کد خبر: ۸۶۶۴۶
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۲
قرائت گزارش تفریغ سال 86 نیمه‌کاره ماند

لاریجانی: تخلفات بودجه‌ای دولت به دادسرا می‌رود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که تخلفات دولت از بودجه برای تعیین تکلیف نهایی به دادسرای دیوان محاسبات ارسال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، على لاریجانى که اداره جلسه علنى امروز مجلس را بر عهده داشت، پیش از قرائت گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه سال 1386، با اشاره به قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 85 گفت: «چند جلسه قبل که گزارش تفریغ بودجه سال 85 قرائت شد، موجب تفسیرهای گوناگون شد که توضیح مطالب زیر را ضروری کرد».

وی با اشاره به این‌که، دیوان محاسبات مطابق قانون باید حساب‌های دستگاه‌های مختلف دولتی را از نظر انطباق با قوانین بررسی نماید، گفت: «آنچه در این گزارش به عنوان تخلفات دستگاه‌هاى اجرایى از بودجه آمده است به معناى تخلفات غیرقابل تغییر نیست و ممکن است در بررسى‌هاى قضایى بعدى از این تخلفات تبرئه شوند. برخى موارد مطرح شده در گزارش دیوان محاسبات ممکن است اجراى کامل حکم نبوده باشد، یعنى قسمتى از حکم اجرا شده باشد اما در گزارش به عنوان تخلف ذکر شود».

وى ادامه داد: «همچنین ممکن است در مواردى مدارک به دیوان محاسبات ارائه نشده باشد که این هم به عنوان تخلف در گزارش آورده شده است».

لاریجانى گفت: «در بعضى موارد هم امکان دارد هزینه‌ها در غیرمحل استفاده شده یا تعهدات مازاد بر اعتبار ایجاد کرده باشد که البته همه این موارد از یک سنخ نیست».

وى با بیان اینکه دیوان محاسبات باید از نظر شکلى به این موارد رسیدگى کند افزود: «نتایج این رسیدگى در گزارشى به مجلس ارائه شده است که در صحن قرائت مى شود و تصویب نهایى آن در دادسراى دیوان محاسبات انجام خواهد شد».

لاریجانى گفت: «از نظر ما این گزارشات، گزارش مرجع نهایی است، اما پایان کار نیست زیرا دیوان محاسبات باید گزارش‌ها را به دادسراها بفرستد تا نگاه نهایی و تصمیم نهایی در دادسراهای دیوان محاسبات گرفته شود. بنابراین بعد از اینکه هر پرونده‌ای مسیر خود را طی کرده و بررسی‌های نهایی در دادسراها انجام شد نظر نهایی داده می‌شود».

پس از توضیحات لاریجانی، محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس بخش‌هایی از گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور را قرائت کرد اما به دلیل پایان وقت مجلس ادامه قرائت به جلسه آتی مجلس در روز سه‌شنبه موکول شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس پیش از پایان جلسه علنی از نمایندگان خواست تا با شرکت در رای‌گیری استمزاجی وقت مجلس را برای استماع گزارش ۱۰ دقیقه تمدید کنند، اما نمایندگان به آن رای ندادند.

بر اساس اصل ۵۵ قانون اساسی، گزارش تفریغ بودجه سالانه کشور باید در صحن علنی مجلس قرائت شود.

گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور برای نخستین بار در کشور پیش از تقدیم لایحه بودجه سال ۱۳۸۸ در اختیار مجلس قرار گرفت اما به دلیل اختصاص وقت مجلس به بررسی لایحه بودجه قرائت آن به سال ۸۸ موکول شد.

پیش از قرائت این گزارش مهدی کوچک زاده نماینده تهران، محسن کوهکن نماینده لنجان و محمد کریم شهرزاد نماینده اصفهان در اخطار قانون اساسی و تذکرات شفاهی خواستار عدم قرائت گزارش تفریغ بودجه از صحن علنی شدند که لاریجانی آن را وارد ندانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۴
0
0
آقاي لاريجاني, بهتر است دست ازين بچه بازيها برداريد. بار اول گفتيم عصباني است , بار دوم گفتيم زخمش عميق بوده! ملت را به جائي نرسانيد كه بگويند عقل از سرش پريده. از وقتي كه رئيس مجلس شديد, بجز آشوب و بلوا, هنر ديگري نداشتيد. جنابعالي, بايد به نفس قوانين توجه كنيد نه اينكه, با فلسفه بافي, بجاي استفاده از قوانين, با ايجاد شك و ترديد به سوئ استفاده بپردازيد و هزينه هاي مردم را بالا ببريد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۸۸/۰۱/۳۱
0
0
با اين روش كه لاريجاني در پيش گرفته احمدي نژاد دومين مظلوم انقلاب اسلامي كه خود به تنهايي يک ملت است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین