کد خبر: ۱۲۷۸۸۶
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۹
اژه‌ای، دادستان کل کشور:

تخلفات دولت درحال رسیدگی است

تایید آزادی همسر دکتر فاطمی
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دادستان کل کشور می‌گوید شکایات مجلس از دولت بیش از یک فقره بوده و برای رسیدگی به بخش‌های مختلف این دستگاه ارجاع شده است.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوال خبرآنلاین که پرسید آیا دیوان عالی کشور برای رسیدگی به تخلفات ریاست‌ محترم جمهوری مطابق بند 10 اصل 110 قانون اساسی، اقدامی کرده یا خیر؟، چنین توضیح داد: "تخلفات دولت که به صورت نامه شکوائیه از سوی مجلس به قوه قضائیه رسیده، در بخش‌های مختلف در حال رسیدگی است."

سخنگوی قوه قضائیه درباره جزئیات رسیدگی به تخلفات قانونی دولت، در دیوان عالی کشور توضیحی ارائه نکرد.

لازم به ذکر است مطابق اصل 110 قانون اساسی، دیوان عالی کشور به تخلفات قانونی رئیس‌جمهوری رسیدگی می‌کند و در صورت درخواست این دیوان از رهبری و قبول ایشان، رئیس‌جمهوری از کار برکنار خواهد شد.

دادستان کل کشور بازداشت و آزادی پرویش سطوتی را تایید کرد

محسنی اژه‌ای همچنین گفت: همسر دکتر فاطمی در اختیار ضابطان دادگستری بود و پس از انجام مراحل تحقیقاتی و صدور قرار مناسب، آزاد شده است.

بنا به گفته سخنگوی قوه قضائیه، این فرد، مدتی در اختیار دادستانی بوده و دادستانی نمی‌تواند به دلیل عذر قانونی نسبت به اعلام جزئیات اتهام و پرونده وی اظهار‌نظر کند.

گفته می‌شود این متهمه، در حلقه نزدیکان مسئول دفتر رئیس‌جمهوری قرار دارد که این روزها به عنوان جریان انحرافی مطرح می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین