کد خبر: ۹۹۵۹۸
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۳

محصولی: هدفمندکردن یارانه‌ها از سه‌شنبه اجرا می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش روابط عمومی وزارت رفاه و تامین اجتماعی، صادق محصولی بابیان اینکه نخستین مرحله اجرای آزمایشی قانون هدفمندکردن یارانه‌ها این هفته در 3 استان آغاز می‌شود، گفت: نخستین مرحله از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها دریافت شماره حساب سرپرستان خانوار است که این مرحله به صورت آزمایشی سه‌شنبه این هفته در سه استان ایلام، خراسان شمالی و گیلان آغاز می‌شود. 

وزیر رفاه و تامین اجتماعی با بیان اینکه سامانه ویژه‌ای برای دریافت شماره حساب سرپرستان خانوار طراحی شده است؛ تصریح کرد: سرپرستان خانوار در این سه استان که فرم اطلاعات اقتصادی را پرکرده‌اند می‌توانند از 28 اردیبهشت به مدت یک هفته به سامانه refahi.ir مراجعه و شماره حساب خود را در آن ثبت کنند. 

آقای محصولی ثبت شماره حساب برای سرپرستان خانوار واجد شرایط درسه استان ایلام، خراسان شمالی و گیلان را در این یک هفته ضروری دانست و گفت: اگر به هر دلیلی فردی دراین 3 استان نتوانست دراین مدت شماره حساب خود را ثبت کند می‌تواند در زمان اجرای نهایی و سراسری این طرح شماره حساب خودر ا به ثبت رساند اما توصیه ویژه ما این است که مردم این 3 استان از این فرصت یک هفته‌ای حتماً استفاده کنند. 

وی افزود: ثبت شماره حساب برای دریافت نقدی یارانه فقط از طریق این سامانه اینترنتی امکان‌پذیر است و سرپرستان خانواری که احیاناً در منزل و محل کار به اینترنت دسترسی ندارند می‌توانند به مراکز خدمات اینترنتی دولتی و خصوصی پیش‌بینی شده در شهرها و روستاها مراجعه کنند. 

وزیر رفاه و تامین اجتماعی با بیان اینکه چگونگی ثبت شماره حساب در سامانه طراحی شده refahi.ir دربسته‌ای آموزشی ارائه خواهد شد؛ تصریح‌کرد: با هماهنگی صورت گرفته با سازمان صدا و سیما این بسته آموزشی ظرف چند روز آینده از شبکه‌های استانی ایلام، خراسان شمالی و گیلان در فواصل مناسب پخش خواهد شد و آن دسته از هموطنان که تمایل دارند پیش از ثبت شماره حساب خود به دقت با مراحل ثبت در این سامانه آشنا شوند در جریان قرار خواهند گرفت. 

محصولی استفاده آزمایشی از خدمات این سامانه را فقط مختص سه استان مشخص شده دانست و گفت: از دیگر هموطنان عزیز تقاضا می‌کنیم برای هرچه بهتر انجام شدن آزمایشی این کار از مراجعه به این سامانه تا اعلام نهایی خودداری کنند. 

وزیر رفاه تاکید کرد برای پرداخت مبالغ نقدی ناشی از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، داشتن حداقل یک حساب بانکی نزد شبکه بانکی کشور الزامی است. 

محصولی به بررسی حساب بانکی واجدان شرایط درشبکه بانکی کشور اشاره کرد و افزود: براین اساس هم اکنون حدود 95 درصد از سرپرستان خانوارکه فرم اطلاعات اقتصادی را پر کرده‌اند دارای حساب بانکی هستند و آن دسته از هموطنان واجد شرایط هم که فاقد هرگونه حساب بانکی هستند باید حداکثر ظرف دو هفته آینده با مراجعه حضوری به یکی از شعب بانک‌های کشور اقدام به افتتاح حساب کنند. 

وی همچنین تصریح کرد: برای افتتاح حساب در بانک‌های کشور هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد و هر کدام از واجدان شرایط فاقد حساب بانکی می‌توانند به هر بانک دلخواه و مورد نظر خود مراجعه و افتتاح حساب کنند. 

وزیر رفاه و تامین اجتماعی از اطلاع رسانی سریع و دقیق به همه مردم در ادامه مراحل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها خبر داد و افزود: امیدواریم مثل همیشه با همکاری مردم بتوانیم این قانون را که یک گام بزرگ در حرکت رو به جلوی کشور و نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌آید و بزرگترین طرح اقتصادی 50 سال گذشته است به بهترین شکل اجرا کنیم و در این راه ازپیشنهادات سازنده مردم استقبال می‌کنیم. 

سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها صادق محصولی در پاسخ به سوالی در خصوص زمان تشکیل سازمان هدفمن‌سازی یارانه‌ها نیز گفت: با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قانون اساسی ایراداتی به اساسنامه این سازمان وارد کرده بودند هم اکنون در حال رفع این ایرادات و مذاکره با این دونهاد محترم هستیم و پس از رفع این ایرادات تکلیف سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها به صورت تشکیلاتی مشخص خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین