتند لذا بایستی بنده و افراد امثال من باید این 30 درصد اضافه را پرداخت نمایم.
.....
منتظر جوابیه دفاتر شما عزیزان می باشم.
محمد قنبری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
0
0
بنده یک کاسب هستم این گرانی ها از زمانی که طره هدفمندی یارانه ها آغاز شد شروع شده اکثر مردم اعم ازفقیر و غنی خواهان حذف این طرح هستند و خواهان همان بنزین 100 تومانی هستند این از یک طرف و از طرف دیگه به اجرا گذاشتن کوپن ها هستند در شهر ما نه از مرغ و گوشت و میوه های تابستانه /ماه رمضان و عیددانه خبری هست ....
ناشناس
|
Iraq
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
0
0
به کی بگیم ما طرح هدفمندی نمیخواییمممممممم آقا نمی خواییمم میشنوین؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
0
0
lمن يه پسر دارم که از ناحيه سينه احساس درد ميکرد به پزشک مراجعه کردم و فقط براييه معاينه که مشگل قلب نداشته باشه با اينکه بيمه تامين اجتماعي هم دارم حدود 100هزار تومن تموم شد . بعد معلوم شد بحمدا.. چيزي نبود فقط يه معاينه سطي 100هزارتومن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
0
0
سلام ، از وقتی یارانه ها شروع شد ، گرانفروشی و بیکاری ، افزایش پیدا کرد . به دنبال گرانی آب و برق و تلفن و گاز و نان و............ ماهیانه مقداری پول به هر خانواده ای می دهند .
بهتر نبود ، این پول یارانه ها را برای پایه ریزی و بهبود اوضاع
کشاورزی و صنعت و تولیدات داخلی به کار می بردند و در درچه اول به آبادانی روستاها و شهرهای کوچک ، رسیدگی میکردند تا این مهاجرتهای بیکاران به سوی شهرها را جلوگیری می کردند. و این یارانه ها را به عنوان کوپن های مواد ضروری زندگی (روغن ، برنج ، چای ،قند و شکر و گوشت ) عرضه می کردند که هم این اقلام دست دلال و واسطه گر نمی افتاد و هم کنترل قیمتها هم دست دولت بود . قبل از تصمیم به
هرکاری خیلی خوب است ، شورا و مشورت از تمامی
متخصصین امور اقتصادی ، از دولتمردان فعلی و قبلی هم
بشود . و هرکسی نظر خوبی دار د ، ارائه دهد .
ناشناس
|
France
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
0
0
عزیزان من متاسفانه وضعیت ما از این حرفها گذشته و دلیل انهم اینست که سالهاست این مسائل گفته میشود اما هر سال دریغ از پارسال...
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
0
0
خدایا کسانی که با ندانم کاریهایشان مردم را به این روز انداخته اند انتقام این مردم زبان بسته را بگیر .......
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
0
0
تو این هفت سال دولت اپارتمان نوساز در محل زندگی ما از متری ششصد هزار تومان به متری سه میلیون تومان افزایش پیدا کرده است یعنی 400 درصد گران شده است تو این مدت همه جیز از جمله اجاره خانه و کلیه مایحتاج زندگی گران شده است تعجب من ازاین است هنوز این دولت خواهان داردو در سفرهای استانی مردم استقبال می کنند ما کدام باور کنید راضی بودن مردم یا نارضی بودن مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
0
0
مردم شغل مناسب وحقوق مکفی می خواهند نه یارانه ....ضمن بنزین وسایر خدمات بایستی با نرخ تمام شده در اختیار مردم قرار گیرد قشر نانوا هم بایستی توسط ارگان متولی اداره بشوند نه این همه بهزیستی کمیته بنیاد ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
0
0
این یارانه ها گول زنکه دولت بجای یارانه می توانست درمان را برای همه یکسان بکنه نه اینکه الان بی پول اگر دردی بگیره باید بره بمیره پول دار هم بره تو بیمارستانهایی که مثل هتل است درمان کنه سری به بیمارستانهای ...عمو می بزنید ببینید چه غسالخانه هایی است آن هم اگر پول ندی پذیرشت نمی کنند دفترچه های تامین اجتماعی هم ماهی حدود صد هزار تومان می گیرند ولی سرویس دهی در حد صفر همه کارو زندگی تو باید بگذاری تو نوبتهای طولانی قرار بگیری اگر تا آن موقع زنده موندی بری درمان شی
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
0
0
مگر چیزی در کشور گران شده همه چیز ارزان و به فور پیدا میشه و مردم همه شادو خوشحال هستند . بیکار نداریم و همه حقوق های بالا میگیریم . و مردم در بهترین اپارتمانها زندگی می کنند و همه در رفاو اسایش هستند و کشور ما بهترین کشور دنیا است این ها فقط توطئه امریکا است مرگ بر امریکا . مرگ بر امریکا . مرگ بر امریکا
ناشناس
|
France
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
0
0
ای دهنده قوت و تمکین و ثبات خلق را زین بی ثباتی ده نجات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
0
0
آقای مکارم من درموسسه مالی ثامن میدان سپاه قسط عقب افتاده دارم به علت مشکلات نتوانستم بدهم دیروز رفتم 2 قسط دادم و معدل 50درصد قسط جریمه گفتم.................
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین