کد خبر: ۱۳۸۹۸۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۶
مدیر شبکه جام جم:

۵۰ درصد مردم عادت به تماشای ماهواره دارند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: از نگاه این مدیر رسانه ملی؛ درصد قابل توجهی از مردم از تماشاگران پروپاقرص ماهواره هستند اگرچه وی استقبال از شبکه‌های ایرانی در ماهواره را نیز خوب ارزیابی کرده و معتقد است این گروه از مخاطبان به شبکه‌های ما اعتقاد دارند.

مجید رجبی معمار(مدیر شبکه جام جم) با اشاره به اهمیت مخاطب در رسانه‌ها گفت: رسانه‌ای که برنامه‌های خود را بدون توجه به مخاطب پخش کند؛ تیر در تاریکی انداخته است چراکه هر رسانه‌ای با مخاطبانش زنده است.

وی با اشاره به اهمیت اثرسنجی و نظرسنجی درباره برنامه‌ها گفت: مخاطبان اصلی شبکه جام جم؛ ایرانیان خارج از کشور هستند. آن‌ها مانند مخاطبان داخلی دراختیار و در دسترس شبکه نیستند لذا ما برای انجام امور نظرسنجی باید از اینترنت، پیامک و تماس‌های تلفنی استفاده کنیم.

رجبی معمار با اشاره به سوق یافتن برنامه‌های شبکه جام جم به سمت پخش زنده گفت: هرچند در برنامه ارتباطات زنده همیشه افرادی هستند که به دنبال اختلال هستند اما ما بازهم بدنبال پخش برنامه‌های زنده هستیم. ما چاره‌ای نداریم که با پخش برنامه‌های زنده به سمت شفافیت حرکت کنیم قطعاً هرچه ما شفاف‌تر باشیم؛ مخاطبان ما بیشتر می‌شوند و ما چاره‌ای جز صداقت و شفافیت نداریم.

رجبی معمار با اشاره به تولید سریال و تله‌فیلم در شبکه جام جم گفت: ساخت ۳ تله‌فیلم را شروع کرده‌ایم. هدف عمده ما از ساخت این تله‌فیلم‌ها این است که فضای خارج از کشور را نشان دهیم و فیلم آنجا ساخته شود.

مدیر شبکه جام جم درباره میزان استفاده مردم از شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های داخلی گفت: آمارها و گزارش‌ها نشان می‌دهد حدود ۵۰ درصد مردم از ماهواره‌ها استفاده می‌کنند البته این میزان استفاده متفاوت است. گروهی هم تمام طول هفته را به تماشای ماهواره می‌نشینند. افرادی هم فقط ۲ ساعت در هفته به تماشای ماهواره می‌نشینند.

وی ادامه داد: البته عده‌ای در کشور بدلیل مشکل فنی، شبکه‌های داخلی را نیز از طریق ماهواره‌ها نگاه می‌کنند زیرا در بسیاری از مناطق؛ آنتن زمینی وجود ندارد.

رجبی معمار افزود: باوجود شبکه‌های زیاد ماهواره‌ای استقبال از برنامه‌های داخلی خوب است و اینکه یک مخاطب از بین شبکه‌هایی که سالانه حداقل ۷۰۰ فیلم هالیوودی پخش می‌کنند؛ را کنار بگذارد و برنامه‌های جام جم را نگاه کند؛ اتفاق بسیار خوبی است. این امر نشان می‌دهد که مخاطب ما به شبکه‌های جام جم اعتماد دارد و ما نیز به هدف ایجاد شبکه جام جم پنجره به‌عنوان مهر ایران و ایرانی نزدیک شده‌ایم و پل رسانه‌ای ایجاد شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین