کد خبر: ۱۲۸۸۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۴
ضمن دفاع تمام قد از جریان انحرافی صورت گرفت:

واکنش احمدی‌نژاد به اتهام‌زنی نهادهای انقلابی به نزدیکان وی

اگر سند داشتند كه این‌قدر سروصدا لازم نبود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مصاحبه مطبوعاتی روز سه‌شنبه محمود احمدی‌نژاد که بنا بود حول موضوع مسائل سیاست خارجی کشور برگزار شود به صحنه سؤالات پیاپی خبرنگاران از احمدی‌نژاد درباره موضوع جریان انحرافی تبدیل شد.

به گزارش آفتاب، رئیس‌جمهور نسبت به اتهام انحراف که برخی نهادهای انقلابی به نزدیکان وی وارد می‌کنند واکنش نشان داد. البته واکنش احمدی‌نژاد تنها سکوت بود. سکوتی که به گفته احمدی‌نژاد الهام بخش وحدت است.

در ین نشست خبری، خبرنگار روزنامه سیاست روز با بیان اینکه برخی نهادهای انقلابی به صراحت برخی نزدیکان و اطرافیان شما را به انحراف متهم می‌کنند پرسید: «سکوت دولت در میان مردم شائبه برانگیز شده است اگر نظر صریحی دارید بفرمایید».

احمدی‌نژاد در پاسخ گفت: «همه این عناوینی را که نام بردید دوست داریم و پاسخ را قبلاً‌ داده‌ایم، موضع ما همچنان سکوت است سکوت الهام بخش وحدت».

احمدی‌نژاد همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار برنا كه پرسید، آیا اسناد جریان انحرافی به شما ارائه شده، با طعنه گفت: «اگر سند داشتند كه این‌قدر سروصدا لازم نبود».

محمود احمدی‌نژاد در ادامه به سؤالات تند یک خبرنگار دانشجو از وی درباره جریان انحرافی دولت پاسخ داد.

این خبرنگار در خلال سخنان طولانی خود خطاب به احمدی‌نژاد گفته بود که «برای رئیس جمهور جلساتی گزینشی در نهاد ریاست جمهوری با دانشجویان خاص در نظر می‌گیرند طوری که به صورت تلفنی افراد مورد نظر را دعوت می‌کنند، در مراسم سؤالات از پیش هماهنگ شده می‌پرسند، اجازه ارتباط میان ما و شما را نمی‌دهند و کوچکترین انتقاد از دولت را نفی کامل خدمات دولت مطرح می‌کنند».

رئیس جمهور در پاسخ از این خبرنگار پرسید: «شما جزو گزینشی‌ها بودید یا غیرگزینشی‌ها»؟ که این خبرنگار گفت: «غیرگزینشی». و رئیس جمهور به وی گفت: «شما جواب خود را دادید».

آقای احمدی نژاد افزود: «این حرف‌هایی که زدید قرار است جدیداً به صحنه بیاید و یا از فردا پخش شود»؟

رئیس جمهور گفت: «فکر می‌کنم خواسته شما مخالف اصول اولیه انسانی است، شما می‌خواهید ما از کسانی بخواهیم که حرف نزنند و اظهار نظر نکنند، این خیلی بد است و فکر نمی کنم در کشور ما دانشجویی مخالف آزادی بیان باشد، حتماً این طور نیست و به نظر من اینجا اشتباهی اتفاق افتاده است».

آقای احمدی نژاد با خنده گفت: «دانشجو (وزیر علوم) هر روز در دولت حضور دارد، دانشجو باید پرچمدار فضا و گفتگوی آزاد و اظهار نظر باشد، هنوز سه- چهار روز از صحبت‌های رهبری نگذشته که گفتند به خاطر اظهار نظر، کسی را منکوب نکنید ، به صراحت گفتند چرا به خاطر اظهار نظر به افراد توهین و اهانت می‌کنید»؟

وی افزود: «انتظار ندارم یک نفر به عنوان نماینده دانشجویان بگوید که نگذارید عده‌ای حرف بزنند چرا نگذاریم؟ بعداً می‌گویید دولت با کسانی که انتقاد می‌کنند، بد برخورد می‌کند، آیا واقعاً با منتقدان بد برخورد کردیم، آیا حتی یک پاسخ هم دادیم»؟

رئیس جمهور گفت: «من گفتم سکوت، اگر فکر می‌کنید بالاتر از سکوت کاری می‌توانیم انجام دهیم بفرمایید حتماً انجام می‌دهیم اما خواهش می‌کنم به دنبال این نباشید که جلوی اندیشه و اظهار نظر بسته شود، این خیلی بد است، باید هر کسی مطلبی دارد اظهار کند، دیگران هم بگویند، باید حق را با حق بشناسیم نه با اشخاص، چون فلان آقا مخالفت کرده بگوییم حتماً چیز بدی است، چرا این طوری است»؟

آقای احمدی نژاد افزود: «اتفاقاً‌ در فضای دانشجویی باید محیط کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه پردازی را فراهم کنیم و افراد بیایند ایده‌های خود را مطرح کنند، دیگران هم جواب دهند، همفکری شود تا رشد در جامعه اتفاق بیفتد».

وی گفت: «یکی از دلایلی که ما سنگین‌ترین حملات و بی انصافی‌ها را تحمل می‌کنیم این است که می‌خواهیم بگذاریم حرف بزنند شاید از صد تای آن یک حرف، خوب درآمد نباید در جامعه را بست».

رئیس جمهور افزود: «احتمال می‌دهم اشتباهی شده و اطلاعات نادرستی رسیده است، من با کسی گزینشی ملاقات نکرده‌ام، من که در خیابان‌ها چهار ساعت راه می‌روم یعنی مردم شهرهای گوناگون گزینش شده می‌آیند؟ در سفر اخیر به استان مرکزی چند هزار دانشجو آمدند، عده‌ای هم بیرون بودند که من رفتم و با آنها احوالپرسی کردم و گفتم حرفی دارید بزنید».

آقای احمدی نژاد گفت: «این دولت مردمی‌ترین دولت و سطح تماس ما با توده‌های مردم بسیار گسترده است، معمولاً حرفهایی که در جامعه رد و بدل می‌شود می‌شنوم، نمی‌خواهم بگویم همه تصمیمات من درست است، هرگز دولت چنین ادعایی نکرده است اما سعی می‌کنیم تصمیمات درست باشد و همه دانشجویان و نماینده آنها را دوست داریم».

خبرنگار دیگری در ادامه پرسید: «هم اکنون در قوه قضائیه و دستگاه‌های نظارتی پرونده‌های مشابهی در خصوص مسائل اقتصادی مطرح است که به برخی نزدیکان شما در دولت منتسب شده است؛ آیا شما به این پرونده‌ها هم حساسیت دارید»؟

احمدی‌نژاد پاسخ داد: «اینکه اینها متخلف هستند یا نه به عهده قاضی است و ما مرجع قضاوت نیستیم».

وی گفت: «برای چندمین بار می‌گویم که تنها رئیس جمهوری هستم که اعلام کرده‌ام هر گونه تخلف از بنده، خانواده و بستگانم دیده شد باید طبق قانون رسیدگی شود و باز این را اعلام می‌کنم».

رئیس جمهور افزود: «این موضوع اصولی ما از روز نخست بوده است و بر این موضع هستیم».

احمدی‌نژاد همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره جریان انحرافی و بحث جنگیری گفت: «آن افرادی که گفتند را دستگیر کردند، دیگر بگذارید ما کار کنیم! دولت فقط به فکر خدمت است. ما می خواهیم این بحث راختم اش کنیم، آنها نمی‌خواهند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین