کد خبر: ۹۶۳۹۳
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۶

روزنامه اعتماد رفع توقیف شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب – فروزان آصف نخعی : روزنامه اعتماد رفع توقیف شده اما هنوز هیچ حکمی به مسئولان روزنامه ابلاغ نشده است . 

بهزادی سردبیر روزنامه اعتماد در گفت وگو با خبرنگار آفتاب با اعلام مطلب فوق گفت : دوستان به دنبال تامین وثیقه 100 میلیونی برای رفع توقیف روزنامه هستند . 

در عین حال الیاس حضرتی صاحب امتیاز ومدیر مسئول روزنامه اعتماد در گفت وگو با خبرنگار آفتاب اظهار امیدواری کامل کرد که در آن طرف سال روزنامه اعتماد منتشر شود . وی افزود: امکان انتشار اعتماد در این طرف سال به دلیل تعطیلی کامل کشور با توجه به فرارسیدن عید نوروز وجودندارد . 

این گزارش حاکی است که این اقدام قوه قضاییه طلیعه یک حرکت مهم در ایجاد فضای روزنامه نگاری آزاد و سالم قابل تحلیل است به نحوی که می توان گفت شاید در آینده نزدیک هیچ روزنامه نگاری به دلیل شغل روزنامه نگاری در حوزه خصوصی ، نگران معیشت خود نخواهد بود. 

روزنامه اعتماد یکی از روزنامه های خبری تحلیلی صبح ایران می باشد. این روزنامه به انعکاس تازه ترین اخبار ایران و جهان می پردازد.

هيات نظارت بر مطبوعات در جلسه دوشنبه 10-12- 1388 خود پروانه هفته نامه سراسري « ايراندخت » و نشريه استاني « سينا » را لغو كرد و روزنامه «اعتماد» را توقيف و پرونده آن را به دستگاه قضايي ارسال کرد.

هيات نظارت بر مطبوعات به استناد ماده 6 قانون مطبوعات « تخلف از حدود مطبوعات » روزنامه اعتماد را به دليل تكرار و اصرار بر تخلفات قانوني، توقيف و پرونده آن را به قوه قضائيه ارسال کرد.
 
روزنامه اعتماد، روزنامه خبری-تحلیلی صبح بود که از خرداد ماه سال ۱۳۸۱ بامدیریت الیاس حضرتی (سردار دوره جنگ و نماینده سابق رشت و تهران در مجلس) منتشر می‌شد و از جمله نشریات اصلاح طلب به شمار می رود . این روزنامه در ۱۰ اسفند ۱۳۸۸ توقیف موقت شد. اعتماد در چند ماه پیش از توقیف، از سوی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت دهم ۸ بار تذکر گرفته بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Japan
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۷
0
0
با سلام
خيلي خوشحالمون كرديد مرسي عيدي خوبي بوداين خبر وخبر ازادي بيشتر دوستان.پيشاپيش سالنو واين اتفاقات زيبا رو به همه تبريك ميگم.
ناشناس
|
France
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۹
0
0
آیا رفع توقیف همراه با اعاده حیثیت بوده است؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین