کد خبر: ۸۱۹۹۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۵
شاپور مرحبا:

زمینی را که مجلس به من داد فروختم

درآمد هفتگی آستارا 25 میلیارد تومان هست!
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: شاهپور مرحبا با بیان اینکه دلق‌پوش یا هر کسی دیگری باید برای پیشکسوت خود احترام قائل باشد، افزود: «مجلس این مکان مقدس باید جای طرح مشکلات مردم باشد نه مکانی برای بردن آبروی یک مسلمان، ولو خطاکار حال چه رسد به تهاجم به مسلمان غایب و بی‌گناه».

شاهپور مرحبا نماینده پیشین مردم آستارا در پی اعتراض به نطق پیش از دستور فرهاد دلق‌پوش نماینده فعلی این شهرستان، طی نامه‌ای که به مجلس تقدیم کرد، اظهار داشت: «نماينده محترم آستارا در نطق پيش از دستور خود با كمال تاسف اتهاماتی نظير تنزل شان نمايندگی، عدم توجه و عمل به قانون و خدمت به مردم و كمک به توسعه شهرستان، قدرت‌طلبی، ثروت‌اندونزی، شهرت‌طلبی، فاميل سالاری، رواج ناامنی و ... را به اينجانب شاپور مرحبا، نماينده مردم آستارا در سه دوره‌ مجلس شورای اسلامی نسبت دادند كه تماما كذب محض بود و به شدت تكذيب می‌‌شود».

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب ضمن آن که حق مراجعه به دستگاه قضايی جهت روشن شدن حقايق را برای خود محفوظ دانست، افزود: «من و خانواده‌ام از مخلصین به نظام و انقلاب هستیم و از آنجایی که من جانباز و از خانواده شهید هستم نه تنها برای زراندوزی، غارت‌بیت‌المال و فامیل‌بازی نیامده‌ام بلکه برای ادای دین خودم نسبت به ولایت و انقلاب حضور یافتم».

مرحبا در پاسخ به این سوال که دلق‌پوش با چه دلیل و مدرکی این نطق را ایراد کرده است، خطاب به وی اظهار داشت: «آقای دلق‌پوش من حکم شما را گرفتم و رئیس اداره ارشاد کردم، من در آستارا در خانه شهید زندگی می‌کنم و شما صاحب یک خانه سه طبقه هستید، حالا ببینید زراندوز کیست؟».

نماینده پیشین مردم آستار در مجلس با اشاره به تمامی مسئولیت‌هایی که در طی سال‌های گذشته داشته، افزود: «من یک وجب زمین از دولت و مجلس نگرفتم و آن زمینی را هم که مجلس به من داد فروختم و پول آن را که در حدود 200 میلیون تومان بود، سرمایه اولیه ساخت دانشگاه پیام نور در آستارا کردم».

وی در خصوص اتهام زدوبند برخی از مسئولین درباره زمین آموزش و پرورش که از سوی دلق‌پوش عنوان شده بود، گفت: «این زمین که به نام زمین شریعتی در ساحل آستارا قرار دارد در دوره ششم مجلس از طرف شورای شهر جهت احداث فضای تفریحی و تروریستی واگذار شد».

مرحبا ادامه داد: «در دوره هفتم که من به عنوان نماینده مردم آستارا در مجلس حضور یافتم جلوی این واگذاری را گرفته وطی نامه‌ای به سازمان مسکن و شهرسازی درخواست کردم تا این زمین در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد و این سازمان برای واگذاری این زمین به آموزش و پروش درخواست 40 میلیون تومان پول نمود که به دلیل نداشتن اعتبار لازم واگذاری این زمین به آموزش و پرورش منتفی شد در زمین مذکور به نرخ روز کارشناسی شد و مبلغ 460 میلیون تومان جهت احداث امکانات تفریحی و توریستی واگذار گردید».

وی با بیان اینکه من حاضرم هرگونه سندی را در خصوص این زمین در اختیار رسانه‌ها قرار دهم، افزود: «با توجه به اینکه فروشنده دولت بوده و خریدارهم کسی دیگری است و مجوز لازم هم از طرف شورا صادر شده، و از طرف دیگر آموزش و پرورش هم اعتبار لازم برای خرید این زمین را نداشته است، حال بگویید تقصیر من در این میان چیست».

وی با رد ادعای دلق‌پوش مبنی بر اینکه نرخ بیکاری در آستارا 24 درصد است، گفت: «طبق آمار سازمان برنامه و بودجه، آستارا، کمترین نرخ بیکاری را در سطح استان دارد که در حدود 9 تا 11 درصد است».

مرحبا ادامه داد: «از طرف دیگر این شهرستان بیشترین درآمد را در سطح استان داراست به گونه‌ای که هر هفته در حدود 20 تا25 میلیارد تومان پول به این شهرستان تزریق می‌شود».

نماینده پیشین مردم آستارا خطاب به رسانه‌ها اظهار داشت: «نگذارید کسانی که تازه بر خوان انقلاب نشسته‌اند، فرزندان انقلاب را بدنام کنند».

وی در پایان اظهار د اشت: «من از هیات رئیسه محترم و از همه نمایندگانی که به حق آبروی یک همکار قدیمی را حفظ کردند، تشکر می‌کنم و مراجعه به دستگاه قضایی جهت روشن شدن حقایق برای خودم محفوظ می‌دانم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین