کد خبر: ۱۷۶۱۳۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۴
بازخوانی برخی مواضع دکتر احمدی نژاد درسال ۸۴

۴۸ ساعت صبر کنید، می‌خواهیم بساط فقر و فساد را جمع کنیم

اداره كشور محدود به عده‌ای خاص نباشد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در انتخابات سال 84 گفتارهای سیاسی عرضه داشته شد که هنوز می تواند محملی برای بررسی تطور عقیدتی برخی افراد و جریانات سیاسی باشد. در انتخاباتی که به تعبیر برخی تحلیلگران یک وزن کشی تمام عیار سیاسی بود این محمود احمدی نژاد بود که با شعارهایی خاص رای ملت را به خود اختصاص داد و منتخب ملت نام گرفت . از همین رو بعد از گذشت 7 سال می توان دوباره به این شعارهای خاص نظر کرد و بدون هیچ نیت سیاسی تطبیق این شعارها بر وضعیت فعلی را ارزیابی کرد.با هم برش هایی از مواضع رییس جمهور را در آن سالها از نظر می گذرانیم. بالاخص بخشی که مربوط به شورای نگهبان است. نهادی که امروز رییس جمهور تفسیر آن را از اصل 113 قانون اساسی در مورد حدود اختیارات رییس جمهور قبول ندارد.

دکتر احمدی نژاد در ۸ تیر ۱۳۸۴ در دیدار با اعضای شورای نگهبان بر نقش بي‌بديل شوراي نگهبان قانون اساسي در حفاظت از آزادي‌ها و حقوق مشروع مردم تاكيد كرد و گفت: شوراي نگهبان سد محكمي در برابر كساني است كه به دنبال مصادره‌ي حقوق ملت هستند.

احمدي‌نژاد با گرامي‌داشت ياد شهيد دكتر بهشتي، گفت: شوراي نگهبان از مهم‌ترين، كليدي‌ترين و حساس‌ترين اركان نظام است كه به طور غيرمستقيم از سوي مردم برگزيده شده تا مسووليت صيانت از حقوق و آزادي‌هاي آن را بر عهده بگيرد. اگر شوراي نگهبان نباشد، كساني كه به روش‌هاي غيرمشروع و غيرصحيح به ثروت‌هاي بادآورده دست يافته‌اند، همه حقوق و آزادي‌هاي مردم را يكجا مصادره و حقوق ملت را پايمال مي‌كنند.

رييس جمهوري منتخب با قدرداني از زحمات بي‌شائبه‌ي اعضاي شوراي نگهبان، عملكرد اين شورا را ضامن حفظ حقوق مردم و فرهنگ و استقلال كشور دانست و گفت: كساني كه سالم كار مي‌كنند از نظارت‌ها نيز هيچ هراسي ندارند. 

وي با ذكر اين نكته كه اعضاي شوراي نگهبان قانون اساسي از متدين‌ترين و صالح‌ترين انسان‌ها هستند، وجود چنين نهادي را در دنياي بي‌نظير و نقش نظارتي اين شورا را حائز اهميت خواند.

رييس جمهوري منتخب اظهار داشت: مردم در جريان انتخابات بسيار روشن گفتند، عدالت، عزت، كرامت، رفع فقر و فساد را مي‌خواهند و از بازي‌هاي سياسي برپا شده و كشمكش‌هاي بيهوده و رفتارهاي ناشايسته خسته شده‌اند. مردم دوست دارند در سازندگي كشور نقش بيشتري را برعهده بگيرند و از فرصت‌ها بهترين نتيجه حاصل شود.

مي‌خواهيم بساط فقر و فساد و تبعيض از اين سرزمين برچيده شود

در ۱ تیر ۱۳۸۴ محمود احمدي‌نژاد در آخرين سخنراني انتخاباتي خود در سالن شهيد بهشتي مشهد گفت: من از همه هواداران خود مي‌خواهيم 48 ساعت آينده را با آرامش، متانت، اخلاق و منطق جلو بروند و دعا كنند، چون با نظر لطف امام رضا (ع) همه توطئه‌ها خنثي مي‌شود. 

مرحله دوم انتخابات همه افراد و گروه‌هايي كه حضور پر شور شما مردم در مرحله اول منافعشان را به خطر انداخته است، دست به دست هم داده‌اند تا مانع از اعمال اراده ملت شوند. لذا از همه شما مي‌خواهم با هوشياري و دقت اين دو روز را بگذرانيد. 

احمدي نژاد ادامه داد: حرف من شما و همه ملت ايران در اين روزها تنها اين است كه ما عدالت مي‌خواهيم، مي‌خواهيم بساط فقر و فساد و تبعيض از اين سرزمين برچيده شود و ايران عزيز سربلند و نمونه در جهان باقي بماند.ملتي با سابقه و بزرگي ايران نبايد در دنيا ملتي دست دوم يا سوم باشد چون ما مي‌توانيم در مدت كوتاهي كشورمان را به كشور نمونه در منطقه تبديل كنيم.

وي با بيان اين كه همت بلند ملت ايران هر كاري را مي‌تواند انجام دهد ، گفت: ملت ما توانائي پرورش انسان‌هاي بزرگ و مديران توانمند زيادي دارد و نبايد اداره كشور را محدود به عده‌اي خاص و وابسته به باندهاي قدرت و ثروت كرد. 

اين كانديداي انتخابات رياست جمهوري با بيان اينكه دولت بايد خود را خدمت گزار ملت بداند، گفت: مردم ما اين خط‌كشي‌ها و جبهه‌بندي‌ها را قبول ندارند و اين‌ها را برخواسته از باند قدرت و ثروت مي‌داند، مردم ما يك خانواده و يك تن بزرگ و روح واحد هستند. 

به گزارش فردا،وي كه با تشويق‌هاي پياپي هواداران خود با شعار احمدي‌نژاد، دوستت داريم مواجه شده بود، گفت: اين تخريب‌ها آخرين تيرهاي تركش كساني است كه با چسب دوقلو خود را به صندلي قدرت چسبانده‌اند و نمي‌خواهند آن را رها كنند.

اراده‌ي ملت به كرسي مي‌نشيند

در روز سوم تیر 84 نیز محمود احمدي‌نژاد پس از انداختن راي خود را به صندوق شماره‌ي 855 در شعبه‌ي مسجد جامع نارمك از ملت ايران به عنوان زنده‌ترين، آگاه‌ترين، باشعورترين و نوع‌دوست‌ترين ملت‌ نام برد و افزود: من بعنوان خادم ملت افتخار مي‌كنم كه جزئي از اقيانوس و درياي امواج با زلال و باشكوه ملت ايران هستم. افتخار مي‌كنم كه مورد اعتماد باشعورترين و باشكوه‌ترين ملت قرار گرفتم. من خادم كوچك و جاروكش ملت ايران هستم من از تمام رسانه‌ها تشكر مي‌كنم. آن‌ها در اين انتخابات وظايف خود را به نحو احسن انجام دادند و لازم مي‌بينم كه از رسانه ملي كه نقش تبليغاتي خوبي را در اين انتخابات ايفا كرد، صميمانه تشكر كنم. قطعا در آينده‌ي نزديك شيوه‌ي تبليغات ما بعنوان يك الگوي مترقي به تمام جهان معرفي مي‌شود.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا درمورد نقش رسانه‌ها و آزادي بيان در دولت احتمالي‌اش گفت: آزادي روح انقلاب و بزرگترين هديه‌ي بشري است، اكنون رسانه‌هاي ما داراي آزادي هستند ولي با آن آزادي كه در روح انقلاب نهفته است، كمي فاصله دارد. رسانه‌ها بايد در امور اقتصادي ، اجتماعي، سياسي و فرهنگي دخيل باشند و جامعه را مورد نظارت قرار دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
0
1
48 ساعته ميخواست درست كنه حالا كسي بتواند 48 ساله خرابيهاي ايشان را درست كنه معجزه كرده است. البته نه معجزه هزاره سوم معجزه هزاره اول
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
0
0
بساط فقر و فساد را جمع نکرد و بنابه آمار خودش 800درصد رشد نیز داشته و رو به رشد است ایشان فقر ها را دوست دارند و به ازدیاد آنها افتخار میکند!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
0
0
با سلام
ایشان در جایگاه کاندیدا چنین شعاری دادند چه افرادی ودر چه پستهای رده بالای مملکت از این شعارها حمایت میکردند؟؟؟؟؟
مگر این افراد همان گروهی نیستند که الان مخلفت میکنند ؟؟
پس بیایید همه به اشتباهات خود اذعان کنیم و شجاعت بخرج دهیم واز ایشان دوری و توبه نماییم . شاید این توبه و ندامت مورد رضایت خداوند قراربگیرد ......انشا الله
ناشناس
|
China
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
0
0
ما دانشجویان خارج از کشور که با هزینه شخصی و با خانواده داریم در درس می خوانیم خود را با دانشوجان افریقایی مثل اتیوپی و سودان و ... که مقایسه می کنیم وضع آنها از ما خیلی بهتره و جای آن می رود که آنها به ما کمک صدقه ای کنند . بابا کسی نیست به داد ما برسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
0
0
بنده خدا ما را به 48 ساعت صبر دعوت كرده بود ؛ اما ما بيش از 7 سال كاهلي كرديم تا اينكه قابلمه زير آتش داغ مديريت ايشان ته گرفت و سوخت و بر باد رفت ! آخر او در خلسه و ما در خستگي بوديم !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
0
0
چهار سال پیش ؛که در محل کارم دیدم، یکی از فاسدترین موجودات را بعنوان رئیس کلمان گماشتند ، گوشی دستمان آمد که چه تفکری حاکم شده . ولی کو گوش شنوا .
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
0
0
همه این حرفهابرای رسیدن به هدفش که ریاست جمهوری بوده رسیده ولی یادش نبوده که اونهم یه روز تمام میشه وهمه ماها یادمون نیست که یه روزی دنیاهم تمام میشه
مثلاًخودشما ، شماهم یه هدفی دارید و گرنه مردم براتون مهم نیستند .چون این حرفا فقط التهاب میاره ودردی را دوا نمی کنه . یادتون باشه که همه رفتنی هستیم پس ...
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
0
0
نکترو نگرفتی منظور ایشون 48 ساعت نوری بوده که فکر کنم یشه 480 سال یا 4800 سال شایدم 48000 سال
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
0
0
تو این روزها از بچه 5 ساله گرفته تا پیرمرد 65 ساله دارن پشت سر احمدی نژاد حرف میزنن ،بسه دیگه همه چیز رو متوجه اون میدونین ،در این که احمدی نژاد اشتباهاتی داشته شکی نیست ولی دیگه به طرز فاجعه واری همه دارن به این بنده خدا میتوپن به خدا من نه کار درست حسابی دارم و نه از وضعیت خودم راضی ام ولی انصاف هم خوب چیزیه ولی یه چیزی رو به عنوان برداشت خودم از احمدی نژاد میخواهم بگم:اینکه احمدی نژاد از جنس خود مردم هست و تو بین مسئولین رده بالای مملکت هیچکی بهش کمک نمیکنه و همه منتظر کله پا کردنش هستن در کل احمدی نژاد خیلی تنهاست.
ما که ادعای مسلمونی مون میشه چرا اینجوری شدیم.
به امید فردایی بهتر
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
0
0
به جای اینکه به فکر جوانها باشد دنبال جوانفکر است .
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
0
0
خودم شنیدم میگفت چرا یک ماشین سه میلیونی را هفت میلیون میفروشند من گفتم این دیگه کیه اقتصاد ما در وضعیتی نیست که ماشین هفت میلیونی را سه میلیون بفروشد حالا فهمیدم منظور ش چی بوده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
0
0
ایشون خیلی زحمت کشیدن که شعار هر روز بهتر از فردا رو محقق کنن و این موفقیت رو بهشون تبریک میگم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
0
0
آره،سیاست همینه تا دیروز هر چی گفتند قبول نکردید حالا پشتش رو خالی کردند و همه حرفی بهش میزنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
0
0
ما ملت شعار هستیم. دنبال شعار های هر چه پر طمطراق تر می رویم .......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
0
0
ب سلامبه اقای احمدی نژادم اهای اقایی که میگی تورم نداریم فقر نداریم میشه بگی لوازماتو از کجا تهییه میکنی کی برات تهییه میکنه خودت خبر از گرونی داری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
0
0
بدترین خیانتی که اقای احمدی نژاد کرد این بود مدیریت دستگاهای اجرایی را پلیسی کرد همه دستگاهای اجرایی به نوعی امنیتی شدن به حواشی بیشتر توجه شده تا به رسالت ادارات حراستهای ادارات به قدری قوی شدن که دیگه برای مدیریت مدیران مجالی باقی نماند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
0
0
ایشان فقط می خواستند شعارهای اول انقلاب را زنده کنند کاری به عمل هدف اصل ومفهوم انقلاب نداشتند
وطبق آیات آخر سوره مبارکه شعرا ( والشعراء یتبعهم الغاون)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
0
0
حیف ازسالهای عمرما وکشورونظام مقدس ما که باانتخاب افراد کم تجربه وباآزمون وخطا تباه میشود.
درسال 84 دررقابت با هاشمی عزیز ، درصدا وسیما به آقای خوش چهره جانبدار ایشان (که بعداً مخالف اقای احمدی نژادشد) عرض شد که ایشان درحد ریاست جمهوری نیستند ولی حیف ...........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
0
0
من که از اول می دونستم این حرفا شعاره.به اینشونم رای ندادم.ولی حالا خوشحالم که اینشون رای آورده چون تاکلیف تو اکثر موارد بخصوص ارتباط با آمریکا جنگ با اسراییل داره معلوم میشه.مردم کم کم دارند میفهمند سرمایه این کشور کجاها خرج شده این سالها.پرده ها داره کم کم کنار میره ماهیت افراد مشخص میشه مردم میفهمند پشت پرده چه خبره.مردم آگاه تر میشند.آین آمارای این چند سال را میفهمند دروغ بوده یا راست.مردم دارند خیلی چیزها را میفهمند.شاید خواست خدا بوده که نقطه عطفی بشه در تاریخ انقلاب که از خیلی از نظرات و حرفهای غلط برگردیم و به فکر پیشرفت واقعی کشورمون باشیم به جای اینکه شعار پیشرفت بدیم و آمار اشتباه بدیم.چراکه پیشرفت ایران یعنی پیشرفت همه مسلمانها و پیروزی اونها جلوی کشورهای مترقی و زور گو.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
0
0
ایشان قصدش خیر بوده ولی به علت سفر های استانی و نیویورک وقاره نوردی و این جور گرفتاری ها که همه اش با خود ایشان بود فرصت عمل به شعار ها را پیدا نکردند و به عبارتی وقت کم آورد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
0
0
یک ملت بزرگ را به سخره گرفت
ناشناس
|
France
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
0
0
نگفته كه تا كدام 48 ساعت ؟ هوز تا 48 ساعت ها وقت بسيار است اجازه بدهيد آقا به ديدار آقاي موگابه و چاوز و ديگران بره و بقول دوستمون بره قاره ورديش چه كاري به بدبختي مردم دارند
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
0
0
شعار هاي دلفريب فقط و فقط براي تخريب ديگران و راي آوردن الان كه مي بينيم چقدر عدالت پياده شد با اينكه هيچ مخالفي كوچكترين قدرتي نداشت و همه ي قدرت ولو به ناحق در دست رييس جمهور بود
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
0
0
دولت که فامیلی بشه بهتر از این نمیشه ...حیف عمر باارزش جوانان که طلف میشه بااین سیاستهای مزخرف
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
0
0
وقتی پستهای بزرگ به افرادی کوچک داده میشود....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
0
0
منظور ایشان از فقر ،فقیر است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
0
0
من که بعنوان یک ایرانی مثل سگ ازرای دادن به این اقا ناراحتم خدا منو ببخشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
بزار همچین اتفاق های رخ بدهد تا مردم با حرف . هوایی نشن مثل گزشته ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
48 ساعت صبر کنید و ببینید ارزش ریال چه می شود!؟
ناشناس
|
Sweden
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
ایشان برای این کار مناسب نبودند. نتیجه برعکس می شود!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
0
تو هرگز نئی مرد رزم و سلیح
نبینم همی جز فسون و مزیح
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
بدون غرض میگویم»فقط هاشمی می تواند ایران را از وضع کنونی نجات دهد.
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
0
0
من خادم كوچك و جاروكش ملت ايران هستم

منظور جارو کشی به صندوق ذخیره ارزی بود
ناشناس
|
France
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
0
0
خوب صحبت کرد ؟بدعمل کرد؟ وخیلی بدترنتیجه گرفت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
0
0
خیلی بی انصافید...واقعا متاسفم واسه نظراتتون بچه ها
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین