کد خبر: ۱۲۱۳۸۷
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۳
مدیرانی که به دنبال حفظ صندلی خود به هر قیمتی هستند

چطور ده‌نمکی می‌تواند از داوران انتقاد کند ولی میرکریمی نه؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: میر کریمی روز گذشته گفت‌وگویی با خبرآنلاین کرده و در اظهارنظری غیرمنتظره نظرات جالبی درباره ترکیب هیات داوران فجر داده و گفته با این ترکیب هیات داوران واین جشنواره، دوست ندارد فیلمش جایزه بگیرد.

به گزارش پارس‌توریسم، انتقاد کردن از داوران جشنواره حق طبیعی هر کار گردانی است و در سال‌های اخیر و در همه دوره‌های جشنواره بسیاری از بازیگران کار گردانان مطرح از ترکیب هیات داوری انتقاد کرده اند.
 
از سال‌های ابتدایی دهه ۸۰ گرفته که اعتراضات ناصر تقوایی برسر فیلم کاغذ بی‌خط به هیات داوران جنجال‌برانگیز شد تا اعتراضات چند سال پیش ده نمکی به هیات داوران. حتی سال گذشته نیز داریوش مهرجویی نیز دقیقا اعتراض مشابهی درباره تر کیب هیات داوران جشنواره داشت و امروز نیز رضا کاهانی حتی اعتراضی تندتر نسبت به میرکریمی درباره داوران جشنواره مطرح کرده بود. ولی به نظر می‌رسد دیواری کوتاه‌تر از میرکریمی پیدا نکرده‌اند تا او را مورد حمله قرار دهند.

اما اظهارنظر آقای میرکریمی درباره جشنواره و داوران آن، با واکنش عجیب و غریب و تندوتیزی از سوی دبیر جشواره فجر و حتی رییس حوزه هنری مواجه شده است. رییس حوزه هنری که بیشتر یک داستان‌نویس است و مدیری است بیگانه با سینما، موضع‌گیری عجولانه‌ای کرده و ضمن رد اظهارات میرکریمی، درپی دلجویی از مسئولان جشنواره بر آمده و نشان داده که چه قدر به هنرمندان علاقه‌مند! است و مدیران را به هنرمندان ترجیح داده است.

دبیر جشنواره فیلم فجر هم که عملا دبیر بی‌نظم‌ترین جشنواره دنیاست و با بی‌نظمی‌های چند روز اخیر، افتضاح بزرگی در جشنواره به وجود آمده به جای حل این بی‌برنامگی‌ها و بی‌نظمی‌ها و بلبشوها، به دنبال تبدیل کردن یک اظهارنظر ساده آقای میرکریمی به اهانت است. ببینید داوران جشنواره فجر به چه جایگاهی رسیده‌اند که یک اظهارنظر ساده فیلمساز محجوب و ساکتی مثل میرکریمی درباره آنان توهین! تلقی می‌شود.

چند روز پیش هنگام نمایش فیلم یه حبه قند در خانه سینما فیلم مستندی از پشت صحنه این فیلم نمایش داده شد که در آن نشان داده می‌شد که میرکریمی سر صحنه فیلم به همه گفته که کسی حق ندارد سر کس دیگری داد بزند. فیلمسازی که برای بسیاری از اطرافیان خود تا این حد احترام قائل است چگونه می‌تواند یه دیگران اهانت کند؟ اکثر فیلمسازان و روزنامه‌نگاران و منتقدانی که آقای میرکریمی را می‌شناسند می‌توانند شهادت دهند که او کسی است که همیشه با احترام بادیگران برخورد کرده است و آدمی نیست که به کسی اهانت کند.

اتفاقا اظهارنظر آقای میرکریمی مسبب خیر شد و باعث شد دست امثالی چون محسن مومنی رییس حوزه هنری و مسعود شاهی رو شود و همه بفهمند که امثال افرادی چون مسعود شاهی و مومنی مدیرانی نیستند که دغدغه هنر داشته باشند آنها فقط دغدغه نگه داشتن صندلی خود به هر قیمتی هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین