کد خبر: ۱۲۲۵۱۱
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۹

بالاترین میزان قیمت قبوض گاز در راه است

شركت ملی گاز با سارقان گازی به شدت برخورد می‌كند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون وزیر نفت با اشاره به كاهش حجم بار مالی قبوض گاز مشتركان خانگی از سال آینده، آخرین وضعیت تعیین نرخ جدید گاز برای هفت ماه نخست سال آینده را تشریح كرد و گفت: شركت ملی گاز با سارقان گازی به شدت برخورد می‌كند. 

جواد اوجی امروز در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش بسیار زیاد قیمتهای گاز مشتركان خانگی پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها با بیان اینكه اولین قبض هدفمند گاز به صورت 45 روزه از 16 روز قبل در سراسر كشور توزیع شده است، گفت: با توجه به افزایش مصرف گاز در زمستان قبوض مربوط به دوره دی و بهمن بالاترین میزان قیمت را به همراه دارد.

مدیرعامل شركت ملی گاز با تاكید بر اینكه در دی و بهمن ماه امسال با توجه به كاهش دمای هوا به زیر صفر درجه در اكثر استانهای كشور تصریح كرد: در دو ماه ابتدایی فصل زمستان امسال مصرف گاز خانگی با ثبت یک ركورد جدید به 430 میلیون متر مكعب و كل مصرف گاز این كشور به 545 میلیون متر مكعب در روز افزایش یافته است.

معاون وزیر نفت با یادآوری اینكه از ابتدای سال جاری تاكنون یك میلیون و 250 هزار مشترک جدید از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند، ادامه داد: در حال حاضر كارگروه‌های مختلفی در سطح شركت‌های گاز استانی و مناطق برای پاسخ‌گویی و شفا‌سازی قیمت‌های مندرج در قبوض گاز مشتركان خانگی ایجاد شده است.

این عضو ستاد تدابیر ویژه اقتصادی وزارت نفت با اعلام اینكه از فروردین ماه سال آینده همزمان با كاهش مصرف گاز حجم بار مالی قبوض گاز خانگی كاهش چشمگیری پیدا می كند، اظهار داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده، در دو ماه ابتدایی فصل زمستان 47 درصد مشتركان خانگی كمتر از 300 متر مكعب در ماه گاز مصرف كرده كه قبوض این دسته از مشتركان 11 هزار تومان افزایش یافته است.

وی با اعلام اینكه 16 درصد از مشتركان خانگی بین 300 تا 400 متر مكعب گاز به صورت ماهانه مصرف كرده‌اند، تاكید كرد: گازب‌های این دسته از مشتركان هم 18 هزار تومان در ماه افزایش یافته است.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینكه 13 درصد از مشتركان خانگی ماهانه 400 تا 500 متر مكعب گاز مورد استفاده قرار داده‌اند، اظهارداشت: گاز این دسته از مشتركان 27 هزار تومان افزایش یافته است.

به گفته اوجی، آن دسته از مشتركانی كه ماهانه 500 تا 600 متر مكعب، 600 تا 700 متر مكعب و 700 تا 800 متر مكعب گاز طبیعی مصرف كرده اند به ترتیب میزان هزینه گاز آنها به صورت ماهانه به ترتیب 38 هزار تومان، 54 هزار تومان و 73 هزار تومان افزایش یافته است.

معاون وزیر نفت با بیان اینكه همچنین گازب‌های مشتركانی كه ماهانه 800 متر مكعب به بالا گاز مصرف می‌كنند بیش از 73 هزار تومان افزایش یافته است، گفت: از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تاكنون آبونمان از قبوض گاز حذف شده و كل مبلغ گاز مجتمع‌های مسكونی بر اساس تعداد واحدها تقسیم بندی و محاسبه می‌شود.

وی با اعلام اینكه تاكنون 70 درصد مشتركان مبالغ قبوض گاز خود را پرداخت كرده‌اند از هفتم فروردین ماه 1390 به عنوان آخرین مهلت برای پرداخت قبوض گاز مشتركان خبر داد و افزود: در حال حاضر فعالیت‌های شركت‌های خدمات انرژی به منظور كاهش و صرفه‌جویی در مصرف گاز مشتركان در استان‌های مختلف آغاز شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین